KİMLERE ŞEFAAT ? SEBE 23 !

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
anasayfa anasayfa ara giris kayit
   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur´an-ı Kerim (Moderatör: Yonetim) > KİMLERE ŞEFAAT ? SEBE 23 !
Kullanıcı Adı: Beni Hatirla?
Şifre:

   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur´an-ı Kerim (Moderatör: Yonetim) > KİMLERE ŞEFAAT ? SEBE 23 !
Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: KİMLERE ŞEFAAT ? SEBE 23 !  (Okunma Sayısı 21982 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« : 25 Temmuz 2008, 02:34:24 ÖÖ 02 »

ÖNCEKİ KONULARIMIZDA İŞLEDİĞİMİZ GİBİ AHİRETTE ŞEFAAT VAR MIDIR ?  EĞER VAR VE OLACAK İSE KİMLERE VE NASIL OLACAK ?

BÖYLE ÇOK ÖNEMLİ BİR KONUDA KENDİ DÜŞÜNCELERİMİ VE AYETLERDEN ANLADIKLARIMI TEFSİR OLARAK SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTERİM.


Bakara 48=Bakara 123=Bakara 254

48- Öyle bir günden korkun ki, o gün hiç kimse başkasının yerine bir şey ödeyemez, hiç kimseden ŞEFAAT kabul edilmez, hiç kimseden fidye alınmaz ve hiç kimse başkalarından yardım görmez.

123- Hiç kimsenin başkası adına birşey ödeyemeyeceği, hiç kimseden fidye kabul edilmeyeceği, hiç kimseye ŞEFAATİN yarar sağlayamayacağı ve böylelerinin hiçbir yerden yardım görmeyeceği günden korkun

254- Ey müminler, ne alış-verişin ne dostluğun ve ne de iltimasın, ŞEFAATİN sözkonusu olmadığı gün gelmeden önce size verdiğimiz rızıklardan ALLAH yolunda harcayın. Kâfirler, zalimlerin ta kendileridirler


EVET BU AYETLER ŞEFAATİN KESİNLİKLE OLMAYACAĞINI AÇIKLARKEN , DİĞER AYETLERİ ( ŞEFAAT VAR AYETLERİNİ) NASIL ANLAYACAĞIZ?

Evet, bu ayetler bu kadar açık ve net iken Ahirette hiç şefaatın olmayacağı söyleniyor,

ÜSTELİK BAKARA 254 AYETİNDE  MÜMİNLERE DE AÇIK BİR HİTAPTA VAR.

Sakın haa karşıma günahkar olanlardan olarak gelmeyin Emrim gereği infak edin. Eğer, amel teraziniz ameller yönünden hafif çıkar günahlarınız ağır basarsa sizi ALLAHtan başka kimse kurtaramaz ve size bir şefaatçi de asla çıkmaz

VE BAZI ALİMLER BAKARA AYETLERİNİN YANLIŞ TEFSİR EDİLİP YORUMLANDIĞINI ŞEFAATIN VAR OLDUĞUNU, FAKAT BU ŞEFAATAN KAFİR VE MÜNAFIKLARIN YARARLANAMAYACAĞINI ANCAK GÜNAHKAR MÜSLÜMANLARIN YARAR GÖRECEĞİNİ SÖYLEYEREK BAKARA 48,123,254 AYETLERİNE KARŞILIK BAKARA 255, TAHA 109 VE SEBE 23 AYETLERİNİ DELİL OLARAK ÖNE SÜRERLER VE BU AYETLERDE ŞAFAATIN AÇIK VE NET GEÇTİĞİNİ SÖYLERLER

O HALDE NEDİR BU AYETLER ? AYETLERİN FARKLI MEALLERİNE DE BAKALIM 
 
 
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #1 : 25 Temmuz 2008, 09:44:55 ÖS 21 »

Bakara-255:“O’nun izni olmadan kendisinin katında kim şefaat edebilir?”

-Kimdir izni olmadıkça onun yanında şefaate kalkışacak? Önlerindekini de bilir, artlarındakini de

-İzni olmaksızın O'nun katında şefaatte bulunacak kimdir? O, önlerindekini ve arkalarındakini bilir

-kimin haddine ki onun izni olmaksızın huzurunda şafaat edecek?

-İzni olmadan huzurunda şefaat etmek kimin haddine


Bu ayetlerin mealleri tefsir edildiğinde bazıları der ki, bakara 255 ayeti bakara 254 ayeti ile uyumlu . Yani ahirette şefaatin
olmayacağını KİMİN HADDİNE DÜŞMÜŞ Kİ, ŞEFAAT EDEBİLSİN mealleri ile.

Ahirette Şefaat var mıdır sorusuna Hayır yok Bakın bakara 255 ayetinde buna cevab var , demişlerdir. Nasıl ? Böyle bir şeye ( Şefaata )  kim cesaret edebilir, ALLAHtan böyle bir izin almak kimin haddine, ALLAH hiç böyle birşeye izin verir mi ? ALLAH böyle bir şeye ne izin verir ne de müsade

VE AYNI GÖRÜŞ TEKRARLANARAK

Bakara 255’teki “O’nun izni olmadan kim şefaat edebilir?” ayetinden ALLAH’ın birilerine AHİRETTE şefaat izni vereceği anlamını çıkarmak mümkün değildir. Çünkü bu bir cevap ayetidir.

