Şefaat sadece Allah'tan yoksa peygamberlerden istenir mi ?

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
anasayfa anasayfa ara giris kayit
  İslami Düşünce Platformu > İSLAMİ BİLGİLER (Bilgi Platformu) > İslami Bilgiler ve Konular (Moderatör: Yonetim) > Şefaat sadece Allah'tan yoksa peygamberlerden istenir mi ?
Kullanıcı Adı: Beni Hatirla?
Şifre:

  İslami Düşünce Platformu > İSLAMİ BİLGİLER (Bilgi Platformu) > İslami Bilgiler ve Konular (Moderatör: Yonetim) > Şefaat sadece Allah'tan yoksa peygamberlerden istenir mi ?
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: Şefaat sadece Allah'tan yoksa peygamberlerden istenir mi ?  (Okunma Sayısı 2949 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
enderun
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 15


« : 05 Ağustos 2015, 12:21:37 ÖS 12 »

Evet arkadaş şefaat konusu baya kafama takıldı.
1. Şeffaf manası tam olarak ne
2. Peygamberler den istemek şirk mi. Ornegin şefaat ya Resulullah s.a.w
3. Ayetler de Allah istediği kuluma şefaat yetkisi veririm diyor . Bu sepepten kime verdiği apaçık belli değil .

Zûmer 43. Ayet

أَمِ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ شُفَعَاء قُلْ أَوَلَوْ كَانُوا لَا يَمْلِكُونَ شَيْئًا وَلَا يَعْقِلُونَ

Emittehazû min dûnillâhi şufeâe, kul e ve lev kânû lâ yemlikûne şey’en ve lâ ya’kılûn(ya’kılûne).


Yoksa Allah'tan başka şefaat ediciler mi edindiler? De ki: «Ya onlar, hiçbir şeye malik değillerse ve akıl da erdiremiyorlarsa?

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 590

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #1 : 05 Ağustos 2015, 05:14:28 ÖS 17 »

Aslında kafaya takılacak bir şey yok.

Kul, imtihan edileceği günü düşünerek yaşamaya çalıştığı müddetçe sorun ve sorunlar ortadan kalkar.

Şefaati var eden Hz. Allah..

Şefaat edilmesine müsaade edecek olan Hz. Allah..

Kimin şefaat edeceğine müsaade edecek olan Hz. Allah..

Kime şefaat edileceğine izin verecek olan yine Hz. Allah 'tır.


Sonuçta yalnızca Allah 'ın rahmetine, mağfiretine, merhametine, lütuf ve ihsanına dayanıp, güvenmek yeter. Şefaatin olup olmadığını düşünmek veya tartışmak yerine, şefaati hak edebilme sa-i gayretini göstermek gerekir.

Bir kişi Allah 'ın ayetlerinden kendi anladığı manayı çıkartıp, şu şöyledir, bu böyledir sonucunu ortaya atar ise, bilmelidir ki atmış olduğu sonuçtan kendisi asla fayda göremez, asla yararlanamaz. Bir o kadar da vebali üzerine almış olur.

İslam dini, havf-u reca üzere olmayı bildirir. Ümit ve korku.. Kul, hem şefaati ümit edecek, hem de şefaate nail olmazsam diye korku üzere olacak ki her iki sonuca da aynı mesafede durabilsin.

Havf, (korku) tarafını kapattığı zaman bilmelidir ki aslında bu kapıyı kendisine kapattığını..

Reca (ümit) tarafını kapattığı zaman da bilmelidir ki aslında bu kapıyı kişi kendisine kapatmıştır.  

Onun için Fatiha suresindeki şu ayete dikkatinizi çekmek isterim:

5. (Rabbimiz!) Ancak sana kulluk ederiz ve yalnız senden medet umarız.

Ayetlere bakar isek şefaat var mıdır.? Vardır.

