KURAN 'DA "EHLİ KİTAP" ..

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
anasayfa anasayfa ara giris kayit
   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur'an Kavramları > KURAN 'DA "EHLİ KİTAP" ..
Kullanıcı Adı: Beni Hatirla?
Şifre:

   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur'an Kavramları > KURAN 'DA "EHLİ KİTAP" ..
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: KURAN 'DA "EHLİ KİTAP" ..  (Okunma Sayısı 9285 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« : 08 Mayıs 2015, 11:11:35 ÖS 23 »

Maksadımız Hz.Kuran'da işimize geleni ayırt etmek değil. Haşa..!


Kendisinde hiçbir şekilde süphe olmayan o kitap, Muttakiler için bir hidayet kaynağı ve yol göstericidir.

O müttakîler ki, gaibe inanırlar, namazı kılarlar ve kendilerine verdiğimiz mallardan infak ederler...
 
Onlar ki, Sana indirilenlere ve senden önce indiren kitap ve peygamberlere ve ahiret gününe iman ederler.
 
Onlar, Rablerinden bir hidayet üzeredirler ve kurtuluşa erenler de ancak onlardır.
Bakara 2-3-4-5
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #1 : 08 Mayıs 2015, 11:14:23 ÖS 23 »

İman edenler; yani Yahudilerden, Hıristiyanlardan ve sâbiîlerden de Allah'a ve ahiret gününe hakkıyla inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku olmadığı gibi onlar üzülmeyeceklerdir.
Bakara 62


Kendilerine kitap verdiğimiz kimseler onu, tilavet hakkını gözeterek okurlar. Çünkü onlar, kitaba inanırlar. Onu inkâr edenlere gelince, işte gerçekten zarara uğrayanlar onlardır.
Bakara 121


Söyle: “Allah bizim de Rabbimiz, sizin de Rabbiniz iken, O'nun hakkında bizimle tartışıyor musunuz? Bizim yaptıklarımız bize, sizin yaptıklarınız da size aittir. Biz O'na gönülden bağlananlarız.”
Bakara 139

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #2 : 08 Mayıs 2015, 11:16:01 ÖS 23 »

Hayy ve Kayyûm olan Allah'tan başka ilâh yoktur. O sana Kitabı hak ile ve önceki kitapları tasdik edici olarak tedricen indirmiş; daha önce de, insanlara doğru yolu göstermek üzere Tevrat ile İncil'i hakkı batıldan ayırt eden hükümleri göndermiştir. Bilinmeli ki, Allah'ın ayetlerini inkâr edenler için şiddetli bir azap vardır. Allah, cezaları vermekte mutlak güç sahibidir.
Ali İmran 2.3.4

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
asiminnos
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 15


« Yanıtla #3 : 08 Mayıs 2015, 11:37:10 ÖS 23 »

  Allah'a inanan her kul Müslümandır ve onun dini de İslam'dır

  Hz. Adem'den günümüze kadar tek din vardır o da İslam’dır.

  İsevilik, Musevilik, Muhammedilik nedir? Onlar şeriattır.

  Bu fikir çok önemlidir. Bu anlaşılmış olsaydı şeriatlar arası  çatışma sona erer, kardeşliğin önü açılır ve dünyamız Cennet'e dönerdi.   

   Allah (CC) Hz. İbrahim'e Hz. İsa'ya Hz. Musa'ya Hz. Yakup'a Hz. İsmail'e Hz. İshak'a Hz. Yusuf'a Hz. Süleyman’a  Müslim (Müslüman) dediğine göre demek ki onların dini de İslam’dır

  Beşeri ölçü ile, Allah’ın var olduğuna inanan müslümandır, emri üzerine amel etmekte samimi olan mü’mindir, ittika sahibidir. Hangi peygamberin şeriati ile yükümlü ise peygamberin ismi ile anılırlar.
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #4 : 09 Mayıs 2015, 10:19:13 ÖS 22 »