 “Kendilerine AHİRETTE bir takım şefaatçi uyduranlara karşı, siz bunu nereden uyduruyorsunuz? Sizin için şefaatçi olarak gördüklerinize, şefaat etme hakkını/yetkisini kim verdi? Başka bir ilah daha var da o mu verdi? Bilesiniz ki böyle bir yetkiyi –dilersem- ancak ben veririm. Ben de AHİRETTE vermediğime göre, yani bu konuda hiç kimseye yetki/izin vermeyeceğime göre; benim izin vermediklerime kim izin verme gücüne sahiptir ki, siz uydurduğunuz şeylerden şefaat umuyorsunuz.


Taha 109: O gün şefaat faide vermez, ancak Rahmân kime izin verirse ve kim için söylemeğe razı olursa o müstesna.
O gün şefaat yarar sağlamaz. Ancak Rahman'ın izin verdiği ve sözünden hoşnut olduğu sözünü uygun gördüğü ve sözünen razı olfuğu kimse müstesna

Taha 109: O gün, Rahman'ın izin verdiği ve sözünü uygun gördüğü kimseden başkasının şefaatı (aracılığı) yarar vermez.
Taha-109:O gün şefaat faide vermez, ancak Rahmânın izin verdiği ve sözüne razı olduğu kimse müstesnâ


EVET, ŞİMDİ BU AYET MEALLERİNİ NASIL ANLAMALIYIZ ?

Bu ayat meallerinin anlamları bakara 254 e uygunmudur ? Bakalım

Bakara-254- Ey müminler, ne alış-verişin ne dostluğun ve ne de iltimasın, ŞEFAATİN sözkonusu olmadığı gün gelmeden önce size verdiğimiz rızıklardan ALLAH yolunda harcayın. Kâfirler, zalimlerin ta kendileridirler:

Şimdi bu ayetler nasıl birbirleriyle uyumlu hale gelebilir ? Bakara 254 şefaatın olmadığını söylerken taha 109 var olduğunu mu söylüyor ? Nasıl ?

Tefsircilerden bazıları bakara 48, 123, ve 254 ayetlerinin ihtiva ettiği anlam bakımından hitabın genel olduğunu ve bakara 254 ayetinde de aynı hitabın müminlere de yapıldığını fakat anlam bakımından inananların münafık veya kafir olmamaları, eğer kafir ve münafık iseler kafir ve münafık olanlara kesin şefaatın söz konusu olmayacağını anlamındaki ayetlerdir bunlar.

Çünkü bu ayetlere karşı bakara  255 ayeti ile birlikte taha 109 ayetini delil gösterirler ve derler ki,
 madem ki, bakara ayetlerinde ahirette şefaat yok anlamı çıkıyorsa nasıl olurda bu ayetlerde şefaat ve şefaatçıdan bahseder


BU GÖRÜŞE İTİRAZ EDENLER


Siz istediğiniz kadar kendinize şefaatçi uydurun. Ben hiç kimsenin size şefaat etmesine AHİRETTE izin verecek değilim.” Anlamının tüm ayetlerde hakim olduğunu

Delil olarak ileri sürülen ilgili ayetlerin Türkçe meallerdeki çevirilerinde bariz hatalar bulunduğunu söylemişlerdir. Sözgelimi Taha Suresi 108-109'uncu ayetle Sebe' Suresi 23. ayet mevcut meallerin hatalarından kaynaklanmaktadır
 
DEMİŞLERDİR
 

DEVAMI VAR  
 
 
 
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #2 : 26 Temmuz 2008, 03:34:57 ÖÖ 03 »

Peygamberler ve Hz Muhammed,veliler ve iyiliğe yönelen iyi kullar ALLAHın izniyle ancak başkalarına şefaat ederler. Onlara duyuracaklarını duyurur ,kılavuz olurlar.

Kul ölüncede, Hz Muhammedin (as) yada başka bir kulun Din günü iltiması torpili olamaz. Kul kendi yapıp ettiklerinin şefaatine,torpiline,iltimasına bırakılmışlardır.Yapıp ettikleri iyiyse kendisine torpil eder ve kulu cehennem azabından kurtarır.Yapıp ettikleri(ameli)iyi değilse şefaatı fayda etmez. Çünkü zaten ortada şefaat edecek bir iyilik yoktur.


Bu nedenle kullar yaşarken ALLAHın velileri,resulleri Peygamberleri bilginleri vasıtasıyla şefaatı vardır. Din günüde ise insanın yapıp ettiklerinin kendisine şefaatı olacaktır. Sistem böyledir.


O gün, kimse şefaat edemez. Ancak Rahman olan ALLAH’ın izin verdiği ve sözünden hoşlandığı kimse şefaat eder. [Taha 109]

Rahman olan ALLAH’ın nezdinde söz ve izin alanlardan başkası şefaat edemez.[Meryem 87]

 
(Bu iki âyette ALLAHü teâlânın izin verdikleri şefaat edecek, başkaları edemez diye açıkça yazıyor. Yani peygamberlerin ve ALLAHın seçkin kullarının daha bu dünyada iken şefaata dair duaları vardı. Yani rabbimiz rahmetinle affet onları diyorlardı)

(ALLAH’ı bırakıp da, taptığı putlar şefaat edemez. Ancak hak dine inanıp, ona şahitlik edenler şefaat eder.) [Zuhruf 86]   
 
(Putlar elbette şefaat edemez. Ama hak yoldakiler  duaları ile şefaat edecektir.

