Bakara s. 222. ayeti ve bir tabu hayızlı kadının namazı ve orucu meselesi

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
anasayfa anasayfa ara giris kayit
   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur´an-ı Kerim (Moderatör: Yonetim) > Bakara s. 222. ayeti ve bir tabu hayızlı kadının namazı ve orucu meselesi
Kullanıcı Adı: Beni Hatirla?
Şifre:

   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur´an-ı Kerim (Moderatör: Yonetim) > Bakara s. 222. ayeti ve bir tabu hayızlı kadının namazı ve orucu meselesi
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: Bakara s. 222. ayeti ve bir tabu hayızlı kadının namazı ve orucu meselesi  (Okunma Sayısı 13777 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kuranı mümince anlamak
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 23


WWW
« Yanıtla #15 : 24 Haziran 2014, 09:50:43 ÖÖ 09 »

namazlarını temizlenince kılarlar diye ayet varda benmi görmedim veya varda inkarmı ettim muhterem kardeşim?
Logged
kalemşör
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 93



WWW
« Yanıtla #16 : 25 Haziran 2014, 08:15:46 ÖS 20 »

maide 6 zaten temizlik üzere kurulu. Allah ve onun nebisine iman eden kimselerin namaz kılabilmeleri için hükmen temiz olmalarını şarttır. nebinin sözlerini inkar ediyorsunuz bu maruf fakat kuranı da anlamıyorsunuz.

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْن ...

-sana hayızlılık durumundan sorarlar de ki:o bir eziyettir.hayızlılık durumda kadınlardan uzak durun ve onlara onlar iyice temizleninceye dek yaklaşmayın.

فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ،

kadınlar iyice temizlenince Allah'ın emrettiği yerden onlara yaklaşın.şüphe yok ki allah çokça temizlenenleri sever.-bakara 222-223-

burda birkaç mesele vardır.kuranı kerim üzerinde tedebbür etmek ile emrolunan bizler rabbimizin kuranda çizdiği sınırlar dairesinde ve kuranın kendi bütünselliğine uygun olarak ve arab lugatine tenasük ederek diyoruz ki:

ayette geçen eza kelimesinin arab lugatinde basitce bir tanımla şöyle tanımlanır: سبَّب له الأذى ؛ سبَّب له ضررًا غير جسيم

büyük çok olmamakla birlikte zarara sebebiyet veren şeydir''

ve ayette geçen ''mehid'' ise:(الْمَحِيضِ) بالمصدر يكون السؤال عن سيلان الدم من حاض السيل وفاض أي: سال، وإن كان السؤال كذلك وكان الجواب كذلك يكون المعنى: يسألون عن أيام سيلان الدم

masdar manasıyla kanın akışından 'dır sual ayeti kerimede.çünkü arablar hada ve fada dedikleri zaman aktı manasını kast ederler.yani sana akının akışından sorarlar.


bu dil açıklamalarından sonra deriz ki:hayızlı kadın meselesindeki püf nokta ''kanın akışıdır'' adet döneminde kadının kan akşında normalin dışında anormal durumlar olur bu da o bölge (çünkü ayette mehid geçer) pislenmeye yol açar.delil ise ayette ısrarla şeddeli bir şekilde temizlenmeleri gerektiği vurgulanmıştır.ve bu bir de eziyettir.

hayız kanı ise pistir.pis olması birincisi:kendi siyakındaki ayette temizlenme vurgulanmazdı ikincisi bir ayette allahu teala حرم الدم kanı haram kıldı buyurmuştur.

maide suresindeki abdest ayetini okuyan akıllı bir müslüman bilir ki namazın şartlarından birisi de temiz olmaktır.

peki denilirse ki''hayızlı kadının temizliği gusul almasıdır'' o zaman deriz ki:birincisi bu mukellefe zorluk vermektir halbuki allahu teala şöyle buyuruyor:

ما جعل عليكم في الدين من حرج

size dinde bir zorluk kılmadı

ان الله يريد بكم اليسر و لا يريد بكم العسر

allah sizin için kolaylık ister zorluk istemez.

'' vesair. kuran metoduna zıttır her namaz için her akıntı oldugunda abdest almak.

ikincisi bizzat hayızla ilgili ayet gusul alınmasına zıttır.çünkü mehid kelimesi aynı zamanda zamana delalet eder zaten hayızlılık dönemi zamana kayıtlıdır. ozaman HAYIZLI KADININ TEMİZLİĞİ HAYIZLILIK SÜRESİNİN BİTMESİDİR.

pis halde iken namaz kılmak ise bizzat hayız ile ilgili ayet ve abdest ayetine göre geçersizdir.hüccetini batılın üzerine indiren Allah'a hamd olsun.

