"Veli" ve Evliya" Terimleri

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
anasayfa anasayfa ara giris kayit
   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur'an Kavramları > "Veli" ve Evliya" Terimleri
Kullanıcı Adı: Beni Hatirla?
Şifre:

   > KUR´AN-I KERİM (Bilgi Platformu) > Kur'an Kavramları > "Veli" ve Evliya" Terimleri
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Aşağı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
Gönderen Konu: "Veli" ve Evliya" Terimleri  (Okunma Sayısı 83756 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #30 : 27 Mayıs 2014, 04:40:57 ÖS 16 »


mesajınızda, "kişinin kendisine ait fikri yoktur" "fikrini" savunuyor ve tavsiyede bulunuyorsunuz.  

Kendisine ait fikri yoktur dememdeki kasıt, fikirler yetiştiricilerden gelir. İçerisinden dilediğini seçer ve yaşarsın, konuşursun, savunursun.

Örneğin,

Tasavvuf aleyhine paylaştığınız, savunduğunuz bütün konular size, şahsınıza mı ait.?
Bu tezleri ortaya siz mi çıkardınız.?
Tarikata mı girdiniz ki Evliyaullah aleyhine sözler edersiniz.?
Evlya ile, Mürşid-i kamil ile teşviki mesainiz mi oldu ki, hüküm ve fikir beyan edersiniz.?
Bu savunmuş olduğunuz şeyler bir başkasından almış olduğunuz talim ve terbiye, görüş ve düşünce, fikir sonucu oluşmadı mı.?
Bana bunlardan bir tanesinin size ait olduğunu ispatlayabilir misiniz.? Yalnızca seçersiniz.

Bütün hadisenin özü Kuran ve Peygamberler etrafında dönmekte. Size ait olanını seçin ve belirtin. Bakalım şahsınıza ait olarak ortaya ne çıkacak .?

Ya da elinizde ne kalacak .?

Yapmış olduğum şey tavsiye değil, tamamı ile gerçeğin ta kendisidir.

Dilerseniz test edelim.

"AĞAÇ" kelimesinden ne anlıyorsunuz .? Yalnızca kendi görüş ve düşünceniz olarak ..! Bana anlatırmısın .?


Bu mesajınızda ise, kişinin kendini geliştirebilmesi için bir başkasının fikrini alması gerektiğini savunuyorsunuz.

Aynen öyle. Doğumundan ilk öğretime kadar anne, baba, aile büyükleri, konu ve komşu ..

Okula başladığınızda okuduğunuz kitap, öğretmeniniz, beraber büyüdüğünüz, değer verdiğiniz insanlar, arkadaşlar ..!

Daha sonrasında lise ve üniversite hayatı, arkadaşlığı, okuduklarınız, toplum, işyeri, ne bileyim aklınıza ne gelirse işte..

İnsanı, görüş, düşünce, yaşam olarak etkilemeyen bir tek olay gösterin.  

Anne ve babanın beğenip almış olduğu renk giyim kuşamın bile çocuk üzerinde etkisi oldukça fazladır. En fazla giydirilen renk, çocuk üzerinde büyük bir alışkanlık ve tutku oluşturur.


- Siz bu yazdığınız düşüncelerin (yorumlarınızın) kendinize ait olmadığını mı savunuyorsunuz ?
- Doğduğu ilk günden itibaren kendisine ait olmayan düşünce ve fikirleri kullananlar kimler ?
- Kendisine ait olmayan, savunulan düşünceler "kim"e ait ?
- Karşımızdakinin fikrini almalıyızdaki "karşımızdaki" kişi kim/kimler ?

Peki siz yaptığınız bu yorumları kendinize mi ait zannediyorsunuz.? Ailenizin, arkadaş çevrenizin, toplumunuzun, şu an bulunduğunuz forumun, eşinizin, çocuklarınızın size hiç birşey vermediğini mi zannediyorsunuz.?

Bütünüyle siz, size mi aitsiniz.?

Karşımızdaki her kim olursa olsun farketmez. Yeter ki insan olsun. Fikrine saygı duymak gerekir. Zaten insanları olduğu gibi kabul etmek gerekir. Aksi halde insanlar tornadan çıkmışcasına tek bir tip, model ve özellik arzederdi.


Yeter ki doğru bakalım, doğru düşünelim. "Niyet hayır olursa, akıbet de hayır olur". Her doğru, doğru değildir. Ancak bildiğimizi sandığımız doğru üzerine koyup, dışarıda kalan kısımları var mı, eksiklikleri neler.? Yalnızca bakmayıp, görmeye çalışalım.

Kendimize ait olmayan düşünceler "BİZLERİ VAR EDENE AİT". Bizler sadece uymak ve uygulamak zorundayız, mecburiyetindeyiz.

Ezel-i ervahta çizilmiş bir çizgi üzerinde, elimize verilmiş senaryoya göre hayat oyununu oynayıp göçüyoruz. Bize düşen sadece tercihler.

Dilersen imanın şartı olan, şu sözle konuyu pekiştirelim.

"Vel yevmil ahiri, vebil kaderi, Hayrihi ve şerrihi minAllahû teala velbasu badel mevt"

Bize kalan ne açıklarmısın .?