Eğer seninle tartışmaya girerlerse de ki: «Bana uyanlarla birlikte ben kendimi Allah'a teslim ettim.» Ehl-i kitaba ve ümmîlere de de ki: «Siz de Allah'a teslim oldunuz mu?» . Eğer teslim olurlarsa doğru yolu buldular demektir. Yok, eğer yüz çevirdilerse sana düşen, yalnızca duyurmaktır. Allah kullarını çok iyi görür.
Ali İmran 20


De ki: Ey ehl-i kitap! Sizinle bizim aramızda anlamı eşit kelimeye geliniz. Allah’tan başkasına tapmayalım. Ona hiçbir şeyi eş tutmayalım ve Allah’ı bırakıp da kimimiz kimimizi ilahlaştırmasın. Eğer onlar yine yüz çevirirlerse, işte o zaman: "Bizim Müslüman olduğumuza şahitler olun’ deyiniz.”
Ali İmran 64

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #5 : 09 Mayıs 2015, 10:23:29 ÖS 22 »

Ey ehl-i kitap! İbrahim hakkında niçin tartışırsınız? Hâlbuki Tevrat ve İncil, kesinlikle ondan sonra indirildi. Siz hiç düşünmez misiniz?
Ali İmran 65


Ehl-i kitaptan öylesi vardır ki, ona yüklerle mal emanet bıraksan, onu sana noksansız iade eder.
Ali İmran 75


Hepsi bir değildir; Ehl-i kitap içinde istikamet sahibi bir topluluk vardır ki, gece saatlerinde secde ederek kapanarak Allah'ın âyetlerini okurlar. Onlar, Allah'a ve ahiret gününe inanırlar; iyiliği emreder, kötülükten menederler; hayırlı işlere koşuşurlar. İşte bunlar Salih insanlardandırlar. Onların hayır cinsinde yaptıkları şeyler karşılıksız bırakılmayacaktır. Allah, takvâ sahiplerini çok iyi bilir.
Ali İmran 113.114.115

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #6 : 09 Mayıs 2015, 10:58:44 ÖS 22 »

Bütün kitaplar Allah 'ın kelamı ve birbirinin devamıdır. Tevrat 'sız Zebur, Zebur 'suz İncil, İncil 'siz Kuran düşünülemez. Bir önceki kitap, bir sonrakini müjdeler, tasdik eder, korur.

Din-i İslam 'ı düşünürken Yahudilik, yani Musa ve Davud a.s 'ların şeriatları,

Hıurisityanlık, yani İsa a.s 'ın şeriatı Muhammedilikten ayrı görülemez, görülmemelidir. Hz. Allah Kuran 'da şöyle buyuruyor;

Biz, her ümmete bir ibadet usulü gösterdik. Öyle ise onlar bu işte seninle asla çekişmesinler. Sen, Rabbine çağır, kuşkusuz sen doğru bir yol üzerindesin.
Hac 67

"Her ümmete" lafzı, aslında Ehli kitap ile birbirimizin devamı olduğumuzu ifade etmekte.

Halbuki günümüz insanlarının bir çoğu Yahudi veya Hıristiyan denildiği zaman ya abdesti bozuluyor, ya da topunu birden dolduruyor cehenneme.. Sanki kendisi veya kendileri cenneti ellerinde tutuyor ve girecek ve girmeyecek olanları belirleme vazifesi kendilerine verilmiş.

Bir çok zamanlar tartışılmıştır. Edison cennete girsin mi, girmesin mi.?

Birçok insandan daha çok cennete girmeyi hakettiğinden kuşkum yok. Çünkü elektriğin üzerine çıkabilecek daha büyük bir icat daha çıkmayacak, çıkamayacak. Ayrıca Tasavvuf ehli yol büyükleri der ki;

"İmansız kişiden ilim zuhur etmez"..!

Dün ile bugünü birbirinden kopardığımız, ayrı gördüğümüz zaman kendimizden başkasını Müslüman olarak görmez, düşünemeyiz bile.

Kainatın, geçmişi, bugünü ve geleceğini bir bütün olarak görmeli, bütün insanlığı da Adem as. ve Havva validemizin evlatları olarak düşünebilmeliyiz.