Onlar, Onun [ALLAH’ın] rızasına kavuşmuş olandan başkasına şefaat etmezler.) [Enbiya 28]

(Şefaat yetkisine sahip olanlar bile, ancak ALLAH’ın razı olduğu kimselere şefaat edebilirler. Ancak onlara yapılacak duaları kabul olunur, ALLAHın izin vermediklerine , hoşlanmadıklarına değil)

Sadece ALLAH’ın dilediği ve razı olduğu kimselere şefaat etmesi için izin verilen, göklerde nice melekler vardır. [Necm 26]
 

(Demek ki melekler de ancak, ALLAH’ın razı olduklarına şefaat( Duaları ile onlara af diliyorlar ) edebiliyor, ALLAHü teâlâ kâfirlerden razı olmadığı için onlara şefaat yoktur, kimse şefaat edemez.)

(ALLAH’ın izni olmadan kim şefaat edebilir?)[Bakara 255]

Bu,  ancak ALLAH’ın izni ile şefaat edebilirler (Allahın izni ve emriyle bazı kullar bazı kullar için günahlarının afları için dua eder, ona yalvarır . Ama dikkat edin bu ahirette gerçekleşecek bir olay değildir) demektir.

.....ALLAH’ın izni olmadan hiç kimse şefaatçi olamaz., hiç bir kimsenin duası kabul edilmez [Yunus 3]

(Şefaat ALLAH’ın iznine bağlıdır.)

Bütün şefaatler ALLAH’ın iznine bağlıdır. [Zümer 44]
 
(Demek ki Başta melekler ve peygamberler olmak üzere çok şefaat edecek olanlar vardır ki, şefaatlerinin kabul edilip edilmeyeceği hepsi de ALLAHü teâlânın izni ve takdirine  bağlıdır.)

Devam edeceğim sebe 23 ayeti ile


 
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #3 : 26 Temmuz 2008, 06:05:22 ÖS 18 »

GÜNAHLARIN AFFININ AHİRETTE TECELLİ EDECEK OLMASI

Dünya hayatında devamlı olarak insanla beraber bulunan ve onun yaptıklarını kaydeden melekler vardır. Kur'an-ı Kerîm bu melekler hakkında şöyle buyurur:"

...Halbuki üzerinizde gözetleyici melekler var, şerefli yazıcı (melekler). Her ne yaparsanız bilirler" (el-İnfitâr, 82/10-12).

 "O, (İnsan) her ne söz söylerse muhakkak yanında hazır bir gözcü vardır" (Kaf, 50/18).


İnsan, kendi amel defterinde hayatının bütün teferruatını görünce hayret edecek ve Kur'an'ın tabiriyle şöyle diyecek

"Eyvah bize, bu deftere ne olmuş, küçük büyük bırakmayıp hepsini toplamış... " (el-Kehf, 18/49).

İbrahim Suresi, 37-41 ........... Rabbimiz, hesabın yapılacağı gün, beni, anne-babamı ve mü''minleri bağışla 

ŞUARA-82- Hesaplaşma günü günahlarımı affedeceğini umduğum da O'dur. ( Evet, İşte ibrahim as böyle der.)


Demek ki, Günahların affı bu dünyada olmuyor , ahirette amel defteri üzerinde olacak ve okuyun diye gösterilecek.

Günahların affı,  amel defteri kapandığında yani ölüm anında artık ALLAHın takdiri ne ise o belli olmuştur. Ahiretteki O muazzam Hesap gününde ise artık ALLAH takdirini tecelli ettirir. Kullarından affedecek olanları şefaatı ile affeder ve buna vesile olarak da şefaat eden şefaat dileyen  kullarını sebeb ve vesile kılar.


Necm26- Göklerde nice melek var ki, ALLAH'ın dilediklerine ve hoşlandıklarına ilişkin izni olmadıkça, şefaatleri hiç bir yarar sağlamaz
 
( Açık ve net anlatımla meleklerin af duası, şefaat duaları ALLAHın hoşlanmadığı  kafir ve münafıklar üzerine değildir. Tevbe etmeden ve kendini düzeltmeden sürekli büyük günahlar işleyerek , devamlı ALLAHa isyan içinde olmuşların, Haddi aşanların, zalimlerin üzerine de değildir.)

ALLAH kime dilerse ve kimden razı ise ona meleklerini ve peygamberlerini şeçkin kullarını  duaları ile yardım ettirtirir . Bu duaları bağışlanma için vesile ve sebeb kılar


ŞEFAAT ETTİRİLMEYECEK OLANLAR KİMLERDİR ?

Ruh ve meleklerin saflar halinde duracakları gün, Rahman'ın kendilerine izin verdikleri dışında olanlar konuşamazlar. Konuşacak olan da doğruyu söyleyecektir." (Nebe: 38)

İŞTE

HZ İSANIN KONUŞMASI : İSTERSEN ONLARI AFFEDER İSTERSEN AZAPLANDIRISIN DİKKAT EDİN ONLARI AFFET DEMİYOR.

