ALLAH TEALA yerde de gökte de değildir,mekandan münezzehtir.

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
anasayfa anasayfa ara giris kayit
   > İSLAMİ BİLGİLER (Bilgi Platformu) > İslami Bilgiler ve Konular (Moderatör: Yonetim) > ALLAH TEALA yerde de gökte de değildir,mekandan münezzehtir.
Kullanıcı Adı: Beni Hatirla?
Şifre:

   > İSLAMİ BİLGİLER (Bilgi Platformu) > İslami Bilgiler ve Konular (Moderatör: Yonetim) > ALLAH TEALA yerde de gökte de değildir,mekandan münezzehtir.
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: ALLAH TEALA yerde de gökte de değildir,mekandan münezzehtir.  (Okunma Sayısı 4205 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
vertyucek
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 65


« : 06 Ağustos 2017, 09:10:14 ÖS 21 »

CENAB’I ALLAH CELLE CELALÜH var iken ne zaman nede bir mekan yoktu bu yüzden O’NUN için bir mekan ve zaman yüklenemez,ÇÜNKÜ İHTİYACI YOKTUR!.ALLAH TEALA yerde de gökte de değildir,Mekandan münezzehtir.

https://www.youtube.com/watch?v=BapkwcEQXo
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #1 : 06 Ağustos 2017, 11:34:37 ÖS 23 »

Allah, zamandan ve mekandan münezzehtir derken, bunun ne anlam ve manaya geldiğini bilmemiz gerekir.

Zaman ve mekan içerisinde gösterilemeyen Allah, nerededir.?

Allah 'ı nasıl bilebiliriz.?

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
vertyucek
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 65


« Yanıtla #2 : 07 Ağustos 2017, 09:14:56 ÖS 21 »

Değerli kardeşim CENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH zamanı ve mekanı yok iken var eden,tabiri caizse icad edendir ALEMLERİN RABBİ,İLAHI ve MABUDUDUR.nasıl ki bir balık besleyicisi akvaryuma ihtiyaç duymuyorsa CENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH'TE zamana ve mekana ihtiyaç duymaz balıklar akvaryuma ihtiyaç duyarlar ve herkesin bir akvaryuma ihtiyacı olması gerektiğini zannederler.şimdi şöyle bir örnek verelim bir balık besleyicisi bir akvaryuma balık koymak istiyor balıklar içi cam yani dışarıyı görmeyen bir akvaryuma konuluyor bilirsin balıkların hafızası çok zayıftır ve hemen unutuverirler sadece akvaryumun içini gören balıklar dışarıyı görmez iseler balıklar ne zanneder?her şey bu akvaryumun içindeki su(zaman)ve cam duvardan(mekan) ibaret,bunun dışında hiçbir şey yok bunun dışında olan kimse yaşayamaz,ve herkes ve herşey bunlara ihtiyaç duymaktadır..işte bizde CENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH'Ü BÖYLE ZANNEDİYORUZ.oysaki akvaryumun sahibinin bunlara hiçmi hiç ihtiyacı yoktur.tıpkı nasıl biz CENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH'Ü göremiyorsak o insanda kendisini görmeyen balıklarını akvaryumun içeriyi gösteren tarafından izlemektedir.bunu böyle bilmek gerekir.diğer sorularınız için size sorularla İslamiyet sitesini ve BEDİÜZZAMAN SAİDİ NURSİ ALEYHİSSELAM'IN eserlerini okumanızı tavsiye ederim.
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #3 : 08 Ağustos 2017, 12:06:57 ÖÖ 00 »

Verdiğiniz bu örneğin, daha kolay anlaşılabilir başka bir şekli yok mu.?

Balık, akvaryum, balık bakıcısı..!

Cevap yazdığınız için teşekkürler. Ama ben Rabbimi bilmek istiyorum ve beni bu konuda aydınlatmanızı istiyorum. Madem ki bir konu açtınız ve her şeylerden münezzeh olan Rabbimizi anlatma gayretine soyundunuz.