Logged

Kuranı mümince anlamak
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 23


WWW
« Yanıtla #17 : 25 Haziran 2014, 08:39:28 ÖS 20 »

Muhterem kardeşim bakara 222 ayetinin namaz ile uzaktan yakından bir ilgisi yokki temizlenince namaz kılsınlar temizkenince cinsel ilşki serbest oluyor
Logged
kalemşör
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 93



WWW
« Yanıtla #18 : 28 Haziran 2014, 04:48:32 ÖS 16 »

temizlikle ilgisi var. ve namaz için temizlikte şarttır. ayetler birbirini açıklıyor. ortaya fasid bir iddia atmışsın. zan ve tahmin üzerinden konuşuyorsun.
Logged

Kuranı mümince anlamak
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 23


WWW
« Yanıtla #19 : 28 Haziran 2014, 05:27:42 ÖS 17 »

Muhterem kardeşim hayız döneminde namaz kılmasınlar ayeti varda sanki red ediliyor gibi bir hava oluşturuyorsun hayız döneminde yasak belli sen hala nebinin beyanı diyorsun .
Logged
Ezhattım
Aktif Üye
***
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 343


« Yanıtla #20 : 28 Haziran 2014, 09:12:39 ÖS 21 »

Muhterem kardeşim hayız döneminde namaz kılmasınlar ayeti varda sanki red ediliyor gibi bir hava oluşturuyorsun hayız döneminde yasak belli sen hala nebinin beyanı diyorsun .alıntı

Ya forumu mealciler istila etmişte haberimiz yok. Eskiden bir tane mealcimiz vardı oda gelir makalesini asar giderdi şimdi bakıyorum her tarafta mealciler kaynıyor.

Nebinin beyanını dahi eleştirecek duruma gelmiş. Kur’an lafzını zikr edende nebi olduğuna göre Kur’an’ında en anlayan nebi olması gerekir. Ancak bakıyorum ki insanlar nebiden daha iyi ayetleri anlayacaklarını iddia edebilmekteler. Bunlar hep Mustafa İnsanoğlunun çıkardığı fitnelerdir. Bu adamın şirkleri küfürleri bir yana sırf zehirlediği insanların vebalı herhalde ona yeter.


“Allah ve Resûlü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur.”Ahzap/36


Şüphesiz Allah doğruyu söylemiştir.
Logged
Kuranı mümince anlamak
Üye
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 23


WWW
« Yanıtla #21 : 28 Haziran 2014, 09:58:24 ÖS 21 »

Muhterem kardeşim yaftayı hemen yapıştırmayın mealci diye nebinin beyanı ile kuran ayeti çelişmez nebinin beyanı diye ortaya attığınız şey eğer kuranla çelişirse onu nebi demez ancak iftira olur başkasını mealcilikle suçlayana kadar acaba biz neyin mealcisiyiz diye düşünün varsa deliliniz koyun ortaya yoksa kuru laflarla ortada gezmeyn
Logged
Ezhattım
Aktif Üye
***
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 343


« Yanıtla #22 : 28 Haziran 2014, 10:30:03 ÖS 22 »

Bakın Kuranımüminceanlamak bu nasıl nick se böyle telafuzu bile zor şöyle demek farklı birşeydir.

Muhterem kardeşim hayız döneminde namaz kılmasınlar ayeti varda sanki red ediliyor gibi bir hava oluşturuyorsun hayız döneminde yasak belli sen hala nebinin beyanı diyorsun .

Şu şekilde demek ise apayrı birşeydir. Bu her iki cümle hem lafzen hem nanen farklıdırlar.

nebinin beyanı ile kuran ayeti çelişmez nebinin beyanı diye ortaya attığınız şey eğer kuranla çelişirse onu nebi demez

Sizin itirazınız neyedir? gelen haberin sıhhatine mi? yoksa nebinin hüküm vermesine mi?

Eğer itirazınız gelen haberin sıhhatine dair ise o halde bir haberin sıhhatli olmasının sizdeki ölçüsü nedir.?

 Akıl mı? Nakil mi? İman mı? Hangisi? Buyrun bunu açıklayın lütfen…….. Açıklayın ki ona göre konuşulsun.
Logged
Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
Bu Sayfa 0.115 Saniyede 21 Sorgu ile Oluşturuldu