Allah’ın izni olmadan huzurunda şefaat edecek olan kimdir? (Bakara 255)

O’nun izni olması müstesna, şefaat edecek yoktur. (Yunus 3)

Onlar, Allah’ın razı olduğu kimseden başkasına şefaat etmezler. (Enbiya 28)

O gün, Rahman’ın kendisine izin verdiği ve sözünden hoşnut olduğu kimselerden başkasına şefaat fayda vermez. (Taha 109)

(O gün) Rahman (olan Allah)’ın katında bir ahd almış olan kimseden başkaları şefaat etme hakkına sahip olamayacaklardır. (Meryem 87)

Allah’ın huzurunda şefaat fayda vermez. Ancak izin verdiği kimseninki müstesna!
(Sebe 23)

Onların Allah’ı bırakıp da taptıkları putlar, şefaat hakkına sahip değillerdir. Ancak bilerek hakka şahitlik edenler şefaat edebilir. (Zuhruf 86)

Ey Muhammed! Hem kendinin hem de mümin erkeklerin ve mümin kadınların günahının bağışlanmasını dile!” (Muhammed 19)



Allah 'ın her türlü rahmeti, merhameti, mağfireti, lütuf ve ihsanı, Allah 'ın rızası içerisindedir. Bu sebepledir ki, Allah 'ın rızasını kazanmak kişinin tek amacı, tek ulaşmayı arzuladığı hedefi olmalıdır vesselam.  

« Son Düzenleme: 05 Ağustos 2015, 05:17:21 ÖS 17 Gönderen: osisko » Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
enderun
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 15


« Yanıtla #2 : 06 Ağustos 2015, 09:56:28 ÖÖ 09 »

Yani bir allah peygamber yada Allah yoluna kendini adamış birinden Allah için dua istemek ayrı sefaat dilemek ayrı . Sefaat aracı olarak algılanır ise bir kullan istemek yanlış . Ama allah rızası için istemek medet ve gönülden istemek caiz anlamına geliyor gibi .

Son olarak Şefaat kelimesi tam olarak Nerede kullanılır canlar .

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 590

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #3 : 06 Ağustos 2015, 11:53:02 ÖS 23 »

Amaç Allah 'a kulluk ise, kulluk vecibesini de hasbel beşer yerine getiriyor isek, en azından yerine getirmeye çalıştığımızı düşünüyor isek, yapacağımız dua, doğrudan Allah 'tan istemektir. Yani;

"Ya Rabbi bizleri Peygamber efendimizin şefaatine nail eyle"..

"Ya Rabbi bizleri Peygamber efendimizin şefaatinden mahrum etme".. gibi..

Şefaatin kullanılacağı tek yer burası. Sonuçta şefaatin edilmesine, şefaati edecek olana, şefaatin kime edilecek olanına karar verecek, müsaade edecek olan Hz. Allah 'ın zatıdır.

Peygamber efendimiz bir hadisi şeriflerinde;

"Allah lutfetmezse ben de cennete giremem" buyurmuşlardır.

Lütfun, ihsanın, rahmetin, merhamet ve mağfiretin tek sahibi Hz. Allah 'tır..

Peygamber 'ler, Evliya 'lar, Allah 'a giden yolda araçtır, sebeptir, vesiledir. Amaç değillerdir.

« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2015, 11:54:22 ÖS 23 Gönderen: osisko » Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
vertyucek
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 47


« Yanıtla #4 : 28 Haziran 2017, 01:07:39 ÖÖ 01 »

Değerli kardeşim PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM'İN şefaatini inkar edenler kur'aniyyun fırkasıdır bu bidat ehli yani PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM'İN yoluna uymayan kimselerdir.PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM bir çok hadisi şeriflerinde bizlere şefaat edeceğini söylemiştir.PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM'İN hadislerini yani sözlerini bırakıp başkalarının sözlerine uyarsan şefaatide şirk sanarsın,CVENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH'DEN başkasından yardım istemek sanarsın şaşırsın yolunu...şefaattenden mahrum olursun.şefaat CENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH'DEN başkasından yardım istemek değildir.şefaat HAZRETİ ALLAH CELLE CELALÜH'ÜN PEYGAMBERLERE ALEYHÜMÜSSELAM vermiş olduğu bir özelliktir.CENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH izin vermezse kimse şefaat e demez etmez de zaten.

