Biz sadece Kur'an'a bakarız diyenlere Sahabeden cevap

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
anasayfa anasayfa ara giris kayit
  İslami Düşünce Platformu > İSLAMİ BİLGİLER (Bilgi Platformu) > İslami Bilgiler ve Konular (Moderatör: Yonetim) > Biz sadece Kur'an'a bakarız diyenlere Sahabeden cevap
Kullanıcı Adı: Beni Hatirla?
Şifre:

  İslami Düşünce Platformu > İSLAMİ BİLGİLER (Bilgi Platformu) > İslami Bilgiler ve Konular (Moderatör: Yonetim) > Biz sadece Kur'an'a bakarız diyenlere Sahabeden cevap
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: Biz sadece Kur'an'a bakarız diyenlere Sahabeden cevap  (Okunma Sayısı 268 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
vertyucek
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 53


« : 06 Temmuz 2017, 01:25:44 ÖÖ 01 »

Biz Sadece “KU’RAN”a Bakarız Diyen Hadis İnkarcılarına Reddiye!

İmam-ı Beyheki Delail kitabında şöyle rivayet eder:
“Eshab-ı kiramdan İmran bin Husayn (Radıyallahü anh), şefaatle ilgili bazı hadisler nakleder. Oradakilerden biri der ki:
- Siz hadisler bildiriyorsunuz, fakat biz bunlarla ilgili Kur’anda bir şey bulamıyoruz.
İmran bin Husayn hazretleri buyurur ki:
- Sen Kur’anı okudun mu?
- Evet.
- Kur’anda sabah namazının farzının iki, akşamınkinin üç, öğle, ikindi ve yatsının farzının ise dört rekat olduğuna rastladın mı?
- Hayır.
- Peki bunları kimden öğrendiniz? Bizden [Eshab-ı kiramdan] öğrenmediniz mi? Biz de Resulullahtan (SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM) öğrenmedik mi? Peki Kur’anda kırk koyunda bir koyun, şu kadar devede şu kadar, şu kadar paraya şu kadar dirhem zekat düştüğüne rastladın mı?
- Hayır.