İnsanın bekar iken farklı, anne. baba olduklarında düşünce, görüş, fikir ve yaşantılar farklıdır, ebe, dede olduklarında bakış daha farklıdır. Bunları ne ve kim veriyor zannediyorsunuz.?
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #31 : 27 Mayıs 2014, 05:00:23 ÖS 17 »

İslam İslamdır,Tasavvufta İslam'ın bazı ilkelerinin olması ,Tasavvufun İslam olduğu anlamına gelmez


Tasavvufta İslam 'a aykırı bir şey olamaz.

Gerçek Evliya ve tasavvuf ehillerinde zıtlık olamaz. Tasavvuf İslam 'ın özüdür, İslam 'ı yaşamaktır.

Sizce İslam nedir .?

Üzerinde Tasavvuf yazan bir kapıdan içeri girdiniz mi.? Bu kadar bilgi, belge, bulguyu nereden aldınız.?
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
FECR
Genel Yönetici
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 4697


Selam Hidayete Tabi Olana


WWW
« Yanıtla #32 : 28 Mayıs 2014, 08:41:43 ÖÖ 08 »

Alıntı
Tasavvufta İslam 'a aykırı bir şey olamaz.
Acaba??

http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,8825.0.html

http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,7874.0.html

http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,7857.0.html

http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,9266.0.html

Bu yazılar forumda daha önce yayınlanmıştı

Alıntı
Gerçek Evliya ve tasavvuf ehillerinde zıtlık olamaz. Tasavvuf İslam 'ın özüdür, İslam 'ı yaşamaktır.
Öz dediğiniz tanımlamayı ne Kur'an da ne de Sünnette göremiyoruz maalesef (terim olarak)

Alıntı
Sizce İslam nedir .?

Yukarılarda İslamın kısmî tanımı yapılmıştı. Biz indirilen İslam'a inanıyoruz, uydurulan İslama inanmıyoruz
Alıntı
Üzerinde Tasavvuf yazan bir kapıdan içeri girdiniz mi.? Bu kadar bilgi, belge, bulguyu nereden aldınız.?


Tasavvuf kapısından niye gireyim ki. Allah bize şehadet getirip İslama girmemizi ve İslam üzere ölmemizi emrediyor. Adımızın sadece "Müslüman" olması bize yeter. Başka tanımlar zaittir.
Logged

kutbay
Genel Yönetici
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2525



WWW
« Yanıtla #33 : 28 Mayıs 2014, 10:01:40 ÖÖ 10 »

Sevgili osisko kardeşim,

Yazınızı dün okudum fakat, belki din kardeşimin bu çırpınışında atladığım birşey vardır. Bizlere fayda sağlamak için çırpınıyordur düşüncesiyle hemen yanıt vermedim. Şu saati bekledim ve tekrar tekrar okudum.

İyiniyetle güzeli paylaşmaya çalıştığınızdan endişem yok. Lakin içinde bulunduğunuz ortamdandır muhtemel, empatiye kapalısınız.

Zihninizde tamamladıklarınızı yazıya döktüğünüzde karşınızdakinin anlamasını bekliyorsunuz. Unuttuğunuz karşınızdakinin; size empoze edilenleri, yaşadıklarınızı, tecrübe ettiklerinizi, yaşamamış olmasıdır.

Bir üst mesajınızda, kişinin fikrinin oluşum süreçlerini açmışsınız, kişini "kişilik" süreçleridir. Dolaylı olarak düşünce ve fikre de sirayet etmektedir eyvallah.

Kendisine ait fikri yoktur dememdeki kasıt, fikirler yetiştiricilerden gelir. İçerisinden dilediğini seçer ve yaşarsın, konuşursun, savunursun.

Bütün hadisenin özü Kuran ve Peygamberler etrafında dönmekte. Size ait olanını seçin ve belirtin. Bakalım şahsınıza ait olarak ortaya ne çıkacak .?


İslami yaşamın elbette referans aldığı yerler vardır, iş hayatının, sosyal hayatın, ikili ilişkilerin vesair yaşantıların aldığı gibi...

Referansları olan bir fikir sahibinin, kendi kişiliği çerçevesinde bu fikri harmanlaması, referansları farklı yorumlaması, ne kadar nettir?

Niyet inancı doğru yaşamaksa, elbette ilim sahibi insanlarla istişare doğru bir adımdır.


"AĞAÇ" kelimesinden ne anlıyorsunuz .? Yalnızca kendi görüş ve düşünceniz olarak ..! Bana anlatırmısın .?

1- Ağacı anlatırken, Dünyanın varoluşundan bugüne tanımlanmış "kelimeleri" doğumumdan itibaren yaşadığım tüm olayların psikolojisiyle bir araya getirerek, izah edebilirim.

2- Tanımlama sonrasında, siz bana ağaç budur, öyle tanımlamamın uygun olduğunu "dayatırsanız", kendi yaşantımın öğretilerini değil, sizin yaşantınızın/psikolojinizin öğretilerini kullanmış olacağım gibi, hayatımdaki tüm adımları sizin işaret ettiğiniz şekilde atacağım.

3- Ben ağacı anlatırım, siz hatalı olduğu yerleri gösterirsiniz, ben tecrübenizden istifade eder ve sizin tamamlamalarınızla bir tanımlama ortaya koyarım. Bu sizin değil bilgi desteği almış benim tanımlamam olur.

Aynen öyle. Doğumundan ilk öğretime kadar anne, baba, aile büyükleri, konu ve komşu ..

