"Veli" ve Evliya" Terimleri

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
anasayfa anasayfa ara giris kayit
   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur'an Kavramları > "Veli" ve Evliya" Terimleri
Kullanıcı Adı: Beni Hatirla?
Şifre:

   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur'an Kavramları > "Veli" ve Evliya" Terimleri
Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: "Veli" ve Evliya" Terimleri  (Okunma Sayısı 83757 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #75 : 15 Temmuz 2014, 02:15:22 ÖS 14 »

Sayın OSİSKO  sizin VELİ EVLİYA,MÜRŞİTTEN anladığınız ŞU MUDUR..



HAYIR..!

Bu video ,

"Titremene lüzum yok, Ben kral değilim.! Kureyş 'li, kuru ekmek yiyen bir Kadının Oğluyum".

Hadis-i şerifi ile uyuşuyor mu.?


Evliya 'ya tabii olmak, kula kulluk etmek değil.

Fakat makam olarak, vazifesine hürmet, edep ve terbiye icabıdır. 

Karşısında el bağlamaya bile karşı çıkan bir Evliya 'nın Derviş 'iyim. Benim dergahım bu gibi davranışlardan beridir.
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #76 : 15 Temmuz 2014, 05:34:46 ÖS 17 »

Arkadaşım,

Doğru yolu gösteren, izah ve irşat eden, koruyup, kollayan bir Veli,

Evliya kelimesini değil, Veli kelimesini kullandığımız için ifadelerimde Veli olarak kullandım.

Veli : İbadet ve taat ile Allah 'ın yakınlığını kazanmış kul.

Evliya : İrşad ve velayet makamına haiz kişi. Veli kelimesinin çoğulu..

Paylaştığım bir çok yazıda, Peygamber, Elçi, Resul, Mürşid, Evliya, Uyarıcı kelimelerinin ayrı manaları olduğunu ifade ettim. Beni çelişkide mi göstermeye çalışıyorsun anlamadım.

Öğretmen nedir: Eğiten, öğreten, bildiren, yetiştiren, izah eden, ikaz eden, yol gösteren, terbiye eden, ders veren........  bilmem ne ..

Hırsızlığın da öğreteni var, kumarın da. Namazın da öğreteni var, imanın da. Her ikisine de aynı öğretmen gözü ile bakmak mümkün mü.?

Şeytan kötüye sevkediyor, mürşidin o.
Yalana, harama, zinaya, içki ve kumara sevkediyor öğretmenin o..


Veli, inanca çağırıyor, iman ve ibadet ile uğraşmaya sevkediyor, Mürşidin o.
Yalandan, haramdan, zina, içki, kumardan koruyor, öğretmenin o..


İman artıya, imansızlık eksiye sevkediyor. Akıl da bu bağlamda hem eksi, hem artıya mürşitlik ediyor.   

Bir bıçak, ekmek kesmede, yemek yapmada, işleri kolaylaştırmada kullanıldığı gibi, kurban kesiliyor, cinayet işleniyor, zarar ve ziyanda kullanılıyor. Hepsi de aynı bıçakla yapılıyor.

Hayırda, ibadette, yardımcı olarak kullanıldığı gibi, şerde, belada, eziyette de kullanılan aynı bıçak.

Görmek istediğin gibi bakma. Anlatılmaya, ifade edilmeye çalışıldığı gibi gör.

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
müslümanlardan
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 1182


« Yanıtla #77 : 15 Temmuz 2014, 05:44:25 ÖS 17 »

Sayın OSİSKO  sizin VELİ EVLİYA,MÜRŞİTTEN anladığınız ŞU MUDUR..



HAYIR..!

Bu video ,

"Titremene lüzum yok, Ben kral değilim.! Kureyş 'li, kuru ekmek yiyen bir Kadının Oğluyum".

Hadis-i şerifi ile uyuşuyor mu.?


Evliya 'ya tabii olmak, kula kulluk etmek değil.

Fakat makam olarak, vazifesine hürmet, edep ve terbiye icabıdır. 

Karşısında el bağlamaya bile karşı çıkan bir Evliya 'nın Derviş 'iyim. Benim dergahım bu gibi davranışlardan beridir.


gerçekten merak ettim kimdir mürşitiniz...
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #78 : 15 Temmuz 2014, 05:59:27 ÖS 17 »


gerçekten merak ettim kimdir mürşidiniz...


O benim tercihimdir.

Doğruları paylaşmak adına buradayım. Taraftar toplamak için değil.

Bu kulun kendi iradesine bırakılmış. Mizacına, inanç ve imanına uygun birisini kesinlikle bulur.

Yeter ki samimi olsun.

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
Ezhattım
Aktif Üye
***
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 343


« Yanıtla #79 : 16 Temmuz 2014, 10:26:52 ÖÖ 10 »

Bismillahirrahmanirrahim.
Günümüzdeki bir takım cahillerin alim,evliya, yaren, tasavvuf,kafir, mümin, şehit gibi temel kavramlar üzerinde kendi ahbarlarını mutali kımaktalar. Halbuki şunun bilinmesi gereklidir ki alimin alimliğine,velinin veliliğine, şehidin şehitliğine,müminin müminliğine cahil karar veremez. Cahil bu tür bir seçim yapma yetisine sahip değildir. Çünkü yapısında bu donanım yoktur. Cahil ilimden bilgiden uzak bir anlayış içerisinde olduğundan dolayı neyin doğru neyin yanlış olduğunun tespitini de kendisi yapamaz.