 
MAİDE 116 VE 117 AYETLERİ:
Ben onlara: Benim ve sizin Rabbiniz olan ALLAH'a kulluk edin, diye senin bana emretmiş olduğundan başka bir şey söylemedim. Ben onların içinde olduğum sürece onlara şahit idim, fakat sen beni vefat ettirince onları gözetleyen (yalnız) Sen oldun. Sen her şeye şahitsin

Eğer onları azaba çarptırırsan, onlar senin kullarında; Eğer günahlarını affedersen kuşku yok ki Sen üstün iradeli ve hikmet sahibisin


DİĞER TARAFTAN PEYGAMBERİMİZ DE FURKAN 30 AYETİNDE

Ey Rabbim benim ümmetim bu kuranı terketti. Kuran, peygamberin kıyamet günü ALLAHA şöyle şikayette bulunacağını  söyler “ Peygamber diyecek ki : EY RABBİM BENİM HALKIM BU KURANI TERKETTİ

BÖYLE DİYEN PEYGAMBERİN BU HALKI, BU ÜMMETİ  İÇİN YANİ KURANI TERKEDEN ÜMMETİ İÇİN ALLAHTAN ŞEFAAT DİLEMESİ DÜŞÜNÜLEMEZ BÖYLE BİRŞEY ASLA SÖZ KONUSU OLACAK ŞEY DEĞİLDİR.


Peki, tümüyle ALLAHın olan şefaat nedir? “Şefaatçilerin şefaati” gibi ifadelerle ne kastediliyor olabilir?
 
Yalnız rabbimizin rahmeti tecelli edecektir: Bir gündür ki o, dostun dosta yararı olmaz. Onlara yardım da edilmez. ALLAH'ın rahmet ettiği kimse müstesna… ALLAH Aziz’dir, Rahîm'dir. DUHÂN,41;42.

Şefaatin tek sahibi de yine rabbimizdir (Zümer,44). Dikkat edersek, tüm şefaatin kaynağının rabbimiz olduğunu biliyoruz. Verilen ayetlerde de ahirette dostun dosta yararı olmayacağı ve rabbimizin rahmetinin tecelli edeceği belirtilmiştir. Bu ayetlere bakarak rabbimizin rahmetinin şefaat olduğu anlamını çıkarabiliriz. O gün ALLAHın rahmetinden başka hangi şefaat umulur ki. ALLAH dilediği kuluna lütfünden fazlasını verir: ALLAH zerre kadar zulüm yapmaz. Küçücük bir iyilik olsa onu kat kat artırır ve kendi katından da büyük bir ödül verir. NİSA,40

Tekvir, İnfitar, Abese, Kıyame Sureleri Kur’an ayetlerinde oluş şekli açıklanan ahiret gününde insanların ALLAH’ın huzurunda nasıl muhakeme olunacaklarını da Kur’an’ımız şöyle belirtmektedir:

 
“Herkesin boynuna işledikleri amelleri dolarız ve kıyamet günü açılmış bulacağı kitabı önüne çıkarırır (ve şöyle deriz): (Amel) Kitabını oku. Bugün kendi hesabını kendin göreceksin.” (İsra/13-14)

 “Amel kitabı ortaya konunca, suçluların onda yazılı olanlardan korktuklarını görürsün.
 -Vah bize, eyvah bize! Bu nasıl kitapmış küçük büyük birşey bırakmadan hepsini saymış- derler. Yaptıklarını hazır bulurlar. Rabbin kimseye haksızlık etmez.” (Kehf/49)

 “(İşte o gün ağızlarını mühürleriz.) Kendi dilleri, elleri ve ayakları yapmış olduklarına tanıklık ederler. O gün ALLAH onlara kesinleşmiş cezalarını verecektir. ALLAH’ın apaçık hak olduğunu bileceklerdir.” (Nur/24-25)


 Mükafat ve ceza tevziinde ALLAH’ın adaleti tecelli etmeye başlayınca ALLAH’ı, elçisini ve kanunlarını tanımayan inkarcı ve isyancıların, yoksun kalacakları mutluluktan ve uğrayacakları azaptan ötürü pek büyük nedamet duyguları içerisinde vahlanacaklarını, ama bu sızlanışların bir faydası olmayacağını, zira hiçbir dost ve yardımcısının bulunmayacağını da Kur’an’ımız bütün tafsilatıyla açıklamaktadır:

“… O gün kişi elleri ile yapıp öne sürdüğü işlere bakar, inkarcı ve isyancı kişi de şöyle der: Ah! Ne olurdu ben bir toprak olaydım. (Keşke dirilmeyeydim.)” (Nebe/40)

Ne olaydı, ben Hak Peygamberle (ve O’nun izindekilerle) beraber bir kurtuluş yolu edineydim.
Yazıklar olsun bana! Keşke beni sapıtan falanı dost edinmeyeydim. VALLAHi beni, bana geldikten sonra Kur’an (düzeni)nden o sapıttı.” (Furkan/27-29)

 “Artık onlara, şefaatçilerin şefaatı fayda vermez.” (Müddesir/48)

 
“(Zaten ALLAH’ı elçisini ve kanunlarını tanımamakla öz nefislerine, hakları çiğnemekle ve fertlere ve topluma) zulmedenlerin ne dostu ne de dinlenir bir şefaatçisi olur.
MÜDESSİR-48- Artık onlara şefaat edebilecek olanların aracılığı yarar sağlamaz.