Okula başladığınızda okuduğunuz kitap, öğretmeniniz, beraber büyüdüğünüz, değer verdiğiniz insanlar, arkadaşlar ..!

Daha sonrasında lise ve üniversite hayatı, arkadaşlığı, okuduklarınız, toplum, işyeri, ne bileyim aklınıza ne gelirse işte..

İnsanı, görüş, düşünce, yaşam olarak etkilemeyen bir tek olay gösterin. 

Anne ve babanın beğenip almış olduğu renk giyim kuşamın bile çocuk üzerinde etkisi oldukça fazladır. En fazla giydirilen renk, çocuk üzerinde büyük bir alışkanlık ve tutku oluşturur.

Bende tam bunu savunuyorum işte Smiley Bu bir kişilik oluşumudur. Kişinin hayatı boyunca alacağı kararlara sirayet etmesini sağlayacak, fikir ve düşünce sahibi yapacak bir oluşum.

Oysa siz bu oluşumun tümünü yok sayıp, fikir yetiştiricileri hak kabul ediyorsunuz.

Şu sözünüz gibi,
Kendisine ait fikri yoktur dememdeki kasıt, fikirler yetiştiricilerden gelir. İçerisinden dilediğini seçer ve yaşarsın, konuşursun, savunursun.

Buradaki dikkat edilmesi gereken, "ana fikri" alırsınız sonra kendi kişiliğiniz ile harmanlarsınız.
Sanırım bunu söylemek istediniz.

Yok öyle değil, size sunulan seçeneklere hiç katkı yapmadan alır kullanırsınız derseniz, o zaman sizin kişilik süreçlerindeki olguları çöpe atmak gerekir. Hiç uğraşmayalım nasıl olsa bir önder olacak, ne derse odur. Bitti !


Peki siz yaptığınız bu yorumları kendinize mi ait zannediyorsunuz.? Ailenizin, arkadaş çevrenizin, toplumunuzun, şu an bulunduğunuz forumun, eşinizin, çocuklarınızın size hiç birşey vermediğini mi zannediyorsunuz.?

Bütünüyle siz, size mi aitsiniz.?

Evet şuan yazdığım tüm yorumlar bana ait, fakat ben doğduğum andan itibaren bu fikre sahip değildim. Kişilik sürecindeki tüm alımlar sonrasında oluşan bir "kişi" olarak yorumluyorum. Dile getirdiğim tüm düşünceler içselleştirdiklerimle oluşan bir fikrin ürünüdür.


Karşımızdaki her kim olursa olsun farketmez. Yeter ki insan olsun. Fikrine saygı duymak gerekir. Zaten insanları olduğu gibi kabul etmek gerekir. Aksi halde insanlar tornadan çıkmışcasına tek bir tip, model ve özellik arzederdi.

Kesinlikle katılıyorum.

Bu yazdıklarınıza dikkat edin ! Yeterki insan olsun fikrine saygı duymak gerekir.
Fikre saygı kişiye saygıyı doğurur, kişiye saygı da fikre saygıyı.

Kendi kişilik oluşumundaki fikirleri kullanmayan başka birilerinin fikirlerini kullanan fikirsiz düşüncesiz kişilerin fikirleri, fikir desteğinin çekilmesi sonucu kişiliksiz fikirlerin ortaya çıkma riskini doğurur. Her daim bir fikre saplanan fikir taşıyıcı, terkediliş sonrasında yine hazır fikirler aramak zorunda kalır. Kimi zaman doğru adrese kimi zaman yanlış adrese gider.

 
Yeter ki doğru bakalım, doğru düşünelim. "Niyet hayır olursa, akıbet de hayır olur". Her doğru, doğru değildir. Ancak bildiğimizi sandığımız doğru üzerine koyup, dışarıda kalan kısımları var mı, eksiklikleri neler.? Yalnızca bakmayıp, görmeye çalışalım.
Lütfen

Dilersen imanın şartı olan, şu sözle konuyu pekiştirelim.

"Vel yevmil ahiri, vebil kaderi, Hayrihi ve şerrihi minAllahû teala velbasu badel mevt"

Bize kalan ne açıklarmısın .?

Âmentü billâhi ve melâiketihi ve kütübihi ve rüsülihi vel yevmil-âhiri ve bil kaderi hayrihi ve şerrihi minallahi teâlâ vel-ba'sü ba'delmevti hakkun, eşhedü en lâilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resûlühü.

Ben Allah’a ve meleklere ve kitaplara ve peygamberlere ve âhiret gününe, (Cennete, Cehenneme, hesaba, mizana) ve kadere, hayrın ve şerrin Allah'tan olduğuna ve ölüme, öldükten sonra dirilmeye iman ettim. Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed aleyhisselamın Onun kulu ve resulü olduğuna şehadet ederim.

Neyini açıklayayım ?
Herşey ortada değil mi ?
Logged

Allâhûmme Salli Alâ Seyyidinâ Muhammedin ve Alâ Âli Seyyidinâ Muhammed
kutbay
Genel Yönetici
*
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 2525



WWW
« Yanıtla #34 : 28 Mayıs 2014, 10:03:50 ÖÖ 10 »

Unutmayın ki fikrinize karşı sunulan tüm fikirler, üstünlük "ben bilirim" çabasıyla atılan adım değil, bir kardeşin diğer kardeşe doğruyu gösterme girişimidir.