Tek Din İslam 'ın mana karşılığı budur.

"Bütün dünya insanları kardeştir" sözünün karşılığı budur.

"Yaradılanı severim, Yaradan 'dan ötürü" sözünün manası da budur.

"Mü’min olmadan cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de mü’min olamazsınız. Ey ALLÂH’ın kulları, kardeş olunuz"!

Ayrım yok. Bütün insanlığa yapılmış olan bir çağrıdır. Ne ehli kitap, ne ehli iman.. Bütün dünya insanları bu çağrının muhataplarıdır. Maide suresi 68. ayette şöyle buyrulmakta;

«Ey Kitap ehli! Siz, Tevrat'ı, İncil'i ve Rabbinizden size indirileni "HAKKIYLA UYGULAMADIKÇA" , bir şey üzerinde değilsinizdir» de. 

Ne Musevi (Yahudi),

Ne İsevi --(Hıristiyan) ,

Ne de Muhammedi (bizler) bize indirileni hakkıyla uygulamadıkça birşey üzerinde değiliz.

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #7 : 09 Mayıs 2015, 11:25:32 ÖS 23 »

Allah 'ın Evliyası Kuran 'ın tefsirinde yapılan şu yanlışlığı yıllardır haykırdı, ancak ya duyurulması gereken mercilere ulaşılamadı, ya da duydular fakat üzerine olmadılar.

Diyanet bile bunda duyarsız kaldı. Ayetin yanlış yapılan tefsiri şu şekilde;

Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. Zira onlar birbirinin dostudurlar. İçinizden onları dost tutanlar, onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğuna yol göstermez.

Diyerek onlardan olmamak adına bütün Müslüman geçinen kesimler Yahudi ve Hıristiyanları ya düşman gördüler, ya da cehennem ehli bildiler..


Ayetin Arapça okunuşu şu şekilde;

Bismillahirrahmanirrahim

Yâ eyyuhâllezîne âmenû lâ tettehızûl yehûde ven nasârâ evliyâe ba’duhum evliyâu ba’d(ba’din) ve men yetevellehum minkum fe innehu minhum innallâhe lâ yehdîl kavmez zâlimîn(zâlimîne).
Maide 51

Halbuki ayetin doğru tefsiri ve Türkçe okunuşu şu şekilde;

‘‘Ey İman edenler Yahudi ve Hıristiyanların Evliyalarını Evliya edinmeyin. Zira onlar kendilerinin evliyasıdır. İçinizde onların evliyalarını evliya edinenler onlardandır. Allah zalımlar toplumuna yol göstermez.
Maide 51

Evliya kelimesinin Arapça karşılığı yine Evliya dır. Arapçada dost diye bir mana karşınıza çıkmaz. Dost kelimesi Evliya kelimesinin mana karşılığını ifade etmez. İşte Kuran tefsirinde ve meallerinde yapılmış olan en büyük yanlışlık buradadır.

İslam 'a, Kuran 'a, hakikate vurulan en büyük darbedir bu.

Hakikatte Kuran 'ın ifadesi değişmez ancak insan eli değen her şey değişebilir.

Ehli kitap ile aranın açılmasına, Yahudilik ve Hıristiyanlığın İslam dışı farklı bir inanış gibi görülmesine, en önemlisi haşa Allah 'a noksan sıfat isnat edilmesine,

Kuran 'ın ehli kitabı ötekileştirdiği, ayrıştırdığı, bölüştürüp, parçaladığı izlenimi vermesidir ki günümüzde Kuran yakılır olmuş, Peygamber karikatürü ve hakareti içeren yazılara sebebiyet verilmiş, bütün dünya kardeşliği Allah 'ın bütün kulları arasına nifak ve düşmanlık tohumlarının serpilmesine sebebiyet vermiştir.