Artık iş bitmiş, son söz gerçekleşmiş, suçlarını kendi ağızları ile itiraf eden günahkârlara yaraşan kesin "son" belirmiştir. Artık bu günahkarlara aracılık edecek biri bulunamaz. Bulunduğunu varsaysak bile hiçbir şefaatçinin aracılığı onlara yarar sağlamaz Kİ

Peki müminlere Şefaat yok mudur ?

Bu soruyu da Bakara suresi 254. ayet cevaplamaktadir

DEVAMI VAR
Logged
esen
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 925


"lalüebkem"


« Yanıtla #4 : 26 Temmuz 2008, 07:32:22 ÖS 19 »

sayın abdülhamit konuyu ilgiyle takip ediyorum, emeğinize saglık
benim bi sorum olacak yazıda 'demek ki günahların affı bu dünyada olmuyor' denmiş
bu cümle işlediğimiz günahlar için ettiğimiz tövbelerin kabul olup lmayacağı belli değil yani karar orda verilecek anlamına mı geliyor.
ben burda karıştırdım biraz okuduklarımı...
bide eğer bu dünyada şefaat edilebiliyor öbür tarafta bi yarar olmuyorsa
yukarda yazdığım cümleyle çelişki olmuyor mu
umarım anlatabilmişimdir (bu konuda biraz özürlüyümdür)
şimdiden teşerkkürler...

Logged

cici sözlerine karşılık çıkarıp masalarına koyacağımız bir din taşımıyoruz yüreğimizde
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #5 : 26 Temmuz 2008, 07:41:53 ÖS 19 »

Alıntı
sayın abdülhamit konuyu ilgiyle takip ediyorum, emeğinize saglık
benim bi sorum olacak yazıda 'demek ki günahların affı bu dünyada olmuyor' denmiş
bu cümle işlediğimiz günahlar için ettiğimiz tövbelerin kabul olup lmayacağı belli değil yani karar orda verilecek anlamına mı geliyor.
ben burda karıştırdım biraz okuduklarımı

TABİİ, TABİİ Kİ ÖYLE GÜNAHLARIN AFFI AHİRETE TECELLİ OLACAK HADİSELERDİR VE BAKIN KANIT OLARAK AYETLERİ SUNMUŞUM

GÜNAHLAR İÇİN ETTİĞİMİZ TEVBELERİN KABUL OLUP OLMAYACAĞI ÖLÜM ANINA KADAR OLAN BİR SÜREÇTİR. YANİ SİZ NE HAL ÜZERİNE ÖLMÜŞSENİZ AHİRETTE O HAL ÜZERİNE  YARGILANIRSINIZ. TEVBELİ Mİ TEVBESİZ Mİ VEFAT ETTİNİZ ?

İnsan, kendi amel defterinde hayatının bütün teferruatını görünce hayret edecek ve Kur'an'ın tabiriyle şöyle diyecek

"Eyvah bize, bu deftere ne olmuş, küçük büyük bırakmayıp hepsini toplamış... " (el-Kehf, 18/49).

İbrahim Suresi, 37-41 ........... Rabbimiz, hesabın yapılacağı gün, beni, anne-babamı ve mü''minleri bağışla 

ŞUARA-82- Hesaplaşma günü günahlarımı affedeceğini umduğum da O'dur. ( Evet, İşte ibrahim as böyle der.)

Demek ki, Günahların affı bu dünyada olmuyor , ahirette amel defteri üzerinde olacak ve okuyun diye gösterilecek.

Günahların affı,  amel defteri kapandığında yani ölüm anında artık ALLAHın takdiri ne ise o belli olmuştur. Ahiretteki O muazzam Hesap gününde ise artık ALLAH takdirini tecelli ettirir. Kullarından affedecek olanları şefaatı ile affeder ve buna vesile olarak da şefaat eden şefaat dileyen  kullarını sebeb ve vesile kılar
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #6 : 26 Temmuz 2008, 07:47:39 ÖS 19 »

Alıntı
bide eğer bu dünyada şefaat edilebiliyor öbür tarafta bi yarar olmuyorsa
yukarda yazdığım cümleyle çelişki olmuyor mu

BU DÜNYADA EDİLEN ŞEFAATIN ELBETTEKİ AHİRETTE YARARI PEK BÜYÜK OLUYOR VE ALLAHIN İZNİ İLE AFFEDİLECEK OLANLARIN ŞAFAAT DUALARI KABUL OLUNUYOR
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #7 : 26 Temmuz 2008, 08:04:02 ÖS 20 »

DEĞERLİ ESEN KARDEŞİM TEFSİRİ 8 BÖLÜMDEN OLUŞTURDUM. GERİYE KALAN BÖLÜMLERİ OKUDUĞUNUZDA SANIRIM KAFANIZDAKİ SORU İŞARETLERİ DAĞILACAKTIR
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #8 : 26 Temmuz 2008, 08:29:35 ÖS 20 »

Alıntı
Alıntı
ESEN
bide eğer bu dünyada şefaat edilebiliyor öbür tarafta bi yarar olmuyorsa
yukarda yazdığım cümleyle çelişki olmuyor mu


BU DÜNYADA EDİLEN ŞEFAATIN ELBETTEKİ AHİRETTE YARARI PEK BÜYÜK OLUYOR VE ALLAHIN İZNİ İLE AFFEDİLECEK OLANLARIN ŞAFAAT DUALARI KABUL OLUNUYOR

BAŞTA  PEYGAMBER EFENDİMİZ TABİİ, ALLAH NİYE ONA ŞEFFAT ET DUA ET, MÜMİNLERİN GÜNAHI İÇİN DE  BAĞIŞLAMA DİLE  DEMİŞTİR  ! ALLAH HAŞA HAŞA BOŞUNA MI BU ŞEFAAT DUALARINI PEYGAMBERİMİZE ETTİRMİŞTİR

Rasûlüllah Efendimizin  de (selamun aleyküm.v.) daha hayatta iken mü’minlerin bağışlanmaları için tıpkı melekler gibi ALLAHın emri ve izni ile dua ediyordu Allâh katında onlara şefaatçi oluyordu. ve ALLAH tarafından müminlere şefaat ettiriliyordu.