Herkesin anlattığı, çocukluğumuzdan beri dinlediğimiz "münezzeh" kelimesinin dışında bir anlatımı yok mu.? Saidi Nursi 'den siz okudu iseniz buyurun yardımcı olun. Onun anlatımını kavrayabilmek için onun terbiyesinden haberdar olmak gerekir. Benim böyle bir şansım yok, olmadı.   

Dilerseniz cevap verme işine şuradan başlayın;

Bildiğiniz bir Yaratıcı 'yı mı anlatmaya çalışıyorsunuz.?

Yoksa sadece varlığını kabul ettiğiniz bir yaratıcıyı mı.? 

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
vertyucek
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 65


« Yanıtla #4 : 09 Ağustos 2017, 07:30:50 ÖS 19 »

Dilerseniz cevap verme işine şuradan başlayın;

Bildiğiniz bir Yaratıcı 'yı mı anlatmaya çalışıyorsunuz.?

Yoksa sadece varlığını kabul ettiğiniz bir yaratıcıyı mı.? 




Değerli kardeşim ikiside bu sorunuzun en güzel cevabını PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM’!İN şu hadisi şerifi yanıtlamaktadır.her çocuk müslüman fıtratı üzerine doğar ailesi yahudi ise onu yahudi hristiyan ise hristiyan yapar buyurmuştur.

Her insanın bir yaratıcıya inanma fıtratı üzerine doğduğu bilimsel olarak ortaya konmuş bir şey olduğunu hatta bu doğuştan inanmanın olmadığı durumun bir hastalık yani otizm olduğunu biliyoruz.Bu mucizevi gerçeği HAZRETİ KUR’AN’DA HAZRETİ ALLAH CELLE CELALÜH şöyle açıklıyor:1
Eûzubillâhimineşşeytânirracîym - Bismillâhirrahmânirrahîym
(Resûlüm!) Sen yüzünü hanîf olarak dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmış ise ona çevir. Allah'ın yaratışında değişme yoktur. İşte dosdoğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler.
Rûm Suresi 30. Ayet.Diyanet Vakfı Meali(kuranmeali .com)

Demek ki insan doğuştan bir yaratıcıya inanma özelliği ile dünyaya geliyor ve çevresinden aldığı eğitim ve ilimle de bir dine erişiyor.bu da şu demek oluyor ki insan RABBİNİ bilmek için eğitim ve ilime ihtiyaç duymaktadır.Bediüzzaman Radıyallahu Anh’ın bir yazısında insanının dünyaya dua ve ilim ile yükselmek üzere geldiğini okumuştum2

İşte size yol Dua ediniz,yalvarınız ve EY RABBİM beni hidayet eyle irşat eyle eğit ilim ve irfan ile doldur deyiniz ve HAZRETİ KUR’AN’I okuyunuz.CENAB’I ALLAH CELLE CELALÜH biziznillah dua ve yalvarışlarınız ile ve ALLAH  ilmi yolundaki gayretleriniz ile size yetecek ve yolunu buldurup kalbinizde ki sorulara cevap verecektir inşaALLAH.

Bunun dışındaki sorularınızın en güzel cevabını sorularla islamiyet sitesinine düzenli olarak soru sorarak bulabilirsiniz orada profesörler cevaplar veriyorlar.

Balık örneği güzeldi vertyucek; size mi, Ahmet Ünlü'ye mi ait?
Gerçi fark etmez, gayet yerinde bir örnekti.

Şahs-ı manevide insan aklı/zekası hayrete düşürücü ve ardında yatan aslolan yaratıcı güce hayranlık uyandırıcı olmuştur hep..