Zaten sizde bu sebeple paylaşımdasınız değil mi ?
Logged

Allâhûmme Salli Alâ Seyyidinâ Muhammedin ve Alâ Âli Seyyidinâ Muhammed
.müslim.
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 54


« Yanıtla #35 : 28 Mayıs 2014, 11:41:39 ÖÖ 11 »


amin inşallah..bizim şeyhımız yok bizi kurtarsın sen kurtuldun desene. evliye dediklerin kendilerini kurtarmiştir inşallah..


Hala işin gırgırındasın. Evliya yazmak bile içini sıkıyor belli ki.

Benim şeyhim değil beni kurtaran. O yalnızca irşat eder, öğretir, bildirir, izah eder, ikaz eder..

Kısacası terbiye eder.

E D B Ya Hu ' yu öğretir. 

Allah 'ı bildirir, senin kendini buldurur. Nefsinle seni tanıştırır. Benlik, gurur, kibir, ucup 'tan sakınmayı öğretir. Peygamber terbiyesi verir.

Daha ne versin, daha ne yapsın. Ahiret yurdu için gerekli teçhizatla donatır. 

Peygamber efendimize gerçek manada tabii olanların sayısı kaçtı biliyormusun .?

Cennet ile müjdelenen on kişi..

İnsanlar yalnız "inandık" demekle, hiç sınanmadan bırakılacaklarını mı sandılar?
Ankebût .2


İman ve inancın da imtihanı var. İnandım demek yetmiyor. İman ettim demek de yetmiyor.

Şunu demek istiyorum, İnanmıyorsan da karalama, inanmıyorsan da aleyhte olma ki, hesap gününde bir tutar dalın olsun.

İslam Dini seninle bana kalsa sonucun ne olacağı ortada. Dahanın, dahası var. Yetmiyor.

Evliya yok demek, olmadı, olmayacak demek, Allah 'ın ilmine sınır çizmek olur.

Sen de ayetlerin manalarını bilmiyordun amma, birilerini kendine yakın buldun ve böylece bu yolda görmesen de, farketmesen de kendine bir MÜRŞİT edinmiş oldun.

Hiç kimsenin fikri, görüşü, düşüncesi kendisine ait değil.

Doğduğu ilk günden itibaren fikirler, düşünceler yüklenmeye başlıyor insana, ve belirlenip şekilleniyor istikamet, güzergah. Kendisine ait olan tek şey, iradesi ile seçtiği yol.

Fikirler hep başkalarına ait.

Bu yüzden kesin ve net ifadeler kullanmaktan kaçın.

Yalnızca bir tavsiye ..



osisko yakında uçar )

kardeşim terbiye eden şeyh veli evliya değil..allahın rab sıfatıdır..

yolu gösterende kurandır..
allah bize akıl vermiş ki biz aklımızı kullanalım kuranı anlayalım diye..
aklımızı başkasına kiraya verelim diye vermemiş..
kuran gayet açık bir kitaptır..

allaha kulluk yapanlar hepsi allahın dostlarıdır bunu böyle bağlasak artık..
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #36 : 29 Mayıs 2014, 12:40:29 ÖÖ 00 »


http://www.islamidusunce.net/forum/index.php/topic,8825.0.html

Tasavvuf kapısından niye gireyim ki. Allah bize şehadet getirip İslama girmemizi ve İslam üzere ölmemizi emrediyor. Adımızın sadece "Müslüman" olması bize yeter. Başka tanımlar zaittir.
Celâleddin Rûmî şeriatı ve onun yanı sıra tek hakikat kabul ettiği bâtını ifade eden sözleriyle konuyu ortaya koyar: Şeriat muma benzer, yol gösterir. Fakat mumu ele almakla yol aşılmış olmaz. Yola düzeldin mi o gidişin tarikattır, maksadına ulaştın mı o da hakikat. Bunun için "Hakikatlar meydana çıksaydı şeriatlar, yollar bâtıl olurdu" denmiştir.

Nitekim bakır, altın olur, yahut da aslında altındır; artık onun için kimya bilgisine ne hacet var, kendisini kimyaya sürüştürmeye ne ihtiyaç var? Kimya bilgisi şeriattır, kimyaya sürtünmek de tarikat. Nitekim "Ulaşılacak şeye ulaştıktan sonra delil aramak da kötüdür, ulaşmadan delil bırakmak da kötü" demişlerdir. Hasılı şeriat hocadan yahut kitaptan kimya bilgisini öğrenmeye benzer. Tarikat, kimya eczasını kullanmak, bakırı kimyaya sürtmek, onunla karmaktır. Hakikatsa bakırın altın olmasıdır. Kimya bilenler, biz bu bilgiye sahibiz diye sevinirler. Hakikati bulanlar biz altın olduk, bilgiden de kurtulduk, işlemeden de, biz Tanrı hürleriyiz diye sevinirler.''(Mesnevi, 5/1)



Arkadaşım, sizler Tasavvufi terimlere, deyimlere takılmışsınız.

Bakın alıntıladığım şu kısma cevap vermeye çalışayım :


BATIN  : İç, derûn, gizli alem demektir.

Arapça. İç, öz, gizli gibi anlamları vardır. Dış anlamına gelen zahir kelimesinin zıddıdır. el-Bâtın, Allah'ın güzel isimlerinden biridir. Alemin tümü Hak'tır. Zuhuru da âlemden ibarettir. Allah, bu âleme göre zâtı itibariyle el-Bâtın'dır.