Daha evvel delilleri ile birlikte ispat ettiğimiz Yahudi ve Hıristiyanların Allah’ın sevgili kulları olduklarını iddia etmeleri ne kadar boş bir iddia ise bugünde kendisini tasavvuf ehli olarak lanse eden kabirperestlerin iddiasıda bu kadar boş bir iddiadır.
Adam hala kalkmış Kur’an da dost evliya alim kavramlarının var olduğunu ispat etmeye çalışıyor. Yani cehaletin bu kadarına da pes doğrusu. Biz ısrarla Allah’ın dostları da velileri de vardır bunu kimse inkar etmiş değildir ancak bunların Kur’an ve sünnette vasıflarıda vardır. Sizin Allah’ın dostları evliyaları dediğiniz şirkperest (Şeyhlerinizin) kendi kaynaklarından bizzat Allah oldukları iddialarını oraya aktardık buna rağmen hala bu zevatların küfürlerini temizlemek adına kalkıp Kur’an’dan deliller arıyorsanızsa şunu bilin ki size herhangi bir delil yoktur.

Bu forumda çok sayıda takva sahibi ehli-sünnet alimlerine karşı hürmet edilmesi gerektiği onların din adına yaptıkları içtihatların Müslümanlar için büyük bir önem taşıması gerektiğini vurguladık.
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu;

Ubâde b. eS-Sâmit'ten (Radıyallahu anh):

Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurdu: "Büyüklerimize  hürmet, küçüklerimize merhamet   etmeyen ve âlimlerimizin konumunu kabul etmeyen kişi, benim ümmetimden değildir. (İmam Ahmed b.

Hanbel, El-Müsned)

Yine Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu;
 
İbnu Amr İbni'l-Âs (radıyallahu anhuma) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Allah ilmi [verdikten sonra], insanların [kalbinden] zorla söküp almaz. Fakat ilmi,  ulemâyı kabzetmek suretiyle alır. Ulemâ kabzedilir, öyle ki, tek bir âlim kalmaz. Halk da cahilleri kendine reis yapar. Bunlara meseleler sorulur, onlar da ilme dayanmaksızın [kendi reyleriyle] fetva verirler, böylece hem kendilerini hem de başkalarını dalâlete (sapıklığa)  atarlar." [Buhârî, İlm 34, İ'tisam 7; Müslim, İlm)

İşte bizim ilim kapısına hürmetimiz Rasulullah (s.a.s) in bu altın gibi olan sözlerini bilmemiz hasebeyledir. Ancak bu öylesine bir meseledir ki eğer kantarın topuzunu kaçırırsanız kendinizi aynı oskio gibi şrik küfür dolu bir ruhbanlığın içerisinde bulursunuz.

Allah bu konuda biz kullarını uyarmıştır Tevbe/31.ayete göre alimlere din adamlarına  itaat şirk olarak ortaya konurken  Maide/44.ayette ve daha birçok ayette alimlerin büyük değerler olduğu vurgulanmaktadır.
O zaman bizlere düşen şey alim olarak bilinen zatların dinin ölçülerine göre tespit edilmeleiridir. Bugün tasavvuf adı altın da bir takım neyi düyü belli olmayan sözde ilim ehli olduklarını söyleyen ve bu ilmede bilmem ne ilmi diyen bir takım zevatlar türemiştir. Bunlara tasavvuf nedir? Bu kavramın sizdeki karşılığı nedir? Dediğimiz de. Aldığımız cevap tasavvuf anlatılmaz yaşanır. Anlatılamayan şey nasıl yaşanıyor? oda ayrı bir şey.

Onlara siz tasavvuf derken; Zühd, nefis tezkiyesi, İslam ahlakına sahip olmak,kalpleri pisliklerden arındırmak Allah’ın çok zikr etmek gibi şeyleri anlıyorsanız bunlara kimsenin bir itirazı olamaz. Çünkü bu gibi hallerin kaynağı Kitap, sünnet ve selefi salihindir.

Fakat günümüzde ki şirk bataklağındaki tarikatçı olarak bilinen sözde tasavvufçular evet bunlar denince akla hemen gelen daha çok Nakşibendilik, Kadirilik, Mevlevilik,Beşiktaşlılık Alevilik,gibi tarikatlar vasıtasıyla örgütlenen anlayıştır. Ancak aklı selim her insan azıcık kitap sünnete müracaat ettiğinde şunu kesin olarak bilir ki bunların İslam'la bir alakaları yoktur.


Bilakis bu tarikatlarda şeyhlere ilahi vasıflar verilmekte, onlardan medet (yardım) istenmekte, rabıta vb bir çok şirki unsur durumlar mevcuttur. Ayrıca bu tarikatlar kendilerine vahdeti-vücud veya bunun kamufle edilmiş şekli olan vahdeti-şuhud denilen bir akideyi esas alırlar ki bu akide -haşa- Allah’tan başka bir varlık olmadığı ve bütün mahlukatın Allahın parçası olduğu esasına dayanır ki bunun katmerli bir küfür olduğu aşikardır.

Bu manada tasavvufi hareketler daha çok Abbasiler döneminde eski Yunan felsefesine dair kitaplar tercüme edilmeye başlandıktan sonra yayılmaya başlamıştır.