Nacizene bana ait kardeşim

1.http://www.star.com.tr/yazar/cocukluk-cagi-travmalari-yaraticiya-inanc-egilimini-bozabiliyor-yazi-1224408/

2.http://www.sorularlarisale.com/index.php?s=modules/kulliyat&id=640
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #5 : 10 Ağustos 2017, 12:34:35 ÖÖ 00 »

Balık örneği güzeldi vertyucek; size mi, Ahmet Ünlü'ye mi ait?
Gerçi fark etmez, gayet yerinde bir örnekti.

Şahs-ı manevide insan aklı/zekası hayrete düşürücü ve ardında yatan aslolan yaratıcı güce hayranlık uyandırıcı olmuştur hep..

Madem ki balık örneğini beğendiniz. Bir şeyleri bilerek paylaştığınızı düşünüyorum.Öğrenmek isterim:

Peki siz bildiğiniz bir Yaratıcı 'ya mı inanıyorsunuz.?

Yoksa sadece varlığını kabul ettiğiniz bir yaratıcı inancına mı sahipsiniz.? 


Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #6 : 10 Ağustos 2017, 12:53:02 ÖÖ 00 »


Değerli kardeşim ikiside bu sorunuzun en güzel cevabını PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM’İN şu hadisi şerifi yanıtlamaktadır.her çocuk müslüman fıtratı üzerine doğar ailesi yahudi ise onu yahudi hristiyan ise hristiyan yapar buyurmuştur.

Her insanın bir yaratıcıya inanma fıtratı üzerine doğduğu bilimsel olarak ortaya konmuş bir şey olduğunu hatta bu doğuştan inanmanın olmadığı durumun bir hastalık yani otizm olduğunu biliyoruz.Bu mucizevi gerçeği HAZRETİ KUR’AN’DA HAZRETİ ALLAH CELLE
CELALÜH şöyle açıklıyor:1
Eûzubillâhimineşşeytânirracîym - Bismillâhirrahmânirrahîym
(Resûlüm!) Sen yüzünü hanîf olarak dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmış ise ona çevir. Allah'ın yaratışında değişme yoktur. İşte dosdoğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler.
Rûm Suresi 30. Ayet.Diyanet Vakfı Meali(kuranmeali .com)

Demek ki insan doğuştan bir yaratıcıya inanma özelliği ile dünyaya geliyor ve çevresinden aldığı eğitim ve ilimle de bir dine erişiyor.bu da şu demek oluyor ki insan RABBİNİ bilmek için eğitim ve ilime ihtiyaç duymaktadır.Bediüzzaman Radıyallahu Anh’ın bir yazısında insanının dünyaya dua ve ilim ile yükselmek üzere geldiğini okumuştum2

İşte size yol Dua ediniz,yalvarınız ve EY RABBİM beni hidayet eyle irşat eyle eğit ilim ve irfan ile doldur deyiniz ve HAZRETİ KUR’AN’I okuyunuz.CENAB’I ALLAH CELLE CELALÜH biziznillah dua ve yalvarışlarınız ile ve ALLAH  ilmi yolundaki gayretleriniz ile size yetecek ve yolunu buldurup kalbinizde ki sorulara cevap verecektir inşaALLAH.

Bunun dışındaki sorularınızın en güzel cevabını sorularla islamiyet sitesinine düzenli olarak soru sorarak bulabilirsiniz orada profesörler cevaplar veriyorlar.


Müslüman fıtratı değil, Her çocuk "İslam fıtratı" üzere dünyaya gelir.

İslam Din 'in adıdır.  Müslüman ise Din 'e uyan, "Lailahe illallah" diyen, Allah 'tan başka ilah kabul etmeyen, başka ilah tanımayanlardır.

Kardeşim, benim öğrenmek istediğim şeylere cevap vermemişsin ki.

Allah 'ı anlatabiliyor olmak için, O 'nu bilmek gerekir. Gökte değil, yerde değil, her şeyden münezzehtir diye ifade ettiğiniz Hz. Allah nasıl bilinir.?

Öğrenmek istediğim şey açık ve net değil mi.?