Kur'an-ın, zahirî ve batınî manasının olduğu hususunda ittifak vardır. Sadece batınını kabul edip, zahirini te'vîl edenlere batınî denir. Aynı şekilde islam'ın namaz, oruç gibi emirlerinin vaz'ında da bir takım hikmetler bulunduğunu kabul eden tasavvuf ehli, şeriatın içyüzünü bilme yolunda oldukları için kendilerini "bâtın ehli" sayarlar.

Ancak, şeriatın iç yüzü dediğimiz bu hususların, kitap okumakla değil, öz doğruluğu ve Allah'a teslim olma sonucu bilinebilir. Bu bakımdan bu bilgi, gizli bir bilgidir, ve bu bilgiyi bilenler de gizlidir.

Mum şeriata benzetilmiş. Mum ele alındığında aydınlığa çıkılmış olur mu.? Sürekli aydınlıkta kalabilmek için, mumu korumak, muhafaza etmek, ateşini söndürmemek gerekmez mi.?

Yola düzeldin mi, yola, İslam 'a yönünü döndün mü, o yol tariktir, maksadına ulaşmışsın, hakikat üzeresin anlamındadır.

"Bunun için "Hakikatler meydana çıksa şeriatlar, yollar bâtıl olurdu" denmiştir.

Muhakkak ki buraya da takılısınız.  Hakikat nedir.? Hakkın kendisi değil mi .?

Peki soruyorum size; Hakikat ortaya çıktığı zaman, koymuş olduğu kurallar, kaideler, sevap ve günahlar kalır mı.? Hakkın yanında, Hakikatın yanında kuralların, kaidelerin hükmü kalır mı .?

Bir misal ile örneklendireyim.

Diyelim ki bir kişiye balı anlatıyoruz. Rengi şöyle, kokusu böyle, kıvamı şuna benziyor, damaktaki lezzeti ise böyle , bilmem ne ..!

Fakat balı insanla tanıştırdığımız zaman, kokusunu, rengini, tadını, kıvamını anlatmaya, tarif etmeye gerek kalır mı .?

İslam Dini 'nde amaç nedir .? Allah 'ı bilmektir. Allah 'ı bilen, O 'nu subuti sıfatları ile tanıyan, yaşamaya çalışan bir kişi ..! Kafasındaki gayrı hallerden bir an evvel kurtulmayı istemez mi.?

Almış olduğu bu hazzı, bu zevki hiç bir şeyin bozmasına, değiştirmesine, müsaade etmez. Bazı kelimeler sizlere yabancı gelebilir ancak işin gerçeği şu;

İnanmadığımız, bilmediğimiz Allah 'a ibadet etmeyelim. Önce inanalım, Allah 'ı bilelim ki, kime kulluk ettiğimizi, ne için ibadet ettiğimizi bilelim.

İşte bu yüzden gerçek ortaya çıktığı zaman, bütün yollar batıl olur. Gerçeğin kendisi yanında yolların değer ve kıymetinden bahsedilir mi.? İslam 'ın içinde İslam olur mu.? Ummanın içerisinde ummandan bahsedilir mi.?

Tasavvuf bakış açısı demektir. Farklı inanış değil. Örnek mi ;

Kainattaki bütün suların aslı "bir tek damladır". Fakat, damlaya umman diyemediğin gibi, ummana da damla diyemezsin. Her ikisi de birbirini içerisinde barındırır.

Fakat bütün suların aslı "bir tek damladır"..! Damla olmasa, umman olmazdı.

Hz. Allah 'ın subuti sıfatları insanda mevcuttur. Hz. Allah, "Hepinizi bir tek nefsten yarattık" buyurmuyor mu.? Adem a.s 'a ne verilmişse, sende, bende, bütün alemde var olan O ..! İşte bu yüzden insanın, insandan üstünlüğü yoktur. Üstünlük takvadadır.

ALTIN ve BAKIR MESELESİ :

Altını işleyebilmek için içerisine belli bir oranda bakır karıştırılır. Çünkü saf altının maddesi serttir ve işlenmesi mümkün değildir. İşte bu yüzden işlenecek altın miktarına belli bir oranda bakır karıştırılır ki, altını yumuşatsın ve işlenecek hale getirsin.  

Neticede, altının işlenmesini sağlayan bakırdır. Fakat aslı altın.

Altının işlenebilmesi için altın ve bakırın karıştırılması gerektiğini bilgisi kimyacıların ilmidir. Bu yüzden Şeriat 'ı kimyaya benzetiyor. Kimyanın aslını ise tarikata. Yani aslında her ikisi de iç içedir.

İnsan Hakikatı bulduktan sonra delil arar mı .? Allah 'ın varlığına delil aramak, şirktir, küfürdür. Allah 'ı bilmeden bırakmak da kötü değil mi.? İşte bu yüzden önce Allah 'ı bilelim, sonra bildiğimiz Allah 'aibadet edelim.  

"Tarikat, kimya eczasını kullanmak, bakırı kimyaya sürtmek, onunla karmaktır."

Hakikatı, gerçeği bulma yeri Tarikattır. Altındır bakırı kabul eden, bakıra değer kazandıran.

İnsanda Hakk 'ın subuti sıfatları tecelli eder. Bunlar;

HAYAT : DİRİ OLMAK O EZELİ VE EBEDİ BİR HAYATLA DİRİDİR .