Ayrıca Uzakdoğu felsefeleri, Hint dinleri (Panteizm) ve diğer batıl dinlerin de tasavvufun oluşumunda etkisi olmuştur. Kur’an’ın bir zahir anlamı bir de batın anlamı olduğunu iddia eden Batıniler bu batıl tasavvuf anlayışının ilk başlangıcını temsil eder.

Batıni anlayış ilk olarak Şiiler arasında yayılmış, sonra Sünni halk arasında da yayılmaya başlayınca ister istemez kendilerine çeki düzen vererek zahirde daha İslam’a yakın bir görüntüye bürünmüşlerdir ancak bu aldatıcıdır. Ehli sünnet olduğunu iddia eden tarikatlarda aynı küfür ve şirk akideleri görmek mümkündür. Ayrıca sema denilen müzikli zikir törenleri, sünnette aslı olmayan vird ve ibadetler gibi daha bir çok bidat hurafe bu tarikatlarda mevcuttur. Kafalarını emme tulumba gibi sağa sola vurmalarıda dinde aslı olmayan zikir adı altında şeytani bir bidattır.


Şeytanın ordusu kafir cinlerin en etkili olduğu sahalardan birisi olan tasavvufi akımlar halen insanları tevhidden uzaklaştırmaya devam etmektedirler. Vallahu a'lem.

Bunlara Tevhid nedir diye sorsan bunun anlamını dahi bilmiyorlar. Din nedir dinin aslı nasıl elde edilir gibi kavramlar bunların hiç duydukları şeyler değildir.

“Varsa yoksa şeyh, başkada şirk çok,tevhid hiç yok.”

Max bu cümle biraz karışık oldu galiba dur düzeltelim inşaAllah.

“Varsa yoksa şeyh,başkada bir şey yok,tevhid desen hiç yok” 


Bizim bildiğimiz İslam Alimleri dini kavramları açıklarken şu şekilde açıklarlar.;

Muhammed bin Abdulvehhab (rhimehullah) "Nevakiz'ul İslam" risalesinde İslam'dan çıkartan 10 tane maddeyi şöyle saymıştır;


İNSANI İSLAM DİNİNDEN ÇIKARAN ŞEYLER (NEVAKIZU'L İSLAM)


İslam Dini ile çelişen on madde vardır:

Şirk

1- Allah'a ibadette ortak koşmak:

Allah (celle celaluhu) şöyle buyuruyor:


"Allah, kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Bundan başkasını dilediği kimse için bağışlar." (en-Nisa 4/48; en-Nisa 4/116)


"Kim Allah'a ortak koşarsa, muhakkak ki Allah ona cenneti haram kılar. Varacağı yer cehennem ateşidir. Zalimler için yardımcı yoktur." (el-Ma'ide 5/72)

Allah'tan başkası adına, cinler ve kabirler adına kurban kesmek bu kapsamdadır.

Allah İle Kişiler Arasında Vasıtalar Tayin Ederek Onlara İbadet Sunmak

2- Allah ile kendisi arasına aracılar koymak, bunlara dua etmek, bunlardan şefaat istemek, bunlara tevekkül etmek. İşte bütün bunlar alimlerin icmaıyla küfür olan amellerdir.

Müşrikleri Tekfir Etmemek

3- Müşrikleri tekfir etmemek, onların kafir olduklarında şüphe etmek, veya onların doğru yolda olduklarına inanmak küfürdür.

Rasulullah (sallalahu aleyhi ve sellem)'den Başkasının Yoluna Uymak

4- Rasulullah (sallalahu aleyhi ve sellem)'den başkasının yolunun Rasulullah (sallalahu aleyhi ve sellem)'in getirdiği yoldan daha iyi olduğuna, ya da ondan başkasının hükmünün onun hükümlerinden daha iyi olduğuna inanmak küfürdür. Mesela tağutların koymuş oldukları hükümleri, Rasulullah (sallalahu aleyhi ve sellem)'in hükmünden daha değerli ve üstün tutmak gibi.

Dini; Allah'ın Kitabı ve Rasulullah (sallalahu aleyhi ve sellem)'in Sünneti'ni Sevmemek

5- Allah'ın Kitabı ve Rasulullah (sallalahu aleyhi ve sellem)'in Sünneti'nden herhangi bir şeyi sevmemek veya beğenmeyen kimse bununla amel etse bile kafirdir.

Dinle Alay Etmek

6- Rasulullah (sallalahu aleyhi ve sellem)'in getirdiği dinle veya onun mükafat ve ceza olarak bildirdiği şeylerle alay etmek. Allah (celle celaluhu) şöyle buyuruyor:


"De ki: "Allah'la, ayetleriyle ve Rasulü'yle mi alay ediyorsunuz? (Boşuna) Özür beyan etmeyin. Çünkü siz iman ettikten sonra tekrar kafir oldunuz." (et-Tevbe 9/65-66)

Sihir, Büyü Yapmak

7-  Sihir ya da büyü yapmak, Sarf ve Atf yani karı kocanın arasını açmak veyahut da birleştirmek amacıyla yapılan (muhabbet muskası vb) şeyler de bu kapsamdadır. Kim böyle bir şeyi yapar ya da buna rıza gösterirse küfre girer.