- - Bildiğiniz bir Yaratıcı 'yı mı anlatmaya çalışıyorsunuz.?

- - Yoksa sadece varlığını kabul ettiğiniz bir yaratıcıyı mı anlatma çabası içerisindesiniz.? 


 
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
İSRA
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 213


Zalim zulüm eder, Kader adalet eder..


« Yanıtla #7 : 10 Ağustos 2017, 05:40:21 ÖS 17 »

Alıntı sahibi: vertyucek
Değerli kardeşim, ikisi de.
Bu sorunuzun en güzel cevabını şu hadisi şerifi yanıtlamaktadır: ''Her çocuk müslüman fıtratı üzerine doğar, ailesi yahudi ise onu yahudi, hristiyan ise hristiyan yapar'' buyurmuştur.

"Her çocuk İslam fıtratı üzere doğar"..


Alıntı sahibi: vertyucek
Her insanın bir yaratıcıya inanma fıtratı üzerine doğduğu bilimsel olarak ortaya konmuş bir şey olduğunu hatta bu doğuştan inanmanın olmadığı durumun bir hastalık yani otizm olduğunu biliyoruz.

1. Doğuştan inanmama durumu gibi bir şey yok. Bu şekilde yaratılmış insanların varlığı söz konusu olsaydı ve Muhammed peygamber de buna inanıyor olsaydı, o zaman hadiste geçen 'her çocuk' ifadesini kullanmak yerine 'hastalıklı doğmayan çocuklar' gibi ayrımcı tasnif edilmiş bir ifadelendirme ile bunu dile getirirdi (ki bundan O'nu tenzih ederim)..

Aynı şekilde bu sınıflandırma şu sonuca da götürür: Allah'ın insanları yaratırken kendisine inanma noktasında kulları arasında ayrım yaptığı, bu sebeple de inanmayanların doğuştan böyle yaratıldığı için Yaratıcıyı inkar ettiği, sonuç olarak da bundan ötürü sorumlu tutulmaması gerektiği ve Hristiyanların 'insanın kirli ve günahkar olarak dünyaya geldiği' inancının da doğru olduğu(!) gibi tehlikeli ve yanlış bir sonuç (ki Allah'ı bundan ve nakıs tüm sıfatlardan tenzih ederim)..

Bu sebeple hep belirttiğim üzere yine vurgulamak isterim: Kurduğumuz cümlelere ifadelerimize çok çok dikkat etmeli, düşünerek konuşmalı ve yazmalıyız; söz konusu edilen Allah, Peygamberler, İslam ve bilgi sahibi olmadığımız/yakinen tanımadığımız insanlar bilhassa da ölmüş insanlar ise... İlk üçü inancımızı yağmalar, sonuncusu ise ahlakımızı yani insanlığımızı..

2. Otizm, davranışsal bir hastalıktır; Allah'a inanmama değildir, onun adı ateizmdir.

"Otizm, yaşamın ilk üç yılı içinde ortaya çıkan ve yaşam boyu devam eden, sosyal etkileşim, sözel ve sözel olmayan iletişimde problemler, tekrarlayıcı davranış ve kısıtlı ilgi alanları ile kendini gösteren, karmaşık gelişimsel bir bozukluktur. Otizmin nedeni henüz tam olarak tespit edilememiştir; tek bir nedeni yoktur, pek çok nedeni olduğu bilinmektedir. Otistik bireylerde beyin hücreleri farklı çalışmaktadır. Hücreler arasında mesaj taşıyan kimyasal ileticilerde eksiklik yada fazlalık olduğu düşünülmektedir. Bazı genetik hastalıklar da otizme yol açıcı nedenler arasında görülmektedir." (alıntı)

Ve ateistlerde olduğu üzere (düşünce eylemi değil hastalık olduğundan) bunu kişilerin kendisi seçmez belirlemez. Bill Gates'de otistik, Tanrı inancına sahip mi bilmiyorum ama yine başka bir otizm hastası olduğu rivayet edilen Albert Einstein'in evrenin bilinçli bir varlık tarafından var edildiğini kabul ettiği yönünde öne sürülen savunumlar ve görüşler var...