Kuran, birler, bağlar, buluşturur. Bütünün parçasını korur, muhafaza eder, bölmez, parçalamaz, ayrıştırmaz. Tek din İslam 'ın manası budur. Sen kendi Evliya 'na tabii olacaksın, ehli kitap da kendi evliyasına. Geçmiş şeriata dönmek kaybettirir. En son şeriatı seçmek, yaşamak kemalattır, ayrıcalıktır.

Hangi cihetten bakarsanız bakın, bir tek maide suresi 51. ayetin manası düzeltildiğinde bütün dünya insanlarının kardeşliği, bu kardeşlikten ortaya çıkan ise Adem a.s 'ın çocukları olmamızdır.

Diyanet tarafından, Yahudi ve Hıristiyanları dost edinmeyin diye yapılmış olan tefsirler Avrupalıların ellerine geçtiği zaman, adamların çıldırmasına, camilerin yakılmasına, Kuran 'ın yakılıp, yırtılmasına, peygamber efendimize hakarete sebebiyet verdiğimizin hala farkında değiliz.

İnşaallah gerçek kısa bir zamanda ortaya çıkar ve bilinçli veya bilinçsiz yapılan bu yanlış farkedilip düzeltilir.

İki tefsir veya meal alt alta konulup bakıldığında, Allah yolunun yolcuları fark edeceklerdir ki birleştiren, buluşturan, hakikatin kendisidir..

Kuran ayrıştırmaz, ötekileştirmez..!

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #8 : 10 Mayıs 2015, 06:26:58 ÖS 18 »

Ehl-i kitaptan öyleleri var ki, Allah'a, hem size indirilene, hem de kendilerine indirilene tam bir samimiyetle ve Allah'a boyun eğerek iman ederler. Allah'ın âyetlerini az bir paraya satmazlar. İşte onlar için Rableri katında ecirleri vardır. Şüphesiz Allah, hesabı çabuk olandır.
Ali İmran 199


Göklerde ve yerde ne varsa hepsi Allah'ındır. Sizden önce kendilerine Kitap verilenlere ve size “Allah'tan korkun” diye emrettik. Eğer inkâr ederseniz biliniz ki göklerde ve yerde ne varsa hepsi Allah'ındır. Allah hudutsuz zengindir, ziyadesiyle övgüye lâyıktır.
Nisa 131


Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #9 : 11 Mayıs 2015, 10:47:54 ÖS 22 »

Bakınız enteresandır..

Maide suresi 51. ayetinin; "Yahudi ve Hıristiyanları dost edinmeyin" diye yapılmış olan yanlış tefsiri ile, aşağıda paylaştığım Maide suresi 5. ayetine karşı yapılmış olan çelişkiye dikkatinizi çekmek isterim.

Maide 51 in tefsirinde bazı müfessirler, Allah 'ın Kuran 'da bildirdiği gibi aynen Evliya olarak, bazısı Evliya 'nın yerine Veli kelimesini kullanmışlardır.

Bir çoğu da başkalarının yapmış olduğu tefsirin aynını yazmamak adına kendisince dost kelimesini kullanmıştır. Halbuki aşağıdaki ayette Allah c.c  buyuruyor ki, Ehli Kitab 'ın yediği, içtiği bizlere helal, bizlerin yediği, içtiğinin de onlara helal olduğunu bildiriyor ve devamında;

"Namuslu olanlarından eşler alınabileceğini" bildiriyor. Yani "Akrabalığın" önü açık..!



“Bugün size temiz ve iyi şeyler helal kılınmıştır. Kendilerine kitap verilenlerin yiyeceği size helaldir. Sizin yiyeceğiniz de onlara helaldir. Mümin kadınlardan iffetli olanlar, daha önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar da namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere, mihirlerini vermeniz şartı ile size helaldir. Kim inanmayı kabul etmezse onun ameli boşa gitmiştir. O ahirette de ziyana uğrayanlardandır.”
Maide 5


Söyler misiniz bu durumda haşa Allah 'ı kendisi ile çelişkide göstermiyorlar mı.?

Halbuki ayette geçen Evliya kelimesi aynen kullanılmış olsa idi bu çelişki olmayacaktı.