Başkalarının sözünü bırak PEYGAMBERİNİ ALEYHİSSELATU VESSELAM'I dinle yoksa aklın mahvolur gider sana bu konudaki şefaatle ilgili hadisleri sunacağım ve birde güvenilir bir bilgi kaynağı vereceğim orada profesörler soruları cevaplıyor her yerden bilgi alınmaz dikkatli ol!yarım hoca dinden eder.başka yerede soru sormanı pek tavsiye etmem.
senin sorusana benzer bir konu
https://sorularlaislamiyet.com/yardim-istersen-allahtan-dile-hadisi-hz-peygamberden-sefaat-istenmeyecegi-anlamina-gelir-mi
https://sorularlaislamiyet.com/search/google/%C5%9Fefaat
ŞU KONUYU OKU
http://www.islamdergisi.com/genel/kuranda-sefaat-var-midir/
SORULARINIDA ŞURAYA SOR
www.sorularlaislamiyet.som
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2017, 01:08:40 ÖÖ 01 Gönderen: vertyucek » Logged
vertyucek
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 47


« Yanıtla #5 : 28 Haziran 2017, 01:09:09 ÖÖ 01 »

Değerli kardeşim PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM'İN şefaatini inkar edenler kur'aniyyun fırkasıdır bu bidat ehli yani PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM'İN yoluna uymayan kimselerdir.PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM bir çok hadisi şeriflerinde bizlere şefaat edeceğini söylemiştir.PEYGAMBER EFENDİMİZ SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM'İN hadislerini yani sözlerini bırakıp başkalarının sözlerine uyarsan şefaatide şirk sanarsın,CVENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH'DEN başkasından yardım istemek sanarsın şaşırsın yolunu...şefaattenden mahrum olursun.şefaat CENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH'DEN başkasından yardım istemek değildir.şefaat HAZRETİ ALLAH CELLE CELALÜH'ÜN PEYGAMBERLERE ALEYHÜMÜSSELAM vermiş olduğu bir özelliktir.CENAB'I ALLAH CELLE CELALÜH izin vermezse kimse şefaat e demez etmez de zaten.

Başkalarının sözünü bırak PEYGAMBERİNİ ALEYHİSSELATU VESSELAM'I dinle yoksa aklın mahvolur gider sana bu konudaki şefaatle ilgili hadisleri sunacağım ve birde güvenilir bir bilgi kaynağı vereceğim orada profesörler soruları cevaplıyor her yerden bilgi alınmaz dikkatli ol!yarım hoca dinden eder.başka yerede soru sormanı pek tavsiye etmem.
senin sorusana benzer bir konu
https://sorularlaislamiyet.com/yardim-istersen-allahtan-dile-hadisi-hz-peygamberden-sefaat-istenmeyecegi-anlamina-gelir-mi
https://sorularlaislamiyet.com/search/google/%C5%9Fefaat
ŞU KONUYU OKU
http://www.islamdergisi.com/genel/kuranda-sefaat-var-midir/
SORULARINIDA ŞURAYA SOR
www.sorularlaislamiyet.som

Logged
İSRA
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 154


No one is not indispensable.


« Yanıtla #6 : 16 Temmuz 2017, 12:54:27 ÖÖ 00 »


Şefaat Kavramı:

1) Bir kimsenin suçunun bağışlanması ya da dileğinin yerine getirilmesi konusunda o kimseyle bir başkası arasında yapılan aracılık. Kulun suçunun, günahının bağışlanması için Tanrı’yla kul arasında yapılan, özellikle yalvaçlara özgü aracılık.

2) İkileme veya çiftleme; İKİLEMEK, başkasını da katmak anlamında ARABULUCULUK, TAVASSUT, İLTİMAS, halk dilinde TORPİL.

3) Bir şeyi benzeri olan başka bir şeye EKLEMEK, onu DESTEKLEMEK, bir şeyi ÇİFTLEMEK ve ESİRGEMEK demektir. Sözcük, zaman içerisinde; “Yüksek mevkide bulunan birinin, düşkün birine YARDIM etmesi, onu KORUMAsı, onun korunmasına aracılık etmesi, onu yalnız bırakmayıp ona DESTEK olması” anlamında kullanılır olmuştur.

4) “ARACI OLMAK, yardım etmek ve ÖNCÜLÜK ETMEK” anlamlarına gelir.
Arapça'da başkası lehine talepte bulunana, yani şefaat edene “Eş-Şafi” veya “Eş-Şefi” denir.

