Günce-i Kurban..

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
anasayfa anasayfa ara giris kayit
   > İSLAMİ BİLGİLER (Bilgi Platformu) > İslami Bilgiler ve Konular > Kurban > Günce-i Kurban..
Kullanıcı Adı: Beni Hatirla?
Şifre:

   > İSLAMİ BİLGİLER (Bilgi Platformu) > İslami Bilgiler ve Konular > Kurban > Günce-i Kurban..
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: Günce-i Kurban..  (Okunma Sayısı 1048 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İSRA
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 214


Zalim zulüm eder, Kader adalet eder..


« : 23 Mayıs 2017, 06:34:05 ÖS 18 »


{Bugüne değin bu kategoriye hiç bakmamıştım. Ta ki kurban mevzusu geçince, görüş belirtene kadar.
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,13212.msg83431.html#new
Bu konuda ne tür görüşler var, çoğunlukla ne ağırlıkta…Kimler ne düşünmüş, neler demiş…vs. merak edip az evvel bakındım, hepsine göz gezdirip yarı okuma yaptım.. Sonrasında tam okuyabilmek adına, ilgimi çekenlerin linklerini buraya şerh düşeyim. Bir başlık altında toplanmaları, ulaşım açısından + okuduklarımı, okumadıklarımı belirlemek adına kolaylık sağlayacaktır. Forumda monolog yapılabiliyorsa, forum günlüğü tutmanın da mahsuru olmasa gerek..}
   
Kurban Kesmek Farz mıdır?
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,6284.0.html
Bir Sembol Olarak Kurban..
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,2446.0.html
Adayışın Diğer Adı: Kurban
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,7817.0.html
Bir Feda Etme Eylemi Olarak Kurban…
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,7816.0.html


''Kurban'' İbadetine Dair..?
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,2363.0.html


Değişen, İfsad Edilen Kurban…
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,7822.0.html


Kurban bir gelenek değil, Bir gösteri de değil, Bir et şöleni hiç değil…
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,8855.0.html


Kurban Kesmek İnsanlığa İntisaptır…
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,11170.0.html

Hac 37. ayete tersten dalıp, “madem kurbanın eti ve kanı Allah’a ulaşmayıp takva ulaşıyormuş, o zaman kurban kesmeyelim” demek tabi ki olmaz. Bu tıpkı, “zekatın parası, Abdestin suyu, namazın erkanı, haccın menasiki Allah’a ulaşmaz, kalbin temiz olsun yeter” incisine benzer. Evet, kurban insanlıkla yaşıt bir ibadettir. Kur’an, Adem’in iki oğlu kıssasında bunu dile getirir. Hac kurbanı olarak Allah’a hediye edilen “hedy”, vahyin dilinde “Allah’ın sembollerinden biri” olarak yer bulur. Hac, sembollerden örülü olduğu için, hac kurbanı da “şe’âirillah” alanına dahildir. Hac dışı kurban ise(udhiye), hem paylaşmayı ve teshir sırrını öğretmeyi, hem de insanlık sünnetini yaşatmayı amaçlar. Kur’an açıkça: “Biz her ümmet için kurban kesmeyi bir ibadet kıldık” der (22:34). Yine bu ayetin devamında da “Allah’ın insanlığa rızık olarak verdiğine teşekkür babından O’nun adını anmaları” istenir. Yani, teshire dikkat çekilir. Kevser suresinin ikinci ayeti, bazılarının savunduğu gibi bir “insanlık sünneti” olan kurbanı emretmez. Verilen sayısız nimete şükrün bir nişanesi olarak namaz ve kurbanın “sadece Allah’a has kılınmasını” emreder. İbrahim(aleyhisselam) kurban sünnetini teyit eder ve onu İbrahimi bir sünnete dönüştürür. Tüm diğer peygamberler gibi, nebiler mührü Muhammed(aleyhisselam) de bu izi takip ederek Medine’deki her yılında Kurban keser. Mustafa İslamoğlu

{Bu yazıdan anlaşılan ve çıkarımım; Kurban'ın insanlığa, Allah'a şükür ve bilemediğimiz başka hikmetleri babından teşri kılındığı ve Nebilerin sünneti olduğu, ayrıca Hacca özgü bir fariza-nüsûk-şeair olduğudur…}


Eylemini, Niyetine Kurban Et…
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,11185.0.html
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,14275.msg83480/topicseen.html#msg83480