İLİM : BİLMESİ ALLAH U TEALA OLMUŞU OLANI OLACAĞI BİLENDİR !

SEMİ : İŞİTMESİ İŞİTMEK ALLAH U TEALANIN EZELİ VE EBEDİ SIFATIDIR !

BASAR :GÖRMESİDİR !

İRADE : DİLEMESİDİR HER ŞEY CENABI HAKKIN DİLEMESİ İLE OLUR !

KUDRET : BÜTÜN MÜKEVVENATTA TESİR VE TASARRUF SAHİBİ OLMASIDIR !

KELAM : SÖYLEMESİ KONUŞMASIDIR !

TEKVİN : BÜTÜN MAHLUKATI YARATANDIR !

Hz. Allah subuti sıfatlarından insanoğluna bahşetmiştir. Allah c.c ancak ve ancak bu sıfatları ile bilinir. Baş gözü ile görülebilen değildir.

Allah idrak versin inşaallah.

Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #37 : 29 Mayıs 2014, 12:55:48 ÖÖ 00 »


osisko yakında uçar )

kardeşim terbiye eden şeyh veli evliya değil..allahın rab sıfatıdır..

yolu gösterende kurandır..
allah bize akıl vermiş ki biz aklımızı kullanalım kuranı anlayalım diye..
aklımızı başkasına kiraya verelim diye vermemiş..
kuran gayet açık bir kitaptır..

allaha kulluk yapanlar hepsi allahın dostlarıdır bunu böyle bağlasak artık..


Allah sana akıl vermiş doğru.

Bize verdiği Kuran-ı, eğer ki sen aklınla anlayabilecek olsaydın, O Kitabı sana okuyacak, tefsir edecek, yaşantısı ile örnek olacak, açıklayacak, idrak etmeni sağlayacak bir peygamberi sana rehber olarak göndermezdi.

Dost kelimesi senin şahsını ilgilendirir. Bu dünyada ama, ahirette ama..!

Hesap günü idrak ettirirler sen merak etme.

Evliyalık bir makamdır. Allah her yerden, her şeyden tecelli eder. Evliyası da Allah 'ın tecelli ettiği manevi makamdır. Tıpkı Peygamberlerinde olduğu gibi.

Hala işin kışrındasın ve beni kaçırabileceğini zannediyorsun.

Ben Hakikatten bahsediyorum, zahiri olan, beş duyu ile hissettiklerinden değil..!


Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
.müslim.
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 54


« Yanıtla #38 : 29 Mayıs 2014, 03:59:12 ÖS 15 »

osiski kardeşim allah peygamberi bize rehber kılmış amenna peygamberin ahlakıda kurandı yani değişik bir şey yapmazdı..
tefsir kuranın özümü? yada o alimin kurandan anladığımı?
kardeşim senin veli evliya dediğin hangi şahsın tefsiri var..
ve dinde evliyalık velilik yeri yok.. alim ilim sahibi var sadece..
ruhbanlık ise Yahudi ve hırıstiyanlıkta var..
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #39 : 31 Mayıs 2014, 02:09:28 ÖÖ 02 »

osiski kardeşim allah peygamberi bize rehber kılmış amenna peygamberin ahlakıda kurandı yani değişik bir şey yapmazdı..
tefsir kuranın özümü? yada o alimin kurandan anladığımı?
kardeşim senin veli evliya dediğin hangi şahsın tefsiri var..
ve dinde evliyalık velilik yeri yok.. alim ilim sahibi var sadece..
ruhbanlık ise Yahudi ve hırıstiyanlıkta var..


Samimiyetsiz birisi olduğunu düşünmekte sanırım yanılmıyorum. Benim forumda geçen adımı doğru kullanmalısın. Kasıtlı yaptığından eminim. Yakışmıyor ..!

Sorunlarına gelince ; Tefsir Kuran 'ın özü olamaz. Bir ayete Kuran diyemezsin, fakat tek olarak bahsedilen hiç bir ayeti de Kuran dışında düşünemezsin. Alimlerin Kuran 'dan anladığı diye bir ifade olabilir mi.?

Kuran mana olarak değişmez. Veli, Evliya kelimelerini benim uydurduğumu düşünüyorsun. Kuran ayetlerindeki Hz. Allah 'ın ifadesi, kimin olacak.?

Aşağıdaki ayette Evliya ifade ediliyor.

Lâ yettehizil mu’minûnel kâfirîne evliyâe min dûnil mu’minîn, ve men yef’al zâlike fe leyse minallâhi fî şey’in illâ en tettekû minhum tukâta, ve yuhazzirukumullâhu nefseh, ve ilallâhil masîr.
Alî İmran .28

Aşağıdaki ayette Elçi, Mürşit anlamına gelen, Resul hitabı geçiyor,

Le kad mennallâhu alel mu’minîne iz bease fîhim resûlen min enfusihim yetlû aleyhim âyâtihî ve yuzekkîhim ve yuallimuhumul kitâbe vel hikmeh, ve in kânû min kablu le fî dalâlin mubîn.
Alî İmran .164

Aşağıdaki ayette Evliya buyruluyor,

Yâ eyyuhâllezîne âmenû lâ tettehızûl yehûde ven nasârâ evliyâe ba’duhum evliyâu ba’d ve men yetevellehum minkum fe innehu minhum innallâhe lâ yehdîl kavmez zâlimîn.
Maide .51