Bakın ayete ve bakın PEYGAMBERİMİZİN DUASININ ETKİLİ GÜCÜNE, DUASININ KESİN KABUL OLUNACAĞINA DAİR MÜJDEYE BAKIN !

(Onlar nefslerine kötülük ettikten sonra, eğer sana gelerek, ALLAHü teâlâdan af dilerlerse, ALLAHın RESULU DE ONLAR İÇİN AF DİLERSE, ALLAHI TÖVBELERİ ELBETTE (KESİN ) KABUL EDİCİ VE MERHAMET EDİCİ BULURLAR[Nisa 64]

PEYGAMBERİMİZİN MÜMİNLERE OLAN DUASI

Peygamberimiz (sav)'in müminler için bağışlanma dilemesi ve dua etmesi

Peygamberimiz (sav)'in müminlere olan sevgisinin ve düşkünlüğünün bir sonucu olarak, onların hataları için ALLAH'tan bağışlanma dilemiştir. ALLAH'ın Peygamberimize bu konudaki emirleri ise şu şekildedir:

.Mümtehine -12 :  ..... onlar için ALLAH'tan mağfiret iste. Şüphesiz ALLAH, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.

 Muhammed - 19 : Şu halde bil; gerçekten, ALLAH'tan başka ilah yoktur. Hem kendi günahın, hem mü'min erkekler ve mü'min kadınlar için mağfiret dile
.

Nur Suresi, 62":… Böylelikle, senden kendi bazı işleri için izin istedikleri zaman, dilediklerine izin ver ve onlar için ALLAH'tan bağışlanma dile. Şüphesiz ALLAH, bağışlayandır, esirgeyendir."
 
ALLAH Tevbe Suresi'nde ise, Peygamberimiz (sav)'e müminler için dua etmesini şöyle bildirmektedir:

Tevbe-103 :… Onlara dua et. Doğrusu, senin duan, onlar için 'bir sükûnet ve huzurdur.' ALLAH işitendir, bilendir
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #9 : 29 Temmuz 2008, 07:39:36 ÖS 19 »

GÜNAHLARIN AFFININ AHİRETTE TECELLİ EDECEK OLMASI

Peki Günahkar müminlere Şefaat yok mudur ? Şefaat olmayacak mıdır ?
Olmaz olur mu ! Elbette olacaktır. Ama nasıl ? Tabii ki, şefaat edilmenin şartları var. Nedir bunlar
?

Önce Bakara suresi 254. ayetine bakalım.

Ey iman edenler! Kendisinde hiçbir alış verişin, hiçbir dostluğun ve hiçbir şefaatin bulunmadığı bir gün(AHİRET) gelmeden önce, size verdiğimiz rızıklardan ALLAH yolunda harcayın. Kâfirlere gelince, onlar zalimlerdir.

Ayete lütfen çok dikkat edin. Hitaba dikkat ettiniz mi ? Hitap kime yapılıyor ? 

 Kafir ve münafık olanlara değil Doğrudan doğruya İNANAN MÜMİNLERE yapılıyor . Sakın haa ve sakın karşıma günahkar olarak gelmeyin bilhassa büyük günah işlemiş olarak gelmeyin. Eğer amel teraziniz hafif gelirse sizi cehenneme ateşinden kurtaracak kimseyi bulamazsınız. Onun için iş işten geçmeden önce günahlarınız için hemen tevbeye yönelin ve salih ameklerde bulunuz ki ahirette olmayacak şefaati bu dünyada hak edin.

Ve artık bu dünyada iken şefaata nail olun ve Cenneti hak edin VE  BİZE ZATEN ALLAH MELEKLERİ İLE  PEYGAMBERLERİN VE VELİ KULLARIN DUALARI İLE HATTA BİR BABANIN VEYA ANANIN ÇOCUĞUNA CENNETİ HAK ETMESİ iÇİN ETTİĞİ HAYIR DUALARI İLE DUA ETTİRİYOR. YETER Kİ BİZ BU DUAYA LAYIK OLALIM VE ÜSTÜMÜZE DÜŞEN VAZİFEYİ EKSİKSİZ YAPALIM Kİ ALLAHIN RIZASI VE ŞEFATİNE KAVUŞABİLELİM..