Kurban kıssasında, İbrahim(aleyhisselam) de, İsmail(aleyhisselam) de niyetleri üzerinden sınanmışlardır. İbrahim’in İsmail’i kurban etmesinde, amel niyete kurban edilmiştir. Bıçak kesmemiştir. Ama bıçağı bile kesen niyet keskinleşmiş, hep keskin bırakılmıştır. Şimdi, kurbanımıza bıçağı vururken, kurbanın bizi eylemimizle yanaşamadığımız, ulaşamadığımız Rabbin rızasına yakın eyleyen bir kurb anı olduğuna yeniden inanmamız gerektir. Öyle ya O’nun katına kurbanların kanları ve etleri ulaşmaz. Kan da et de, kurban kesme eylemimizin ürünleridir, görüntüleridir. O’nun bizi gördüğünü bilerek, O’nu görür gibi yaşama keskinliğini bileyen niyetimiz ve içtenliğimizdir görünmeyenimiz. İç/ten kesebiliyor muyuz kurbanı?

{Somut bilgi akışı sunmaktan öte, Kurban eyleminin ruhuna/özüne/manasına değinen edebi içerikli bir yazı. Okunması gereken, akıcı bir üslup ile yazılmış, sarsıcı, düşündürücü bir makale. Yazarı da, kalemini sevdiğim, saygı duyduğum, çok çok değerli bir şahsiyet; içten gelerek gıyabında kavli dua ettiğim nadide insan.. İkisi bir arada olunca, çoğu zaman olduğu üzere muhteşem bir eser çıkmış ortaya, maşaAllah! 'Karanlıkta dans' isimli bir film izlemiştim, bu makalenin içeriğini konu edinmiş 'niyet ve eylem ikilemini' gözler önüne seren. ''Karanlıkta dans edilmez.'' cümlesinde o filme atıf var mıydı bilemiyorum; ama o filmi hatırlatıp düşündürdü bana.. Yazıda konu edilen ''Din nasihattir.'' hadisinin ele alındığı -Mehmet Görmez'e ait- makale de aydınlatıcı, okunmaya değer.}


Kurban Olmak=İnsan Olmak..
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,11204.0.html

Cesede göre ruh ne ise, evrene göre de insan odur. İnsan olmasaydı, tabiat ruhsuz bir cesetten başka neydi ki… Yeryüzünün halifesi olmasının anlamı da budur. Allah, irade ve akıl emanetini ona vermiş, eşyayı ona baş eğdirmiştir. Buna "teshir" denilir. Yeryüzünde yaratılış amacına uygun bir hayatı inşa sorumluluğu… Bu sorumluluğu yerine getirebildiği oranda, müebbet yolcu menziline yaklaşmış olacaktır. (Kurban'ın)Kuran'daki karşılıklarından biri hedy. "Armağan" anlamındaki hediye ve "doğru yolu bulmak" anlamındaki hidayet ile aynı kökten. Kurban, "yakınlaşmak" anlamına gelir. Kendinin uzağında yaşamayı marifet zanneden insana "yaklaş" anlamına gelen bir işaret fişeğidir. Kur'an kelimesi de aynı kalıptandır. Kurban; yani yakınlaşmanın en derini, en kapsamlısı, üstelik her çeşidiyle… İbadetler Allah'a yollanmış mektuplardır.. Ruhu kaybolmuş ibadetler, içinde mektup bulunmayan zarflara benzerler. Nicedir kurban da öyle oldu… Kuran'ın "Onun ne etleri ne kanları Allah'a varır; Allah'a ulaşan ancak takvanızdır" dediği halde… Kurban, insanın yabancılaşmasının önüne geçmek için teşri kılınmış bir ibadet. …can sahibi hayvan da olsa keyfi telef edemezsiniz, onun üzerinden kendinizi tatmin edemezsiniz.. Bir şeyi "Allah adına yapmak", insana, Allah karşındaki konumunu hatırlatır. O'nsuz yapamayacağını, O'na karşı kendi kendine yeterlilik iddiasında bulunamayacağını, O'na muhtaç olduğunu, O'na borçlu olduğunu hatırlatır. Değil mi ki, bir şeyi "biri adına" yapmak, onun namına "yetki kullanmak"tır. Eylemin meşruiyeti ancak böyle sağlanır. Sorumluluk bilinci içerisinde bu yetkiyi kullanıp Allah adına kurban kesen biri, en yüce meşruiyetin peşinde demektir. Bakın etrafınıza: Herkes varlığını bir şeye adamıştır. Varlığını Allah'tan başkasına adayanlar kendilerini harcamışlar, Kuran'ın ifadesiyle "kendilerini israf etmişlerdir". Oysa ki insan, fiyatı değil değeri olan bir varlıktır ve insanın değerini sadece O'nu yaratan hakkıyla takdir edebilir. Mustafa İslamoğlu