Aşağıdaki ayette Mürşit ifadesi geçiyor,

Ve terâş şemse izâ taleat tezâveru an kehfihim zâtel yemîni ve izâ garabet takrıduhum zâteş şimâli ve hum fî fecvetin minhu, zâlike min âyâtillâh, men yehdillâhu fe huvel muhted, ve men yudlil fe len tecide lehu veliyyen murşidâ.
Kefh .17


veliyyen : velî, dost  ( veli kelimesinin yanına dost kelimesini yapıştırıyor )

murşidâ : (ve hemen akabinde kelimesine) bir mürşid, irşad eden (açıklamasını kullanıyor)

Evliya, Resul, Mürşit, Veli, Uyarıcı,  gibi terimler sizleri ilgilendirmiyor.

Bana soruyorsun fakat, parantez ve tırnak içi yazıların ne ifade ettiğinden bi habersin. Ayetin aslını değil, yazarın fikrini, görüş ve düşüncesini alıyorsun. Farklılığın neden kaynaklandığı gayet açık ve net değil mi.?


Ve mâ kâne rabbuke muhlikel kurâ hattâ yeb’ase fî ummihâ resûlen yetlû aleyhim âyâtinâ, ve mâ kunnâ muhlikîl kurâ illâ ve ehluhâ zâlimûn.
Kasas .59

Yukarıdaki ayetin tefsiri,

Rabbin, kendilerine âyetlerimizi okuyan bir resülü memleketlerin ana merkezine göndermedikçe, o memleketleri helâk edici değildir. Zaten biz ancak halkı zalim olan memleketleri helâk etmişizdir.
Kasas 59

Kendine göre bir sebep bulmuşsun. Daha evvel belirttim. Kimlerin Veli Evliya terimini kullandığını. Dinde Evliyalık da var, Veli 'lik de.

Sen alim diye ilahiyattan mezun, arapça bilen, Kuran tefsiri yapabilen, prof. veya doç. olmuş şahısları ifade ediyorsun değil mi.?

Ben de sana ilhiyattan mezun olmuş iki şahsı sorayım bakalım nasıl tanıyorsun .?

Zekeriya Beyaz ve Yaşar Nuri Öztürk ..? Her ikisi de iilahiyat mezunu, her ikisinin de yetiştirdiği ilim adamları mevcut. Bunlar bir zamanların en çok açıklama ve tefsirine başvurulan kişileriydi. Soruyorum sana bunları nasıl tanıyorsun.?

Tasavvuf 'u ruhbanlıkla eş göremezsin. O senin değer yargın, bakış açın. Bunu genele yaymak ise iftiradan başka bir şey değil. Allah 'ın gerçek Evliyası Peygamberinin izinden zerrece ayrılmaz. Her konuda tabii olanlarına örnektir.

Allah yolunda, Allah için sorumluluk almayı ne zannediyorsun.? Tasavvuf 'u, Yahudilik ve Hıristiyanlıkla bağdaştırmanın sana yüklediği vebali tahmin bile edemezsin. Allah 'a karşı duruş sergiliyorsun, bunu bil.

Hz. Allah Kasas 59. ayetinde ne buyuruyor ;

"âyetlerimizi okuyan bir resülü memleketlerin ana merkezine göndermedikçe, o memleketleri helâk edici değildir".

Dilediğin kadar itiraz edebilsin. Sonuç hiç bir zaman değişmeyecek. Allah Evliya buyurdu ise Evliya, Elçi buyurdu ise Elçi, Veli buyurdu ise Veli.

Bunların ortak manası, yol gösteren, irşat eden, yetiştiren, bilgilendiren, eğiten öğreten manasındadır. Sen kabul etmiyorsun diye ayetin manası değişmez.

Fakat burada duymuş olduğun her kelimeden de sorumlu olduğunu unutma.



Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #40 : 31 Mayıs 2014, 03:08:28 ÖÖ 03 »


tefsir kuranın özümü? yada o alimin kurandan anladığımı?
kardeşim senin veli evliya dediğin hangi şahsın tefsiri var..
ve dinde evliyalık velilik yeri yok.. alim ilim sahibi var sadece..
ruhbanlık ise Yahudi ve hırıstiyanlıkta var..


by Müslim , sence gerçek ilim nedir.?

İslam ne demek.?

İnanç, Müslüman, iman, mü-min ve müttakiy deyimleri ne ifade eder.?

Yahudilik ve Hıristiyanlık, Allah 'ın gönderdiği kitap ve peygamberlerin şeriatları değilmiydi.?

Kesin ve net ifadelerin var. Kuran, o alimin anladığı mı diye soruyorsun. Peki aynı şeyi ben sana soruyorum. Bir kişiyi kendi itikadına yakın gördün ve o kişi senin için alim sıfatı taşıyor.

Bütün paylaşımlarını, savunmalarını o kişiden aldığınla (kendince ilim) yapmıyor musun.?

O kişiden almış olduğun bilgiler, Kuran 'ın özü mü sanıyorsun.?

Her şeyi öğreten, eğiten, yetiştiren bir kurum, bir eğitmeni olacak, lakin İslam 'ın yetiştiricisi, eğiteni olmayacak öyle mi.?




Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
.müslim.
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 54


« Yanıtla #41 : 11 Haziran 2014, 07:07:41 ÖS 19 »




by Müslim , sence gerçek ilim nedir.?