Allah (celle celaluhu) şöyle buyuruyor:

"...Biz ancak imtihan (fitne) için gönderildik, sakın (sihir yaparak) küfre girmeyin, demeden hiç kimseye (sihir ilmini) öğretmezlerdi." (el-Bakara 2/102)

Müşriklere Dinen Yasak Olan Vela Göstermek

8-  Müslümanlar aleyhinde müşriklere yardım etmek, onlara destek olmak. Allah (celle celaluhu) şöyle buyuruyor:

"İçinizden kim onları dost tutar (onların yanında yer alır, velayet yetkisini onlara verir)se, o da onlardandır. Şüphesiz Allah zalimler topluluğuna hidayet etmez." (el-Ma'ide 5/51)

Şeri'atden Muafiyete İnanmak

9-  Kim: "Hızır (aleyhi's-selam), Musa (aleyhi's-selam)'ın şeri'atıyla yükümlü değildi, gerektiğinde onun şeriatı dışında hareket etme serbestisine sahipti. Muhammed (sallalahu aleyhi ve sellem)'in şeri'atından da birtakım kimseler, ona uyup uymama konusunda serbesttirler, diledikleri takdirde Muhammed (sallalahu aleyhi ve sellem)'in şeri'atına göre hareket etmeyebilirler" der ve buna inanırsa, kafir olur.

Allah'ın Dini'ne Sırt Çevirmek

10- Allah'ın dinine sırt çevirmek, onu öğrenmemek ve onunla amel etmemek. Allah (celle celaluhu) şöyle buyuruyor:

"Kendisine Rabbinin ayetleri hatırlatıldıktan sonra onlardan yüz çevirenden daha zalim kim olabilir? Muhakkak ki biz, günahkarlara, yaptıklarının karşılığı olan cezayı vereceğiz." (es-Secde 32/22)

Bütün bu maddelerde açıklanan hususların şakayla, ciddi olarak yada korku ile yapılması yada söylenmesi arasında zerre kadar fark yoktur. Ancak ikrah Nahl/106 (zorlama) altında olan kişi bundan müstesnadır. Şeyh Muhammed bin Abdulvahhab


Bütün bu maddeler tehlike yönünden çok büyük olmakla beraber günümüzde özellikle tarikat yuvalarında çokça rastlanılan durumlardır. Müslüman bir kişi bütün bu hususlardan sakınmalı ve nefsinin bunlara bulaşmasından korkmalıdır. Allah (c.c)nun gazabını ve elem verici azabını gerektiren sebeplerden Allah (celle celaluhu)'ya sığınırız. Biz bu şirk ve şirklerden beriyiz onlrda bizden beirdir.Vallah-u alem.
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #80 : 16 Temmuz 2014, 02:26:44 ÖS 14 »



osisko, şu üstteki iki cümleniz arasındaki çelişkiyi görebiliyorsunuz değil mi?

yine kavram kargaşası yaşıyorsunuz;

ya evliya kelimesi için dediğinize ne demeli;

nihayet veli'nin çoğulu olduğunu kabullenmişsiniz ama hâlâ irşad makamına sahip kişi deyip başka bir kelimeymiş gibi davranıyorsunuz.

tasavvuf ıstılahındaki kavramları kurân'a onaylatamazsınız. kelimelerin içini oyup dilediğinizi dolduramazsınız. üstte verdiğim örnek ayetlere ve diğerlerine tekrar ve tekrar bakıp uzunca düşünün derim. acaba? deyin.



İnanan erkekler ve inanan kadınlar, birbirlerinin Velisidirler. İyiliği emrederler, kötülükten men'ederler, namazı kılarlar, zekatı verirler, Allah 'a ve Elçisine itaat ederler. İşte onlara Allah rahmet edecektir. Allah daima üstündür, hüküm ve hikmet sahibidir.
Tevbe 71


Ey inananlar, eğer imana karşı küfrü seviyorlarsa babalarınızı ve kardeşlerinizi Veliler edinmeyin. Sizden kim onları Veli tanırsa işte zalimler onlardır.
Tevbe 23


Şüphesiz, biz şeytanları inanmayanların EVLİYASI kıldık.’’
Araf 27

Mü’minler, mü’minleri bırakıp da kâfirleri “EVLİYA” edinmesin. Kim bunu yaparsa, artık Allah ‘tan rahmet beklemesin. Ancak onlardan korunmanız başka. Allâh sizi kendisinden sakındırır. Dönüş yalnız Allah'adır.
Ali İmran 28

Hani biz meleklere: Âdem'e secde edin, demiştik; İblis hariç olmak üzere, onlar hemen secde ettiler. İblis cinlerdendi; O yüzden rabbinin emrinden dışarı çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da onu ve onun soyunu mu EVLİYA ediniyorsunuz?Oysa onlar sizin düşmanınızdır. Zalimler için bu ne fena bir değişmedir!
Kehf 50


Yukarıdaki ayetlere bak arkadaş.

İyiye sevk edecek birisini kendine yakın, örnek seçtiğinde yol gösterenin o.! Velin, Evliyan o..

Kötüye sevk edecek birisini kendine yakın, örnek seçtiğinde yol gösterenin o ..! Velin o, Evliyan o ..

Hz. Allah yol gösterici olarak seçmiş olduğun, her iki farklı kişiyi de Veli edinmek olarak bildiriyor. Tercihin senin Veli edinmendir.

Niyetin Veli edinmendir. Arsızlığı, hırsızlığı, aşırılığı seçtiğinde Evliyan, yol gösterenin, seni kandıranın, yoldan çıkaranın, sözüne uyduğun, şeytandır Velin ve Evliyan....