5) Aracılık, araya girme. Bir kimsenin bir başka kimse hakkında iyi niyet ve iyi durum konusunda KEFİL OLMAsı, onun hakkında söz söyleyip AFFINI İSTEMEsi. YAKINLAŞMA, YAKLAŞTIRMA. Cahiliyede inanılan şekliyle kul ile Allah arasında aracılık yapma, ahirette kendisine bağlı olanları Allah'ın azabından kurtarma gücü. Bu anlamda şefaat Kur'an'da, şirk olarak nitelendirilmiştir. Bir başkası için yardımda bulunma, istekte bulunma. KUVVETLENDİRME, hayırda veya şerde ORTAK OLMA. Kişinin bir başkasına hayır veya şer bir DOĞRULTU GÖSTERMEsi, YOL ÇİZMEsi, YÖNTEM TESPİT ETMEsi.

6) Sözlük anlamı itibarıyla; araya girmek, iltimas etmek, yardım etmek, destek olmak, bir işe DELALET ve tavassut etmek ve aracı olmak anlamına gelen Arapça bir terimdir. (Fevzi Zülaloğlu, Yolumuzu Aydınlatan Kur’ani Kavramlar, Ekin Yay.)

7) Sözcüğün terim anlamı ise; “Bir kimsenin bağışlanmasını İSTEMEK, bir kimseden, başka bir kimse için iyilik yapmasını, onun zararına olan davranışlardan vazgeçmesini RİCA ETMEK, başkası hesabına YALVARMAK, Birinin önüne düşüp İşinin Görülmesi İçin DUA ve NİYAZDA BULUNMAK” demektir.  

8 ) Kelime olarak; birinden, başkası adına bir ricada bulunma, kusurlarının bağışlanmasını dileme, bir suçlu veya ihtiyaç sahibinin af ve iyiliğe kavuşması için diğeri tarafından vasıtalık etme, KAYIRMA, iltimas ve yardım isteme manalarına gelmektedir.

9) Lügatte; araya girmek, aracılık etmek, iltimas etmek, yardım etmek, ricada bulunmak, destek olmak ve tavassut etmek gibi anlamlara gelir. Kur'an'da da lügat anlamında kullanıldığı yerler vardır.

[Muhtelif Sitelerden Alıntılarla Birleştirilmiştir.]
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2017, 01:48:49 ÖS 13 Gönderen: İSRA » Logged

Zalim zulmeder, Kader adalet eder....
İSRA
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 154


No one is not indispensable.


« Yanıtla #7 : 16 Temmuz 2017, 01:27:15 ÖÖ 01 »


Allah dışında, Din Günü'nde(*) bazı kulların, yaratılmışlarca kurtarılamayacağına delil=ayetler:
Bakara 48, 123, 254; Enam 51, 70, 94; Araf 53; Yunus 18; Rum 13; Lokman 33; Secde 4; Yasin 23; Zümer 19, 43-44; İnfitar 19..

Ve bu bâb(bap) da yazılmış bazı makaleler:
http://www.kuranbilinci.org/2015/02/sefaat-nedir.html
http://www.kuranihayat.com/kuran-butunlugunde-sefaat-kavrami_d1100.html
http://www.haksozhaber.net/kuran-disi-dusuncenin-icini-bosalttigi-bir-kavram-sefaat-22234yy.htm
http://kurantevhidsunnet.blogcu.com/toplumun-yanlis-bildigi-sefaat-tanimi-degil-kurandaki-sefaat-tan/5249029
http://www.tevhidnesli.de/13_%26%23350%3Befaat-Etme-Hakk%26%23305%3B-Var-m%26%23305%3Bd%26%23305%3Br-f---k1-devam-k2-.htm

*Deyn=borç; Ceza=karşılık; Din Günü: Borçların ödeneceği, yapılanların karşılık bulacağı gün, dem, mekan, evre.
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2017, 01:50:53 ÖS 13 Gönderen: İSRA » Logged

Zalim zulmeder, Kader adalet eder....
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!
Bu Sayfa 0.074 Saniyede 22 Sorgu ile Oluşturuldu