Alıntı sahibi: vertyucek
Bu mucizevi gerçeği HAZRETİ KUR’AN’DA HAZRETİ ALLAH CELLE CELALÜH şöyle açıklıyor:
(Eûzubillâhi mineşşeytânirracîm, Bismillâhirrahmânirrahîm)
"Sen yüzünü hanîf olarak dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmış ise ona çevir. Allah'ın yaratışında değişme yoktur. İşte dosdoğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler." Rûm Suresi 30. Ayet. Diyanet Vakfı Meali(kuranmeali .com)

Demek ki insan doğuştan bir yaratıcıya inanma özelliği ile dünyaya geliyor.

Din'e, birleyici ve duru(hanif) olarak yönel; değişme olmayan, dosdoğru olan üzere yaratılmış fıtrata, klavuz sisteme yani İslama/Sünnetullaha.

''insan doğuştan bir yaratıcıya inanma özelliği ile dünyaya geliyor'' bu doğru lakin ayetteki vurgu yine fıtrata kodlanmış olan Allah'a inanç duygusuna değil, yerleştirdiği yol gösterici klavuz sisteme yani Din'e dir.


Alıntı sahibi: vertyucek
Alıntı sahibi: İSRA
Balık örneği güzeldi vertyucek, gayet yerinde bir örnekti. Şahs-ı manevimde insan aklı/zekası hayrete düşürücü ve ardında yatan aslolan yaratıcı güce hayranlık uyandırıcı olmuştur hep..


1. http://www.star.com.tr/yazar/cocukluk-cagi-travmalari-yaraticiya-inanc-egilimini-bozabiliyor-yazi-1224408/

Linkteki yazı okunmasa dahi sadece başlığından anlaşılan bile doğuştan bir inançsızlığın var olduğu değil, kişilerde Yaratıcıya inancın zamanla ve ileri ki yaşlarda yaşadıkları olumsuz etkilerle bozulma süreci yaşandığıdır ve bu da hadisin içeriğini teyid eder niteliktedir. Zira hak birdir ve doğrular asla değişmez..
Logged

İlâhi ente maksûdî ve rızâke matlûbî..
İSRA
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 213


Zalim zulüm eder, Kader adalet eder..


« Yanıtla #8 : 11 Ağustos 2017, 06:43:39 ÖS 18 »

Öğrenmek isterim:
Peki siz bildiğiniz bir Yaratıcıya mı inanıyorsunuz?
Yoksa sadece varlığını kabul ettiğiniz bir Yaratıcı inancına mı sahipsiniz?

a) İnananların ekserisi, bu düşünce yahut inançlarını nasıl bir eksene oturtmuş? merakı gidermek.
b) Yaratıcı hakkında diğerlerinin görüşlerini öğrenip Marifetullaha ulaşmak? bilgilenmek.
c) Bilgi noktasında vukufiyetiniz olduğunu düşünüyorsunuz ve kaçı bildiklerinizi biliyor ve buna vakıf? tespit etmeye çalışmak.
d) Veya bilgilendirmeye zemin hazırlamak...
Soruları bu şıkların hangisinden ötürü sormaktasınız?

Uygun/doğru/nezih üslupla soru yöneltildiği ve yazışıldığı müddetçe, uygun bulduğum, bilgi ya da görüş sahibi olduğum ve yanıtlamak istediklerimi yanıtlarım; nasip olursa elbette..
Logged

İlâhi ente maksûdî ve rızâke matlûbî..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #9 : 11 Ağustos 2017, 10:51:03 ÖS 22 »

'İkisi de' diyerek cevap vermiş, nokta yahut virgül ile ayırmadığından ya da dikkatli okumadığınız için fark etmemiş olabilirsiniz. Okurken ben öyle anladım, yanlış anlamış ve yanılmışsam kendisi buna açıklık getirip düzeltebilir.