İslam ne demek.?

İnanç, Müslüman, iman, mü-min ve müttakiy deyimleri ne ifade eder.?

Yahudilik ve Hıristiyanlık, Allah 'ın gönderdiği kitap ve peygamberlerin şeriatları değilmiydi.?

Kesin ve net ifadelerin var. Kuran, o alimin anladığı mı diye soruyorsun. Peki aynı şeyi ben sana soruyorum. Bir kişiyi kendi itikadına yakın gördün ve o kişi senin için alim sıfatı taşıyor.

Bütün paylaşımlarını, savunmalarını o kişiden aldığınla (kendince ilim) yapmıyor musun.?

O kişiden almış olduğun bilgiler, Kuran 'ın özü mü sanıyorsun.?

Her şeyi öğreten, eğiten, yetiştiren bir kurum, bir eğitmeni olacak, lakin İslam 'ın yetiştiricisi, eğiteni olmayacak öyle mi.?






by osisko ne anlama geliyorsa artık..

ilim gerçek yada sahtesi olmaz bilginin her çeşidi ilimdir..

islamı böyle anlıyoruz..allaha kayıtsız ve şartsız teslim olmaktır..

müslim ise islam inanç sistemine bağlı olan kişilere verilen isimdir..

allahın veli dost dediği  bütün müslümanlardır..

bizler kuranı kendimize uyduramayız ancak kurana uyarız..

şimdi vaktim yok sık sık görüşecez inş..
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #42 : 11 Haziran 2014, 11:53:36 ÖS 23 »

by osisko ne anlama geliyorsa artık..

Yalnızca görünenle ilgilisiniz. Ne anlam taşıdığı çok mu önemli.?

ilim gerçek yada sahtesi olmaz bilginin her çeşidi ilimdir..

Gerçek ilim, Allah 'ı bilmektir. Sen her çeşidinden bulundurabilirsin.

islamı böyle anlıyoruz..allaha kayıtsız ve şartsız teslim olmaktır..

Kayıtsız ve şartsız derken abartılı ifade kullanıyorsun.
İslam 'a teslim olmak  ile, yaşamak farklı noktalardır. Sen teslim olansın, biz yaşayan.

müslim ise islam inanç sistemine bağlı olan kişilere verilen isimdir..

Sallamışsın.

"Müslim, İslam inanç sistemine bağlı olan kişilere verilen isim" demek ne demek.? Açıklarmısın.?


allahın veli dost dediği  bütün müslümanlardır..

Senin imanın bunu gerektiriiyorsa diyecek bir şey yok.

Sana göre dost, bana göre aynen Kuran-ı Kerim 'de Allah 'ın buyruğundaki gibi "EVLİYA"..!


bizler kuranı kendimize uyduramayız ancak kurana uyarız..şimdi vaktim yok sık sık görüşecez inş..

Kullanmış olduğun ifadene kendin de inanmıyorsun. Vaktin yoktu madem laf olsun diye karalamak ta neyin nesi.? Kuran 'a uyan bir kişi Allah 'ın EVLİYA, VELİ kelimelerini ciddiye alır.

Bal arısı gibi her yerden bilginin her çeşidini toplamaya kalkışınca sonuç da böyle olur.

En doğrusunu Allah bilir.
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
.müslim.
Daimi Üye
**
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 54


« Yanıtla #43 : 13 Haziran 2014, 12:56:29 ÖS 12 »

isim beni pek alakadar etmez osisko..ilim sadece islami bilgimioluyor yanı tıp astronami var matematik tarih vs bunlar ilim olmuyormu ?

bazen kendinde kendinle çelişiyorsun ne dediğini bilmiyorsun..
Logged
osisko
Derviş
Süper Aktif Üye
****
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 593

Edep ya Huuu..


« Yanıtla #44 : 14 Haziran 2014, 01:02:57 ÖÖ 01 »

isim beni pek alakadar etmez osisko..ilim sadece islami bilgimioluyor yanı tıp astronami var matematik tarih vs bunlar ilim olmuyormu ? bazen kendinde kendinle çelişiyorsun ne dediğini bilmiyorsun..


Biz burada neyi konuşuyoruz.? Allah 'ın ilmini. Kuran 'da geçen Veli, Evliya kelimelerini..

İlim birdir. Allah 'ın ilmi. Diğer, senin ilim olarak ifade ettiklerin Allah 'ın ilmi içerisinde olan zahiri ilimler.

Bakara 30

Bir zamanlar Rabbin meleklere: "Ben yeryüzünde bir halife yapacağım," demişti. "Orada bozgunculuk yapan, kan döken birisini mi halife yapacaksın? Oysa biz seni överek tesbih ediyor ve seni takdis ediyoruz?" dediler. Ben sizin bilmediklerinizi bilirim," dedi.


Bakara 31

Âdem'e isimlerin tümünü öğretti, sonra onları meleklere sunup: "Haydi, doğru iseniz onların isimlerini bana söyleyin," dedi.


İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendin bilmez isen
bu nice ilim bilmektir


Kendini biliyor musun.?
Logged

"Kul 'a bela gelmez Hak yazmayınca,
Hakk bela yazmaz, kul azmayınca"..
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Yukarı git
  Bu Konuyu Gönder  |  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
Bu Sayfa 1.19 Saniyede 21 Sorgu ile Oluşturuldu