Doğruyu tercih ettiğinde ise, Allah 'ın bildirisi ile Evliyan, Uyarıcın, Velin, Resulün, Elçin, Peygamber varisleridir.

Bu kadar açık ve net.
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
maxpayna
Genel Yönetici
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 5128



WWW
« Yanıtla #81 : 16 Temmuz 2014, 10:36:19 ÖS 22 »



“Varsa yoksa şeyh, başkada şirk çok,tevhid hiç yok.”

Max bu cümle biraz karışık oldu galiba dur düzeltelim inşaAllah.

“Varsa yoksa şeyh,başkada bir şey yok,tevhid desen hiç yok” 



abi şu max ben mi oluyorum yoksa algida max mı ?
beni niye karıştırıyorsun abi beni çekme bu konuya
işim olmaz tasavvufla bilmem neyle, ben müslümanım benden uzak olsun tasavvuf

bir kez daha görüyorum ki kuran tek başına yetmemektedir...!!!
zira insanlar kurana kendi ön yargı ve ön bilgileri ile bakmaktadırlar
bu nedenle allahın bak dediği yerden bakmadığımız sürece
her önüne gelen kurandan her düşünceyi rakamı isimi çıkaracaktır.


Logged
Ezhattım
Aktif Üye
***
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 343


« Yanıtla #82 : 17 Temmuz 2014, 12:43:07 ÖÖ 00 »

abi şu max ben mi oluyorum yoksa algida max mı ?
Max-abiden-alıntı

Max sence hangisi güzel sen mi yoksa algidamı?

Doğru söylüyorsun maxpanya abim: Kur'an öylesine bir kitaptır ki kimisinin imanını artırırken kiminin de küfrünü artırmaktadır.

"De ki: Ey kitap ehli, hiçbir şeye inanmış sayılmazsınız Tevrât'ın, İncil'in ve Rabbinizden size indirilen kitabın hükümlerini yerine getirmedikçe ve andolsun ki Rabbinden sana indirilen, onlardan çoğunun azgınlığını, kâfirliğini arttıracak, artık o kâfir kavim yüzünden tasalanma sen."Maide/68
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #83 : 17 Temmuz 2014, 01:19:43 ÖÖ 01 »

osisko, ilk sırada yazdığınız ayet meali bile meseleyi ortaya koyuyor açıkça.

"İnanan erkekler ve inanan kadınlar, birbirlerinin velileridirr. İyiliği emrederler, kötülükten men'ederler,..." yani birbirlerine vahyi hatırlatırlar (bakınız asr suresi)

gösterdiğim çelişkilerinize karşın bir bakış açısı değişikliği olmadan sanırım aynı şeyleri söylemeye devam edeceksiniz, şu aşamada devam etmeyi gereksiz buluyorum.

 "Zira benim veliym o kitâb indiren Allahtır ve o hep salih kullarına velilik eder." 7/196



Allah 'ı bilmiyorsun. Yalnızca varlığını kabul ediyorsun.

Kuran-ı Kerim 'e de, kimin meal veya tefsirini kendi inancına, aklına ve mantığına yakın buluyorsan, onun sana sunduğu kadarına iman ediyorsun. Allah 'ın bildirdiği, peygamberin tebliğ ettiği gibisine değil..!


Peygamber Efendilerimiz de Mürşid 'idiler. Yol gösterdiler, ikaz ettiler, izah ettiler, irşat ettiler.

‘‘Andolsun ki, Resulullah sizin için, Allah ’a ve ahiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah ’ı çok zikredenler için güzel bir örnektir.’’
Ahzab 21


Hz. Allah dün, Peygamberler efendilerimizi kabulü ve onlara biat etmeyi emir buyuruyordu.

Peygamberler efendilerimizin hayatta, zahiri olmadıkları zamanlarda ise, varisleri olan Evliyaullah, bu iş için vazifeli kılınmışlardır. 

Dünküler Allah 'ın elçilerini kabul ve onlara biat ile imtihan edildiler. Bugün ve yarın, hatta kıyamete kadar da bu imtihan değişmeyecek.

Zamanın Evliya 'sını aradın, buldun, tabii oldun, biat ettin, ahirette gerçek manada kurtuluşa erdin. Diğer bir ifade ile imtihanını kazandın.

Yok, Evliya 'yı kabul etmedin, inkar ettin, veya önemsemedin, yahut şu an yapmış olduğun gibi farklı manalarla yorumladın..! Kuran 'a karşı oldun. Ayeti inkar ettin.

İşte o zaman senin bilmene gerek olmadan ahirette zaten bildirecekler.

Dünyada kör, ahirette de kör.

İfademin en başı nasıl ise akıbeti de aynı olacak.

Evliya, Veli, Mürşid, Uyarıcı, Elçi, Resul ...!

Manalarını nereye, hangi yana çekersen çek, sonuç değişmeyecek.

İkaz eden, İzah eden, İrşat eden. Yol gösteren. Tarif eden. Koruyan, kollayan, muhafaza eden.

Aksi bir durumda Kuran Kıyamete kadar geçerli olamaz. Dün, dünde kaldı. Bugüne bakacağız dersen, ne Kuran 'ın evrenselliğini kabul etmiş olursun, ne de Resulullah sana bir örnek teşkil etmiş olur.