Değerli kardeşim ikiside bu sorunuzun en güzel cevabını PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM’!İN şu hadisi şerifi yanıtlamaktadır.her çocuk müslüman fıtratı üzerine doğar ailesi yahudi ise onu yahudi hristiyan ise hristiyan yapar buyurmuştur.

Benim öğrenmeye çalıştığım soruların cevabını bu satırlarla verdiğini mi düşünüyorsunuz.?

Sorduğum sorunun açılımı yapmam gerekiyor sanırım. "Kelime-i şahadet" te ifade ettiğimiz "şahitlik ederim ki, Allah 'tan başka ilah yoktur, ille Allah vardır" derken bu şahitliğin neresindeyiz.?

İnsan gördüğünün, bildiğinin şahitliğini yapabilir. Kişi görmediği, bilmediği Allah 'ın varlığı ve birliği hakkında bırakın şahitliği, biliyormuş gibi satırlar karalamaktan geri durmayı bilmeli.    
Öğrenmek istediğim konu bu.

Biliyor isen anlat, bilmiyor isen başkalarının lisanından dökülenleri paylaşıp, biliyormuş gibi yapma. Arkadaştan, biraderden, komşudan bahsetmiyoruz. Alemleri yoktan var eden Yüce Allah 'tan bahsediyoruz.

İşte bu noktada bildiğiniz, şahidi olduğunuz Allah 'tan mı bahsediyorsunuz.?
Yoksa yalnızca varlığını kabul ettiğiniz bir yaratıcıdan mı.? Gayet açık ve net sanırım.


Bu konuda anket mi yapıyorsunuz? Yazıştığınız herkese bu soruları yöneltmeniz dikkatimi çekti.. Varsa böyle bir şey sonucunu paylaşmanızı isterim, bir yararı olur mu bilmem ama bazıları için önemlidir belki...

Anketle ne alakası var.? Kaleme aldığın konu her ne ise, hakkında bilgi sahibi olmayı gerektirir. Ben Allah 'ın varlığıyla ilgili olan kısmı ile alakalıyım. Allah her şeylerden münezzeh derken, bunun idrakinde miyiz.? Yoksa yalnızca ifade olarak mı bahsediyoruz.?

Allah 'ın şahitliği nasıl yapılabilir, varlığına şahit nasıl oluna bilir.? Kelime-i şahadette bunu defalarca tekrar edip duruyoruz. Ancak tekrar edip durduğumuz bu kelimenin ne anlam taşıdığının farkındamıyız,  manasını yaşıyor muyuz.?

Allah her şeylerden münezzeh ise, yerde değil, gökte değil, mekanlardan münezzeh ise, nerededir.?  


a) İnananların ekserisi, bu düşünce yahut inançlarını nasıl bir eksene oturtmuş? merakı gidermek.
b) Yaratıcı hakkında diğerlerinin bilgi ve fikirlerini dinleyip Marifetullaha ulaşmak? bilgilenmek.
c) Bilgi noktasında vukufiyetiniz olduğunu düşünüyorsunuz ve kaçı bildiklerinizi biliyor ve buna vakıf? tespit etmeye çalışmak veya bilgilendirmeye zemin hazırlamak...
Soruları bu şıkların hangisinden ötürü sormaktasınız, bunlarda benim merak ettiklerim ve soru olarak size yönelttiklerim.

Bal, bal demekle insanın ağzı tatlanıyor mu.? Allah her şeylerden münezzehtir demek, yalnızca inancın veya imanın ifade şeklidir. İnsanın yaşantısı veya hali, idraki yahut bilişi demek değildir.

" Şahitlik ederim ki, Allah 'tan başka ilah yoktur, ille Allah vardır "..!