İBRAHİM-31- Mü'min kullarıma de ki; "Namaz! kılsınlar ve ne alışverişin ne de dostluğun geçerli olmadığı gün gelmeden önce kendilerine verdiğimiz rızıktan gizli ve açık biçimde bağışta bulunsunlar

EVET, BU AYETTE MÜMİN KULLARA HİTAPTIR İZAHI YUKARIDA ANLATILDIĞI GİBİDİR


ZÜMER-54- Azab size gelip çatmadan evvel, Rabbinize yönelip-dönün ve O'na teslim olun. Sonra size yardım edilmez

EVET İŞTE NET VE APAÇIK GEÇEN BİR AYET DAHA ! YAPTIĞINIZ AMELLER İLE  CEZAYI HAKKETİĞİNİZDE İSE ARTIK SİZE YARDIM EDECEK, YARDIMCI OLACAK HİÇ KİMSE ÇIKMAZ

İnfitar-19: O gün ki, kimsenin kimseye yardım edemeyeceği bir gündür. O gün hüküm yalnız ALLAH’ındır.”
 
Ahirette ALLAH’ın şefaati vardır, kulların şefaati yoktur: ALLAH DAHA BU DÜNYADA İKEN RAZI OLDUĞU KULLARINDAN GÜNAHLARININ AFFI VE MAĞFİRETİ İÇİN BAZI KULLARINI VESİLE EDEREK ONLARA ŞEFAAT ETTİRİYOR VE AHİRETE İSE ARTIK ONLAR ŞEFAAT EDİLMİŞ OLARAK GELİRLER. Kafirlerin ise artık ne bir şefaatçisi ve ne de bir yardımcısı olacaktır

Taha 109 da Şefaat fayda sağlamayacaktır, kendisine izin verilenden başkasına/başkası İÇİN..." 

kULLARINDAN MÜMİN OLANLARA BÜYÜK GÜNAHLARDAN KAÇINANLARA yaptıkları günahlardan pişman olup tevbe dileyenlere ve kendilerini düzeltenlere amel defterlerindeki günahlar silinerek hatta bu günahlar sevaplara çevrilerek amel terazisinde tartıldığında artık günahları ağır basmaz.

İŞTE BÖYLECE GÜNAHLARININ AFFI İÇİN ALLAHIN ŞEFAATİ, ŞEFAAT ETTİKLERİNİN DUASI VESİLE OLUP FAYDA SAĞLAYACAKTIR
.

YANİ İŞ İŞTEN GEÇTİKTEN SONRA AHİRETTE PİŞMAN OLDUM VE ŞİMDİ BEN TEVBE EDİYORUM DEMEDEN ÖNCE Hiç şüphesiz, kendilerine peygamber gönderilenleri de sorguya çekeceğiz, gönderilen peygamberleri de sorguya çekeceğiz.

" [ Her bir ümmetten şahit getirdiğimiz ve seni de bunlara şahit olarak getirdiğimiz zaman hâlleri nice olacak De ki: Yapacağınızı yapın! Amellerinizi ALLAH da, Resulü de, müminler de görecektir." Sonra görülmeyeni ve görüleni bilen(Allâh)a döndürüleceksiniz. O size yaptıklarınızı bir bir haber verecek." TEVBE 105

 Ve yeryüzü, Rabbinin nuru ile parlamıştır. Kitap konmuş, peygamberler ve şahitler getirilmiş, onlara hiçbir haksızlık yapılmadan, aralarında hak ile hüküm verilmektedir. ZÜMER 69
Logged
hanif_bir_kul
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 165


« Yanıtla #10 : 29 Temmuz 2008, 07:45:47 ÖS 19 »

ÖNCEKİ KONULARIMIZDA İŞLEDİĞİMİZ GİBİ AHİRETTE ŞEFAAT VAR MIDIR ?  EĞER VAR VE OLACAK İSE KİMLERE VE NASIL OLACAK ?

BÖYLE ÇOK ÖNEMLİ BİR KONUDA KENDİ DÜŞÜNCELERİMİ VE AYETLERDEN ANLADIKLARIMI TEFSİR OLARAK SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTERİM.


Bakara 48=Bakara 123=Bakara 254

48- Öyle bir günden korkun ki, o gün hiç kimse başkasının yerine bir şey ödeyemez, hiç kimseden ŞEFAAT kabul edilmez, hiç kimseden fidye alınmaz ve hiç kimse başkalarından yardım görmez.

123- Hiç kimsenin başkası adına birşey ödeyemeyeceği, hiç kimseden fidye kabul edilmeyeceği, hiç kimseye ŞEFAATİN yarar sağlayamayacağı ve böylelerinin hiçbir yerden yardım görmeyeceği günden korkun

254- Ey müminler, ne alış-verişin ne dostluğun ve ne de iltimasın, ŞEFAATİN sözkonusu olmadığı gün gelmeden önce size verdiğimiz rızıklardan ALLAH yolunda harcayın. Kâfirler, zalimlerin ta kendileridirler


EVET BU AYETLER ŞEFAATİN KESİNLİKLE OLMAYACAĞINI AÇIKLARKEN , DİĞER AYETLERİ ( ŞEFAAT VAR AYETLERİNİ) NASIL ANLAYACAĞIZ?

Evet, bu ayetler bu kadar açık ve net iken Ahirette hiç şefaatın olmayacağı söyleniyor,

ÜSTELİK BAKARA 254 AYETİNDE  MÜMİNLERE DE AÇIK BİR HİTAPTA VAR.