Hangi yolu, hangi yönü seçersen seç, Allah işini rast getirsin.

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
Ezhattım
Aktif Üye
***
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 343


« Yanıtla #84 : 17 Temmuz 2014, 01:23:41 ÖÖ 01 »

Niyetin Veli edinmendir. Arsızlığı, hırsızlığı, aşırılığı seçtiğinde Evliyan, yol gösterenin, seni kandıranın, yoldan çıkaranın, sözüne uyduğun, şeytandır Velin ve Evliyan....Osisko-alıntı

Osisko şu cümlelerin nasılda oturmuş yerine: İşte bizde baştan bu yana sana bunu anlatmaya çalışıyoruz.

Sen kalkmış bir evliya kalıbı çiziyorsun daha sonra bunun içerisine seninde dediğin gibi arsızlığı, hırsızlığı, aşırılığı ,hurafeyi bidatı, şirki,küfrü ayırt etmeden kendi şeyhlerini yerleştiriyorsun.

Bide sana diyoruz ki; Bu evliya yada Allah’ın dostları olarak tanımladığın zatların vasıfları bu verdiğin Kur’an ayetlerine uyuyor mu? Uymuyor mu? Bir bakta öyle o ayetleri aktar. Bak şu verdiğin ayete bak;

Ey inananlar, eğer imana karşı küfrü seviyorlarsa babalarınızı ve kardeşlerinizi Veliler edinmeyin. Sizden kim onları Veli tanırsa işte zalimler onlardır.
Tevbe 23

Demekki insanlar ne kadar ilim sahibi olurlarsa olsunlar bizlere dine aykırı bir şey emir ettiklerinde onlara itaat yoktur. Böylesi bir durumda alimlere itaat şirkin ta kendisidir.

Şimdi verdiğin diğer ayete bakalım;

Mü’minler, mü’minleri bırakıp da kâfirleri “EVLİYA” edinmesin. Kim bunu yaparsa, artık Allah ‘tan rahmet beklemesin. Ancak onlardan korunmanız başka. Allâh sizi kendisinden sakındırır. Dönüş yalnız Allah'adır.
Ali İmran 28

Bu ayettede Allah; Müminleri bırakıpta kafirleri dostlar veliler edinmeyin diyor. Sen ise kalkıp Yahudi ve Hıristiyanların Müslüman olduklarına hükm ediyorsun ki bu itikadi bir meseledir ve açık bir küfürdür sonrada Allah’ın bu ayetini inkar edercesine onları dost ediniyorsun. Üstelik bunu yaparkende hiçbir bilgiye dayanmadan yapıyorsun.

Sana her türlü anlattık nafile Ehli-sünnet alimlerinden deliller nakiller yaptık yine nafile bunları  kabul etmedin şimdide senin dininin alimlerinin bu konuda söylediklerini sana aktarayımda belki hidayete gelirsin; Bak onlar bile seni tekfir ediyorlar ve seni cahil olmakla suçluyorlar buyur kanıtı;


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=aR6NUwgOSWk" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=aR6NUwgOSWk</a>


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xdar69rAZpE" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=xdar69rAZpE</a>


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=bq_upQYtkzQ" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=bq_upQYtkzQ</a>


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=9kX4s5wQFCQ" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=9kX4s5wQFCQ</a>


Cübbeli diyor ki; Bir adam Yahudi ve Hıristiyanlar Müslüman olmadan cennete girecek diyorsa bu kişi sabaha kadar namaz kılsada yinede cennete giremez. Yani bu sözün açılımı şu şekilde de anlaşılabilir.

Bir kişi Yahudi ve Hıristiyanları tekfir etmezse kafir olur. Buyrun ses kaseti;Çünkü kafirler cennete gitmeyeceklerdir.

Allah iyi kötüyü dost ile düşmanın vasıflarını cahillere bırakmamış tüm yönleriyle açıklamıştır.

Allah (c.c) şöyle buyurdu:

“Ona iyi ve kötü iki yol gösterdik” (Beled: 10)

Sonrada mümüninin hangi yolda gideceiğini kimleri veli edineceiğinide göstermiştir.

Allah (c.c) şöyle buyurdu:

“Sonrada ona gideceği yolu gösterdik. Kimi şükrederek bu yoldan gider kimi de kafir olarak ondan sapar.” (İnsan: 3)

Daha sonrada kafirler müminlerin yolları renkleri düzenleri birbirine karışmasın diye yani hak ile batıl karışmasın diye kafirlerin yollarını net bir şekilde ortaya koymuştur.

Allah (c.c) şöyle buyurdu:

“Böylece (mücrimlerin) suçluların yolu belli olsun diye ayetleri açıklıyoruz.” (En’am: 55)

Her kim ki kafirlerle müminleri birbirine karıştırsa kendisi kafir olur.