- Öyleyse bunları kimden öğrendiniz? Bizden öğrenmediniz mi? Biz de Resulullahtan (SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM) öğrenmedik mi? Hac suresinde (Eski evi [Kabe’yi] tavaf etsinler) âyetini okumadınız mı? Peki orada Kabe’yi yedi defa tavaf edin diye bir ifadeye rastladınız mı?
- Hayır.
- Allahü teâlânın Kur’anda şöyle buyurduğunu duymadınız mı? (Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa da ondan kaçının.) [Haşr 7]
Hz. İmran (RADIYALLAHU ANH) daha sonra buyurur ki: Sizin bilmediğiniz bizim Resulullahtan (SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM) öğrendiğimiz daha çok şey vardır.”
Sonra Şunu Okudu , (Size, âyetlerimizi okuyacak, sizi her kötülükten arıtacak, size kitabı ve hikmeti öğretecek ve bilmediklerinizi bildirecek aranızdan, bir Resul gönderdik.) [Bakara 151]
İmam-ı Şafii hazretleri,(RADIYALLAHU ANH) (Bu âyetteki (üstteki ayet)in hikmetten maksat, Resulullahın sallallahu aleyhi vessellem sünnetidir. Önce Kur’an zikredilmiş, peşinden hikmet bildirilmiştir. buyuruyor.
Kur’an-ı kerim açıklamasız öğrenilseydi, Peygamber efendimize, (tebliğ et yeter) denilirdi, ayrıca (açıkla) denmezdi. Halbuki, açıklanması da emredilmiştir. İki ayet meali şöyledir:
(Kur’anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik.) [Nahl 44]
(Biz bu Kitabı, hakkında ihtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklayasın ve iman eden bir kavme de hidayet ve rahmet olsun diye sana indirdik.) [Nahl 64]
Bu âyet-i kerimeler, açıklamayı gerektiren âyetlerin bulunduğunu gösterdiği gibi, bunu açıklamaya Resulullah efendimizin (SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM) yetkisi olduğunu da göstermektedir. Kur’an-ı kerimde her bilgi açık değildir. Peygamber efendimiz (SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM) bunları vahiy ile öğrenmiş ve ümmetine bildirmiştir. İki hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Bana Kur’anın misli kadar daha hüküm verildi.) [Ahmed İbni Ahmed]
(Cebrail aleyhisselam, Kur’an ile beraber açıklaması olan sünneti de getirdi.) [Darimi]
İmam-ı Şarani diyor ki:
Ma’lûmdur ki, Sünnet Kitâb üzere kaziyedir(önerme). Aksi değildir. Zira sünnet, Kur’ân-ı kerîmdeki icmallerin(özet) açıklanmasıdır. Müctehid imamlar, sünnetteki icmalleri bize açıklıyan âlimler olduğu gibi, onlara uyan âlimler de, onların sözlerindeki icmalleri bize açıklarlar ve bu kıyamete kadar böyle devam eder.
Üstadım Aliyyülhavas’dan (rahimehullah) duydum. Buyurdu: Sünnet bize Kur’ândaki icmalleri bildirmeseydi, âlimlerden hiçbiri, fıkıhdaki sular ve abdest bahislerindeki hükümleri çıkaramaz, sabah namazının farzının iki, öğle, ikindi ve yatsının farzlarının dört, akşam namazının farzının üç olduğunu, bilemezdi. Aynı şekilde hiçbir kimse kıbleye dönüldükte yapılan düâda, iftitahda ne söyleneceğini bilemezdi. Tekbîrin nasıl olduğunu, rükû’ ve sücûd tesbihlerini, ta’dili erkânı, teşehhüde oturdukta ne okunacağını bilemezdi. Aynı şekilde bayram namazlarının nasıl kılınacağını, ay ve güneş tutulması namazlarını, cenaze, yağmur duası namazları gibi daha çok şeyleri kimse bilemezdi.
Bunun gibi, zekâtın nisabını, orucun ve haccın şartlarını, alış veriş, nikâh, yaralama, kadılık ve fıkhın diğer bâblarının hüküm ve esaslarını bilen olmazdı.(yani hadis ve sünnet olmasa Hazreti İslamı kimse bilemez ve yaşayamazdı!!!)1
İmrân bin Husayn’e (RADIYALLAHU ANH) bir kimse, bizimle yalnız Kur’ânla konuş dedikte, İmrân ona: (Sen tam ahmaksın. Kur’ân-ı kerîmde farzların rek’atlarının sayısı açık olarak var mı? Yahud bunda sesli okuyun, diğerinde sessiz deniyor mu?) buyurdu. O kimse hayır dedi. İmrân bu sözü ile onu susturdu.Yine Beyhakî Sünen’inde Müsâfir namazı bölümünde, hazreti Ömer’den (radıyallahü anh) bildirir: Hazret-i Ömere yolculukta namazın kasr edilmesi, ya’nî dört rek’atlı farzları iki rek’ât olarak kılmaktan soruldu ve: «Biz, azîz kitabda korku namazını buluyoruz, fakat seferî namazı bulamıyoruz» denildi. Sorana: «Ey kardeşimin oğlu [yeğenim], Allahü teâlâ bize Muhammed aleyhisselâmı gönderdi. Biz bir şey bilmeyiz. Ancak biz, Resûlullahın (sallallahü aleyhi ve sellem) yaptığını gördüğümüz şeyi yaparız. O, seferde, 4 rekatlı farzları iki kılardı. Onu teşrî’ eden (yasalarını koyan) Resûlullahdır (sallallahü aleyhi ve sellem)» buyurdu. Bu sözü iyi düşün. Çünkü çok güzeldir.
İmam-ı Süyuti (radıyallahü anh) diyor ki:
“Şunu bilesiniz ki, usül ilminde maruf olan şartları taşıyan -kavlî(sözlü) olsun fiilî(eylem-hareket) olsun- hadisler hüccetdir. Resulullahın (sallallahü aleyhi ve sellem) bu hadislerini inkar eden kimse küfre girer ve İslam dairesinden çıkar, yahudilerle, hıristiyanlarla veya Allahü teâlânın murad ettiği diğer kâfir fırkalarla beraber haşrolunur.” (Miftahu’l-cenne, s.18)
Mehazlar:
1. İmam-ı Süyuti, (radıyallahü anh) Miftahu’l-cenne fi’l-ihticac bi’s-sunne (Sünnetin İslamdaki Yeri), Rağbet Yayınları, İst. (Tercüme: Doç Dr. Enbiya Yıldırım)
2. İmam-ı Şarani, (radıyallahü anh) Mizan-ül Kübra (Dört Hak Mezhebin Büyük Fıkıh Kitabı), Berekat Yayınevi, İst. (Tercüme: A. Faruk Meyan).
Hazırlayan: Murat Yazıcı
1 Parantez içindeki söz yani (yani hadis ve sünnet olmasa Hazreti İslamı kimse bilemez ve yaşayamazdı!!!) bana nacizane aittir.