Allah 'ın varlığının ve birliğinin şahidi olarak mı bu konuları işlemeye gayret ediyorsunuz.? Yoksa doğruları paylaşmak adına mı Allah 'ı anlatmaya çabalıyorsunuz.?

Sorularımın sebebi budur.


Bu arada memnuniyetimi dile getirmeden geçemeyeceğim, geçersem bu değerlerime ve size haksızlık olur. Sorularınız değişmesede üslubunuzdaki değişim ve gelişim ziyadesiyle sevindirici ve umut verici.. Fikir beyan ederken, mesaj ile yorum yapma yahut interaktif sohbet halinde karşıdakine muhalif bile olunsa hakaret etmeden, değerlerine inançlarına saldırmadan, kafir müşrik münafık fasık zındık imansız vb. gibi takılar sıfatlar lakaplarla rencide edici yakıştırmalara gidilmeksizin de bunun yapılabileceğini gösterdiğiniz için tebrik ediyor ve İnsanlık adına Müslümanlar adına teşekkür ediyorum.. Bu nezih tarz ve güzel tutum reel hayatınızda, yakınlarınıza karşı, burada ve her platformda daimi olur umarım! Aramıza hoş geldiniz..

Ben hep buradaydım ama yine de hoşbuldum.

Evet, imansız ifadesini çok sık kullandım, kullanırım. İmansız kelimesini, Allah 'ın emrettiğini, kişinin kabul etmediği, itiraz ettiği noktalarda o kişiye karşı kullanırım. İman noktasında noksanlığını ifade etmek maksatlı. Buna, kişiyi itham için değil, kendi ifadesi doğrultusunda tarafımdan, ona karşı duruş sergilemek maksatlı da diyebilirsiniz.

Ancak, kafir, müşrik, münafık, fasık gibi kelimeler bana ait değil. Çok özel bir durumda, fasık kelimesini belki kullanmış olabilirim.

Konu bu değil. İncittim ise özür dilemekten geri durmam. Allah için olan hiç bir şeyden de geri durmam. Allah için olan hiç bir konuda kişilerin varlığından bahsedilemez. Yani, bence, zannımca, kanımca, ben böyle düşünüyorum falan gibi durumlar bana göre değil. Allah için her bir konu, her bir boşluk, yalnızca Allah 'ın Kelamı ile doldurulabilir. Farkındaysanız, işin felsefi boyutu beni ilgilendirmiyor. Ama siz her konuda olduğu gibi, maşallah alakadarsınız.

Sen çık ki aradan, kalsın Yaradan..  


Sorulan soruya yanıt vermeyip soruyla mukabele etmek şık olmadığından ve bu üslupla soru yöneltildiği yazışıldığı müddetçe de uygun bulduğum, bilgi ya da görüş sahibi olduğum ve yanıtlamak istediğim her konuda sorularınızı yanıtlarım elbette ve nasip olursa tabii ki.. 2 sorunuzu müsait olduğum zamanda yanıtlamaya çalışacağım... Esenlikte kalın!

Allah 'ın varlığının şahidi olduğunuzu görebilmek umudu ile, inşaallah...

En azından karalamayı düşündüğünüz satırlarda..

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
Nasır
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 22


« Yanıtla #10 : 26 Ağustos 2017, 01:21:03 ÖÖ 01 »

video yok.

Mühim bir mevzuu. Allah cisim olmadığı için nerede sorusu sorulmaz. Zira cisim olan bir şeyin mekanı olur. Benzeri olmayan bir şey için nasıl sorusu sorulmaz. Zira benzeri olan şeyi şöyle böyle diyerek tarif ederiz. Bundan dolayı alimler, Allah cihetlerden de münezzehtir demişlerdir...Arapçası olan için bu hususta alimlerin sözlerinin toplandığı bir kitap.
https://yadi.sk/i/c9hEwSWysewDm
(75 kitaptan iktibas mevcuttur)
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
Bu Sayfa 0.569 Saniyede 21 Sorgu ile Oluşturuldu