Zekeriya Beyaz'ın Kurban Tarifi…
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,11209.0.html

…şekilcilik olduğunu ifade ederek “Hac'da binlerce kurban kesiliyor. 2 saat sonra bu kurbanlar sıcaktan leş oluyor. Kurbanda mutlaka hayvan kesilecek diye bir kaide yoktur. 50 çift ayakkabı da Kurban niyetine dağıtılabilir. Mesele amaç ve niyettir. Bu tür bir şekilcilik yanlıştır. Mesele tavuk, horoz değil, elbise de dağıtılabilir. Devir ve şartlar değişti. İşin hikmetine, esasına yönelmek lazımdır. Ayakkabı da verilir. Önemli olan bire(aynı) miktar fakirlere maddi yardım aktarılmasıdır. Ben kurban kesmiyorum, parasını dağıtıyorum. Ayakkabıdan da kurban olur, benim düşüncem bu.”

{Demiş ve hakkında kinayeli sözler sarf edilmiş.
Fazlasıyla istihza edilen bir isim olsa da, düşünceme göre 'yalanı-yalancılığı içselleştirip bunu karakter edinmiş, bu kötü fiil artık kişiliği olmuş ve aldatma-kandırma-yanıltma eylemini misyon edinmiş biri değilse şayet' kimin dediğinin bir önemi yok; olmamalı da, doğru kimden gelirse gelsin alınmalıdır. İslam'ın ruhuna ve kodlanmış olduğu fıtratıma yani mantığıma ve vicdanıma uygun geldi.}


Eliaçık, O Sözlerine Açıklık Getirdi
http://www.timeturk.com/tr/2012/10/24/ne-zekeriya-beyazim-ne-yasar-nuri.html

Ünlü ilahiyatçı İhsan Eliaçık, 'Hacca gitmeyenin kurban kesmesi gerekmez' ifadelerine açıklık getirdi. "Hacca gitmeyenlerin kurban kesmesine gerek yoktur. 3 mezhebe göre kurban hacca gidenler tarafından yerine getirilir. Sadece Hanefi mezhebindeki küçük bir gruba göre herkes kurban kesmelidir. Kevser suresinde namaz kıl, kurban kes dendiği iddia edilir… Şu anda Diyanet İşleri Başkanlığının tercih ettiği görüş marjinal bir görüştür. Çoğunluğun görüşü benim savunduğum görüştür, durum amuda kaldırılarak farklı gösteriliyor. Türkiye özelinde kurbanın bu kadar yaygın olmasının sebebi İslamiyetten ya da Kur'an'dan kaynaklanmıyor, Şaman kültüründen kaynaklanıyor."

{''Kevser suresinde, kurban kes dendiği iddia edilir'' Zihinde soru işareti uyandıran bir ifade…bundan kastı, bu konudaki düşüncesi nedir acaba?… Aksi iddiası varsa ne kaynaklı, neye dayandırıyor? Ulaşma imkanı olan varsa sorabilir ve yanıtını buradan paylaşabilir.}


Kurban Kesmesek de Yerine Sadaka Versek…?
http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,13379.0.html

Kurban ibadetinde aslolan kurban bayramı günlerinde belli hayvanları Allah rızası için kesmektir. Muhtaçlara yardım etmek ise başka bir ibadet ve hayır çeşididir. Fakat kurban ibadeti ile bu ibadeti birbirine karıştırmamak gerekir. Zira dinimizde ibadetler birbirlerinin yerine konulmaz. Hiçbir ibadet bir diğerinin yerini tutmaz…

{'Süleymaniye Vakfı/Abdulaziz Bayındır' böyle demiş, düşüncesi bu yönde imiş.

Ali Şeriati'den paylaşım da var, harika! Uzun olsa da kesinlikle okumalıyım.
Bu başlık da 'bonus' olsun.}

*Kurban Ali Şeriati.. http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,13418.0.html
Logged

İlâhi ente maksûdî ve rızâke matlûbî..
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
Bu Sayfa 0.437 Saniyede 22 Sorgu ile Oluşturuldu