Sakın haa karşıma günahkar olanlardan olarak gelmeyin Emrim gereği infak edin. Eğer, amel teraziniz ameller yönünden hafif çıkar günahlarınız ağır basarsa sizi ALLAHtan başka kimse kurtaramaz ve size bir şefaatçi de asla çıkmaz

VE BAZI ALİMLER BAKARA AYETLERİNİN YANLIŞ TEFSİR EDİLİP YORUMLANDIĞINI ŞEFAATIN VAR OLDUĞUNU, FAKAT BU ŞEFAATAN KAFİR VE MÜNAFIKLARIN YARARLANAMAYACAĞINI ANCAK GÜNAHKAR MÜSLÜMANLARIN YARAR GÖRECEĞİNİ SÖYLEYEREK BAKARA 48,123,254 AYETLERİNE KARŞILIK BAKARA 255, TAHA 109 VE SEBE 23 AYETLERİNİ DELİL OLARAK ÖNE SÜRERLER VE BU AYETLERDE ŞAFAATIN AÇIK VE NET GEÇTİĞİNİ SÖYLERLER

O HALDE NEDİR BU AYETLER ? AYETLERİN FARKLI MEALLERİNE DE BAKALIM 
 
 


S.A
Abdulhamit kardeşim önce günahkar müslümanın tarifini yaparsan ve ayetler ışığında ortaya koyarsan sevinirim.

GÜNAHKAR MÜSLÜMANLARIN YARAR GÖRECEĞİNİ SÖYLEYEREK nerede ve nasıl olacak günahkar kelimesi kur'an da farklı anlatılıyor lütfen önce günahkar kulun tarifini bekliyorum...

SAYGILARIMLA
hanif
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #11 : 29 Temmuz 2008, 07:53:13 ÖS 19 »

ÖNCELİKLE KONUYA  GÖSTERDİĞİNİZ HASSASİYET İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM NE VAR Kİ, SİZİ HEP BİLGİ ALIŞVERİŞİNE DAVET ETTİĞİMDE HEP ÇEKİMSER KALDINIZ VE SUSTUNUZ. ŞİMDİ İYİ FIRSAT BU.

Alıntı
GÜNAHKAR MÜSLÜMANLARIN YARAR GÖRECEĞİNİ SÖYLEYEREK nerede ve nasıl olacak günahkar kelimesi kur'an da farklı anlatılıyor lütfen önce günahkar kulun tarifini bekliyorum
...

DEMİŞSİNİZ. NEYİ İZAH ETMEMİ İSTİYORSUNUZ. SİZ VEYA BEN VEYA BİZ GÜNAHKAR DEĞİL MİYİZ ? HİÇ Mİ GÜNAH İŞLEMEDİK VEYA MELEKLER GİBİ GÜNAHSIZ MI YARATILDIK
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #12 : 29 Temmuz 2008, 08:03:45 ÖS 20 »

Alıntı
Alıntı
GÜNAHKAR MÜSLÜMANLARIN YARAR GÖRECEĞİNİ SÖYLEYEREK nerede ve nasıl olacak günahkar kelimesi kur'an da farklı anlatılıyor lütfen önce günahkar kulun tarifini bekliyorum
...

DEMİŞSİNİZ. NEYİ İZAH ETMEMİ İSTİYORSUNUZ. SİZ VEYA BEN VEYA BİZ GÜNAHKAR DEĞİL MİYİZ ? HİÇ Mİ GÜNAH İŞLEMEDİK VEYA MELEKLER GİBİ GÜNAHSIZ MI YARATILDIK

SANIRIM YAZIMIN İLK BÖLÜMLERİNİ OKUMUŞSUNUZ Kİ BANA BU SORUYU YÖNELTMİŞSİNİZ YAZDIKLARIMI LÜTFEN SONUNA KADAR OKUYUNUZ. DEĞERLENDİRMEYİ ONA GÖRE YAPINIZ

NOT: YAZACAKLARIM DAHA BİTMEDİ 2 BÖLÜM DAHA EKLEYECEĞİM
Logged
hanif_bir_kul
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 165


« Yanıtla #13 : 29 Temmuz 2008, 08:30:18 ÖS 20 »

S.A
kardeşim elbette okuyacağım olumadan iç bilgi alınırmı yanlışla doğru bulunurmu-
iç okuyanla okumayan birmidir.
Allah'cc kolaylık versin

SAYGILARIMLA
hanif
Logged
abdulhamit
ALLAH RAHMET EYLESİN
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2510



« Yanıtla #14 : 29 Temmuz 2008, 08:33:05 ÖS 20 »

Alıntı
önce günahkar kulun tarifini bekliyorum

ALLAH İnsanı kusursuz ve günahsız yaratmamıştır. İnsanlara en iyi örnek olan Peygamberlerin dahi kusurları olmuştur, kusur işlemişlerdir fakat bu kusurların boyutları günah kavramı ortaya çıkarır. En büyük Günah tevhid konusudadır. Allahın birliğine ve onun ortağı olmadığına veya kurana iman edilmediğinde kul en büyük günahlardan birini işlemiştir.

 Ayrıca rabbimizin kurandaki emirlerini yerine getirmeyenler de günah işlerler ve eğer bu günahların affı için tevbe etmez ve sürekli rabbine isyan ederlerse o kulun kurtuluşu veya şefaatı söz konusu olamaz. Fakat tevbe edip ve hallerini düzeltenler müstesna, bunların ŞEFAATLA küçük veya büyük günahlarının affedileceği müjdesi verilir.
Logged
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
Bu Sayfa 0.208 Saniyede 20 Sorgu ile Oluşturuldu