-- Ehli kitaptan olan Yahudi ve Hıristiyanlar yanlış yapılmış tefsirdeki gibi dost edilemezler mi.?

-- Yoksa Allah 'ın buyurduğu gibi onlardan eşler alınabilir, akrabalık bile kurulabilir mi.?
 

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #10 : 11 Mayıs 2015, 10:53:07 ÖS 22 »

“Bugün size temiz ve iyi şeyler helal kılınmıştır. Kendilerine kitap verilenlerin yiyeceği size helaldir. Sizin yiyeceğiniz de onlara helaldir. Mümin kadınlardan iffetli olanlar, daha önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar da namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere, mihirlerini vermeniz şartı ile size helaldir. Kim inanmayı kabul etmezse onun ameli boşa gitmiştir. O ahirette de ziyana uğrayanlardandır.”
Maide 5


İçinde Allah'ın hükmü bulunan Tevrat yanlarında olduğu halde nasıl seni hakem kılıyorlar da sonra, bunun arkasından yüz çevirip gidiyorlar? Onlar inanmış kimseler değildir.
Maide 43


Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #11 : 11 Mayıs 2015, 11:21:49 ÖS 23 »

Kuran-ı Kerim 'deki Allah 'ın bizlere bildirisine bakar mısınız..?


İncil sahipleri, Allah'ın onda indirdiği ile hükmetsinler. Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse işte onlar fâsıklardır.
Maide 47



Hala bir çoğu bilmez..! Evet bilmez ki, Ehli Kitap ne demektir, neyi ifade eder, kimler Ehli Kitaptır.?

Bilmez ki Tevrat, Zebur, İncil iman etmemiz gereken kitaplardır.

Bilmez ki, bu kitapların verildiği peygamberler, iman etmemiz gereken Resullerdir.

Bilmezler ki, iman ettikten sonra hükümsüz kılınamayacağını..!

Hükümsüz kılınan bir şeyin imandan çıkmış sayılacağını..!


En önemlisi ise şu; Hiç bir beşer Allah 'ın yaratmış olduğu kuluna, sen cennetliksin, sen cehennemliksin diye bir ifade kullanamaz. Allah 'ın adına hüküm veremez. Hele ki kafir kelimesini asla kullanamaz..

Allah 'ın gazab-ı ilahisi olsa da, Rahmet-i ilahisi daha fazladır. "Rahmetim gazabımı örtmüştür" buyuran Rabbimizin merhametini, af-fu mağfiretini, lütuf ve ihsanını paylaşalım, bildirelim, hatırlatalım ki,

Allah 'tan umut kesmenin en büyük günahlardan olduğu insanlara ulaştırılmış olsun.


"De ki: Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım! Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin"!
Zümer suresi 53

Kul sevdiğine yakınlaşır, korktuğundan uzaklaşır. Sevmek ve sevdirmek adına Rabbimizin merhametinin namütenahi olduğu anlatılmalı, bütün insanların kardeşliği ön plana çıkartılmalı, yaratılan herkes, birbirini sevmeli Yaradan 'dan ötürü..

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #12 : 13 Mayıs 2015, 03:02:27 ÖS 15 »

Bakınız aşağıdaki iki ayetin manası doğru olarak ifade edildiğinde hiç bir sorun yoktur.


“Bugün size temiz ve iyi şeyler helal kılınmıştır. Kendilerine kitap verilenlerin yiyeceği size helaldir. Sizin yiyeceğiniz de onlara helaldir. Mümin kadınlardan iffetli olanlar, daha önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar da namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere, mihirlerini vermeniz şartı ile size helaldir. Kim inanmayı kabul etmezse onun ameli boşa gitmiştir. O ahirette de ziyana uğrayanlardandır.”
Maide 5


‘‘Ey İman edenler Yahudi ve Hıristiyanların Evliyalarını Evliya edinmeyin. Zira onlar kendilerinin evliyasıdır. İçinizde onların evliyalarını evliya edinenler onlardandır. Allah zalımlar toplumuna yol göstermez.
Maide 51


Kuran 'da bir ayet diğer bir ayete muhalif olmaz. Bir ayetin emrini diğer bir ayet çürütmez. Hz. Allah kendisi ile asla çelişmez. İfade etmeye çalıştığım şudur ki;

Maide 5. ayetinde Allah c.c Ehli kitap ile akrabalığı buyuruyor. Onların yediği ve içtiği şeyler bizlere helal kılınmış. Bizim yediğimiz ve içtiğimiz şeyler de onlara helal..