(kaynak:Mumsema)
Logged
İSRA
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 165


Zalim zulüm eder, Kader adalet eder..


« Yanıtla #1 : 14 Temmuz 2017, 03:51:42 ÖÖ 03 »

Parantez içindeki söz (yani hadis ve sünnet olmasa Hazreti İslamı kimse bilemez ve yaşayamazdı) naçizane bana aittir.

O kadar belli ki zaten size ait olup, İmam-ı Şarani'ye ait olmadığı; metnin içeriğindeki vurgu(sünnet) hem de düşünce yapısı ve işleyişi açısından. Okurken fark edemeyenler açısından belirtmiş olmanız takdire şayan, doğru bir davranış. Şarani, hayatta değil, onun adına teşekkürler olsun. Belirtilmemesi hali iftiraya girer ve bu da büyük bir haksızlık olurdu. Çünkü sünnet ve hadis kavramları mahiyet itibarıyla olsun, sıhhat ve güvenilirlik açısından olsun aynı değildir, aynı kefeye konulamaz da.

Sünnet; uygulama, pratiğe geçirme, hal, davranış.  
Hadis; söz, kavil.
İlkine katışım daha güçtür; ikincisine oldukça rahat şekilde katışım, ekleme yapılır.
Psikoloji, Sosyoloji, Tarih vb. birçok bilim dalı açısından da bu böyledir, böyle değerlendirilir.

Sünneti yok sayıp etkisiz kılmak gibi (bu çabalara tepkisellikle, karşıtlık adına) her türlü israiliyat doldurulmuş, absürt, mantık ve insaf dışı sözleri dahi Peygambere nispet ederek Muhammed aleyhisselama iftira niteliğindeki uydurma hadisleri de mütevatir ve dinde kaynak görmek-göstermek de aynı şekilde ifrattır; bu hatalı yaklaşım da tepkisel karşı atağı doğurur ve anlamsız bir kutuplaşma olur. İslam dininin özü ve safiyetinden de uzaklaştırır ve apayrı bir din olur ki, olmuş da ne yazık ki! (Özünde değil elbette ki ama algılarda, tamamıyla olmasa da büyük çoğunluğuyla..)

Sorun yine kavram karmaşasından; Kur'an ve Mushaf'ın, Sünnet ve Hadis'in aynı ve eşit sanılması, algılanması ve dahası vd....
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2017, 01:46:07 ÖS 13 Gönderen: İSRA » Logged

because the most beautiful picture of your life is in you ..
vertyucek
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 53


« Yanıtla #2 : 06 Ağustos 2017, 09:08:45 ÖS 21 »

Değerli kardeş israiliyattır diye HAZRETİ KUR'AN'NIN kıssalarına bile dil uzatıyor,uydurma uydurma diye bütün hadis ve sünneti yok ve geçersiz saymaya çalışıyorlar.kutuplaşmayı onlar başlatıyor yapıyorlar.bu yazı ise sadece savunma ve batılı red etme çabasının bir göstergesidir diye paylaşılmıştır.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!
Bu Sayfa 0.052 Saniyede 22 Sorgu ile Oluşturuldu