Ebu Hanife'ye "Bir kimse kafiri kafir olarak bilmem derse?" diye soruldu,

"O kafir gibidir" cevabını vermiştir. (Ebu Hanife'nin Beş Eseri - sf: 40)

Bir kimse ben hiç kimseye böyle bir hüküm veremem kimin Müslüman kimin kafir olduğu beni alakadar etmez derse imam Azam’a göre kendisi kafir olur. Kafirlere saygı göstermek onları kutsamak onlara değer vermenin hükmü imam Azam (Rahimehullaha)a soruldu o şöyle cevap verdi;
Ebu Hanife bir başka yerde şöyle dedi:

Said b. Müseyyeb'den bana ulaştığına göre, kafirleri bulundukları mevkie indirmeyen onlar gibidir" (Ebu Hanife'nin Beş Eseri - sf: 43)

Kimisi de şirk küfür işleyenlere neden kafir diyorsunuz onların kalbini yarıp baktınızmı? Diye niyeti küfür olan amellere tahsis etmekteler. Bu konuda da Şeyhulislam İbn Teymiyye (rh.a) bu hususta şöyle demektedir:

“Kim küfür olan bir söz söyler veya bir fiil işlerse, kâfir olmayı kastetmese bile bununla kâfir olur. Zira Allah’ın dilediği dışında kimse küfrü kast etmez.”(es-Sârimu’l-Meslûl: s: 177-178.)

Max şu ayetin muazzamlığına bak; İbrahim/52

“İşte bu (Kur'an) uyarılıp korkutulsunlar, gerçekten O'nun yalnızca bir tek ilah olduğunu bilsinler ve temiz akıl sahipleri iyice öğüt alıp düşünsünler diye bir bildirip duyurma (bir belağ)dır.” Bir ültimatomdur.

“Lailaheillallah” yerine “La mevcude İllallah” diyen sapık vahdeti-vücutculara alda bu ayeti göster.

Ebu’l Huseyn el-Malati el-Askalani eş-Şafii(rh.a) (v. 377) “et-Tenbih ve’r Redd” adlı eserinde şöyle demiştir:

“Kafir(in küfrü) hakkında şüphe edenin kafir olacağı hakkında bütün kıble ehli arasında bir ihtilaf yoktur.  Çünkü küfür hakkında şüphe eden kişinin imanı yoktur, zira bu kimse imanı küfürden ayırd edemiyor, imanla küfrün farkını bilmiyor demektir.”

Bu konuda ihtilaf vardır diyen varsa buyursun delil getirsin.
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #85 : 17 Temmuz 2014, 01:30:39 ÖÖ 01 »

İman bir kişide, ya vardır, ya da yoktur. İkisinin arası bir durumdan bahsedilemez.


«Biz, Allah'a ve bize indirilene; İbrahim, İsmail, İshak, Yakup ve esbâta indirilene, Musa ve İsa'ya verilenlerle Rableri tarafından diğer peygamberlere gelenlere, onlardan hiçbiri arasında fark gözetmeksizin inandık ve biz sadece Allah'a teslim olduk» deyin.
Bakara 136


Gönderilen Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de iman ettiler. Onlardan her biri “Allah'a, meleklerine kitaplarına peygamberlerine iman ettiler.” «Allah'ın peygamberlerinden hiçbirini ayırmayız. Onları “İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, mağfiretini niyaz ederiz! Dönüş yalnızca sanadır» dediler
Bakara 285


De ki: "Allah'a, bize indirilene, İbrahim’e, İsmâ'il'e, İshak'a, Ya'kûb'a ve esbata indirilene; Mûsâ'ya, Îsâ'ya ve peygamberlere Rableri tarafından verilene inandık; onlar arasında bir ayırım yapmayız, biz O'na teslim olanlarız."
Ali İmran 84



**********************************************************************


Sana da kendinden önceki Kitabı doğrulayıcı

ve onu kollayıp koruyucu olarak

Kitabı gerçekle indirdik
.

Artık onların aralarında Allâh'ın indirdiğiyle hükmet ve

sana gelen gerçekten ayrılıp onların keyiflerine uyma!

Sizden her biriniz için bir şeri'at ve bir yol belirledik.

Allâh isteseydi, hepinizi bir tek ümmet yapardı, fakat size verdikleri içinde sizi sınamak istedi.

Öyleyse hayır işlerine koşun, hepinizin dönüşü Allah'adır. O

size ayrılığa düştüğünüz şeyleri haber verecektir.

Maide 48


Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #86 : 17 Temmuz 2014, 01:52:30 ÖÖ 01 »




Evliya 'LARINI bulmuşsun..  

Ayetleri inkar ediyorsun, Yazık.

Allah 'ın buyruğuna karşı geliyorsun, Yazık.


Sana söylenen, senden önceki elçilere söylenmiş olandan başka bir şey değildir. Kuşkusuz Rabbin, hem bağışlama sâhibi, hem de acı azâb sâhibidir.
Fussilet 43


Senden önce hiçbir resûl göndermedik ki ona: «Benden başka İlâh yoktur; bana kulluk edin» diye vahyetmiş olmayalım.
Enbiya 25


‘‘Dini doğru tutun ve onda ayrılığa düşmeyin diye, din olarak Nuh’a tavsiye ettiğimizi, sana vahiy ettiğimizi, İbrahim’e, Musa’ya ve Îsa’ya tavsiye ettiğimizi, sizin için şeriat yaptı. Fakat kendilerini çağırdığın bu nizam Allah’a ortak koşanlara ağır geldi. Allah dilediğini kendisine seçer ve kendisine yöneleni de doğru yola iletir.’’
Şura 13


Allah'ın, öteden beri devam eden kanunu budur. Allah'ın kanununda asla bir değişiklik bulamazsın.
Fetih 23


İman edenler; yani Yahudilerden, Hıristiyanlardan ve sâbiîlerden de Allah'a ve ahiret gününe hakkıyla inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku olmadığı gibi onlar üzülmeyeceklerdir.
Bakara 62