Maide 5. ayette Ehli kitaptan namuslu olan kadınlarından eşler alınabileceğini öğüt veren Hz. Allah, Maide 51. ayette "Yahudi ve Hıristiyanları dost edinmeyin" buyurmuş olabilir mi.?

Hayır, asla..!

Sözde Kuran tefsiri, Kuran meali yazmak adına yapılmış olan bu yanlışı Allah rızası için görmemezlikten gelmeyelim. Günümüzde devletleri, hükumetleri yıkmak adına yapılan oyun ve kirli hesaplar, geçmişten günümüze gelen Kuran 'ın içerisine de sokulmak istenmiş ve bunda da kısmen başarılı olmuşlardır.

İnsan elinin dokunduğu her şey, kirlenmeye, değişmeye, zarar görmeye açıktır.

Allah 'ın ilahi adaletinde ayrım, bölme ve parçalama yoktur. İnsanlar arasına ekilen bu nifak tohumunu insanlara farkettirelim.

Hz. Allah bir evvelki kitabında, bir sonraki Resulünü müjdelemiş, sonraki gönderdiği Resulüne de önceki göndermiş olduklarını koruma ve muhafaza etme emrini vermiştir.

İşte bunun içindir ki iptal olan hiç bir şeriat, hükümsüz kılınan hiç bir Kitap ve hiç bir peygamber yoktur. Bunlardan bir tekinin iptal olması son kitap Kuran 'da bildirilmemiş olabilir mi.?

Hükümsüz kılınan bir Kitap ve Peygambere iman etmemiz emredilmiş olabilir mi.?

Hem iman ettim demek, hem de hükümsüzdür demek imana sığmaz. Yani hem var, hem yok mantığı imandan sayılamaz. İman bir kişide ya vardır, ya da yoktur. İkisinin arası bir durum imanda geçerli değildir, söz konusu bile olamaz.

Hiç bir peygamber efendimiz din getirmediler. Hepsi de İslamiyet üzere gönderildiler..!

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 603

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #13 : 13 Mayıs 2015, 03:25:13 ÖS 15 »

Bakınız bir başka bakış açısını daha sizlere sunmak isterim..!

NİSA 125

Ve men ahsenu dînen mimmen esleme vechehu lillâhi ve huve muhsinun vettebea millete ibrâhîme hanîfâ(hanîfen). Vettehazallâhu ibrâhîme halîlâ(halîlen).

1.   ve men   : ve kim
2.   ahsenu   : ahsen, en güzel, daha güzel
3.   dînen   : dîn bakımından, dînen
4.   mimmen (min men)   : o kimseden
5.   esleme   : teslim etti
6.   veche-hu   : onun vechi, kendi fizik vücudu
7.   li allâhi   : Allah'a
8.   ve huve   : ve o
9.   muhsinun   : muhsindir
10.   ve ittebea   : ve tâbî oldu
11.   millete   : topluluk, dîn
12.   ibrâhîme   : Hz. İbrâhîm
13.   hanîfen   : hanif olarak, tek Allah'a inanarak
14.   ve ittehaza   : ve edindi
15.   allâhu   : Allah
16.   ibrâhîme   : Hz. İbrâhîm
17.
   halîlen   : dost

Hep iyiliği şiar edinmiş olarak, yüzünü ve özünü Allah’a teslim edip bir de İbrâhim’in tevhid dinine tâbi olan kimsenin dininden daha güzel din olabilir mi? Bundandır ki Allah İbrâhim’i dost edinmiştir.
Nisa 125


Bakınız, yukarıdaki ayette Hz. Allah Kuran 'da dost kelimesini nerede ve hangi ifade ile kullanıyor.?