Hepsi bir değildir; ehl-i kitap içinde istikamet sahibi bir topluluk vardır ki, gece saatlerinde secde ederek kapanarak Allah'ın âyetlerini okurlar. Onlar, Allah'a ve ahiret gününe inanırlar; iyiliği emreder, kötülükten menederler; hayırlı işlere koşuşurlar. İşte bunlar Salih insanlardandırlar. Onların hayır cinsinde yaptıkları şeyler karşılıksız bırakılmayacaktır. Allah, takvâ sahiplerini çok iyi bilir.
Ali İmran 113.114.115



İfadelerine göre (haşa) bu ayetler yanlış sunulmuş. Allah 'ın ayetlerini yalanlıyor, inkar ediyorsun.


Hz. Allah onların da ibadet yerlerini koruduğunu bildiriyor, sense "KAFİR OLARAK YAFTALIYORSUN"..!

Hesabın ağır olacak..!


Onlar, sırf "Rabbimiz Allah 'tır" dedikleri için haksız yere yurtlarından çıkarıldılar. Eğer Allah bazı insanları diğer bazılarıyle savunmasaydı, içlerinde Allah 'ın ismi çok anılan "MANASTIRLAR" , "KİLİSELER", "HAVRALAR" , ve MESCİDLER" yıkılırdı.
Allah, kendisine yardım edene elbette yardım eder. Kuşkusuz Allah, güçlüdür üstündür.
Hac 40

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #87 : 17 Temmuz 2014, 02:00:18 ÖÖ 02 »

Bu , insanlara bir tebliğdir. Bununla uyarılsınlar; O 'nun yalnız Tek tanrı olduğunu bilsinler ve sağduyu sahipleri öğüt alsınlar diye.
İbrahim 52


Kim Rahmân'ın zikrine karşı kör olursa ona bir şeytanı sardırırız; Artık o, onun arkadaşı olur. Onlar, onları yoldan çıkardıkları halde bunlar doğru yolda olduklarını sanırlar.
Zuhruf 36-37



Öyle bir varlık, benlik, gurur ve kibir sarmış ki her yanını, Cennet-i Ala 'yı yalnız kendine tahsis etmişsin. Yalnız kendine ait zennediyorsun.

Hatta öyle ki,

Cennet senin bu kibrin ve ucubundan, kendini beğenmişliğinden dolayı küçük kalıyor.

Kapısından içeri sığmıyorsun bile.
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #88 : 17 Temmuz 2014, 02:20:03 ÖÖ 02 »

Onca, bunca ayet varken hala Ehli kitap için genelleme yaparak kafir ifadesi kullanabilen kişiye Kuran 'da yetmez ise, daha başka hangi üslup ve kelam ile cevap vermek gerekir.?



“Rabbimiz Allah 'tır" deyip sonra doğru olanlar, onlara korku yoktur ve onlar üzülmeyeceklerdir..
Ahkaf 13


Allah sizinle din uğrunda savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayanlara iyilik yapmanızı ve adil davranmanızı yasaklamaz Çünkü Allah adaletli olanları sever.
Mümtehine 8


Ey inananlar, Allah'a, Elçisine, Elçisine indirdiği kitaba ve daha önce indirmiş bulunduğu kitaba inanın. Kim Allah 'ı, meleklerini, kitaplarını, elçilerini ve ahiret gününü inkar ederse o, delalete uğrayanlardandır.
Nisa 136


Allah'a ve peygamberlerine iman eden ve onlardan hiçbirini diğerlerinden ayırmayanlara işte Allah onlara pek yakında mükafatlarını verecektir. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.
Nisa 152


İşte böyle. Kim Allah 'ın buyruğuna saygı gösterirse, bu, kalplerin takvasındandır.
Hac 32


Sanki gitmiş, tek, tek iman ve inançlarını sorgulamış ...!

En enteresan ve göremediği yanı ise ..

"ALLAH 'IN ADINA, YALNIZ VE YALNIZ ZATININ HÜKÜM VERECEĞİ BİR KONUDA" insanları cehenneme dolduruyor, kafir olarak yaftalıyor.

Sormak lazım, "Acaba cenneti kazandığının garantisini kendisine kim vermiş"..?

Nasıl bir imandır anlamak mümkün değil.

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #89 : 17 Temmuz 2014, 02:31:05 ÖÖ 02 »


“Kafir(in küfrü) hakkında şüphe edenin kafir olacağı hakkında bütün kıble ehli arasında bir ihtilaf yoktur.  Çünkü küfür hakkında şüphe eden kişinin imanı yoktur, zira bu kimse imanı küfürden ayırd edemiyor, imanla küfrün farkını bilmiyor demektir.”

Bu konuda ihtilaf vardır diyen varsa buyursun delil getirsin.



Sen kendine bak. Allah 'ın yaratmış olduğu kullar hakkında hüküm vermek sana düşmez. Mizanda sen mi tartacaksın.?

Zaten adaletin tek ve gerçek sahibi Hz. Allah 'da bu işe senin ne elini, ne dilini, ne de burnunu sokmana müsaade etmez.

Madem ki bu kadar kendinden eminsin.

EDİSON  cennete girecek mi..?
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
Bu Sayfa 0.547 Saniyede 21 Sorgu ile Oluşturuldu