HALÎLEN : dost


Oysa Maide suresi 51. ayetinde "EVLİYA" kelimesine mana olarak dost ifadesi kullanılmış. Ayetin manası yüz seksen derece değişmiş, Kuran 'ın bütün manasına zarar verilmiştir.

İŞTE AYET ;


Yâ eyyuhâllezîne âmenû lâ tettehızûl yehûde ven nasârâ evliyâe ba’duhum evliyâu ba’d(ba’din) ve men yetevellehum minkum fe innehu minhum innallâhe lâ yehdîl kavmez zâlimîn(zâlimîne).

1.   yâ eyyuhâ   : ey!
2.   ellezîne âmenû   : âmenû olanlar (Allâh'a ulaşmayı, teslim olmayı dileyenler)
3.   lâ tettehızû   : edinmeyin
4.   el yehûde   : yahudiler
5.   ve en nasârâ   : ve hristiyanlar

6.   evliyâe   : veliler, dostlar
7.   ba'du-hum   : onların bazısı
8.   
evliyâu   : veliler, dostlar
9.   ba'dın (ba'du-hum...ba'dın)   : bazısı (birbirinin)
10.   ve men   : ve kim
11.   yetevelle-hum   : onlara dönerse
12.   min-kum   : sizden
13.   fe inne-hu   : artık o mutlaka
14.   min-hum   : onlardan
15.   inne allâhe   : muhakkak ki Allâh (cc.)
16.   lâ yehdî   : hidayete erdirmez
17.   el kavme   : kavim, toplum
18.   ez zâlimîne   : zâlimler

Bir ayette "HALîLEN" kelimesinin mana karşılığı dost ,

Diğer bir ayette "EVLİYA" kelimesine karşı kullanılmış olan ve manasını yansıtmayan dost kelimesi..!

Günümüzde her yerde kullanılan dost kelimesi Kuran 'ın manasına uymamakta. Köpek için, arkadaş için, evlilik ve nikah dışı yaşayan kadın veya erkek için, herhangi bir tanıdık veya ilk karşılaşılan birisi için kullanılan dost kelimesi Kuran 'da geçen "EVLİYA" kelimesinin mana karşılığı olamaz.

Daha önce de ifade ettiğim gibi Evliya kelimesinin Arapçada, Evliya 'dan başka hiç bir karşılığı yoktur. Mana yine Evliya olarak bahsedilir.


Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
asiminnos
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 15


« Yanıtla #14 : 13 Mayıs 2015, 04:59:56 ÖS 16 »


Ve men ahsenu dînen mimmen esleme vechehu lillâhi ve huve muhsinun vettebea millete ibrâhîme hanîfâ(hanîfen). Vettehazallâhu ibrâhîme halîlâ(halîlen).


Oysa Maide suresi 51. ayetinde "EVLİYA" kelimesine mana olarak dost ifadesi kullanılmış. Ayetin manası yüz seksen derece değişmiş, Kuran 'ın bütün manasına zarar verilmiştir.

Bir ayette "HALîLEN" kelimesinin mana karşılığı dost ,

Diğer bir ayette "EVLİYA" kelimesine karşı kullanılmış olan ve manasını yansıtmayan dost kelimesi..!



Ayetin ne emrettiğini veya neden nehyettiğini anlamak için yazarların kullanmış oldukları kelime ve kelamlarına bakmamak adına parantez ve tırnak içi yazılara itibar edilmemesi gerekir.

Aksi halde yazarın kendi zan ve düşüncesine iman etmiş oluruz ki Rahman bizleri bu gibi inanışlardan korusun. Mümkün mertebe tırnak içi parantez içi yazılara Kuranın manası olarak değil yazan müfessirlerin kendi ifadeleri olarak bakmalıyız.

Allah razı olsun güzel bir paylaşım.
Logged
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!
Bu Sayfa 0.201 Saniyede 21 Sorgu ile Oluşturuldu