İslami Düşünce Platformu (Arsiv Ana sayfa) => Serbest Kürsü

Konu: Ahzap suresi 56. ayet te Allah bizlere ne söylüyor dersiniz?

Sayfa: [ 1 ] 2 3

halukgta 21.04.2009 19:29:38
Değerli arkadaşlarım Kuranı çok daha iyi anlayabilmek için her Kuran mealinden faydalanmaya çalışıyorum elimden geldiğince. Bazen gerçekten çok düşünüyor ve ayetlerin anlamlarını niçin daha açık anlaşılır değilde birçok anlamlara çekilebilecek sözcükleri kullanıyorlar hala anlamış değilim. Sizlerle bir ayetin ne anlama geldiği konusundaki düşüncelerinizi almak istiyorum, katılırsanız sevinirim.

 Bakın Diyanet vakfının yazdığı ayeti aşağıya yazıyorum sizce burada ne anlatılıyor?

 Ahzap 56:  Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.

  Düşüncelerinizi yazarsanız sevinirim.

SU 21.04.2009 20:17:30
1_“Ahzab/56.ayetteki salat’ın anlamının gerçekte geleneksel çevirideki gibi olmayıp “desteklemek” olduğunu, böylece ayetin ““Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamberi destekliyor, ey müminler siz de onu destekleyiniz ve tam bir teslimiyetle ona itaat ediniz” anlamında olduğunu belirtmeliyiz.

2_Salat”ın türetildiği es-sala’nın insanı otururken dik tutan uyluklara veya ayaktayken dik tutan omurgaya verilen isim” olduğunu belirten Mustafa İslamoğlu, Ahzab/56.ayetin geleneksel anlamda olmadığını ve orada geçen “salat” kelimesinin “okumak, dua etmek” anlamında değil, “desteklemek” anlamında olduğunu belirtir.

3_Ahzab/56.ayetin Hz.Peygamberi desteklemek ve ona tam teslimiyetle itaat etmek anlamında olduğunu onu izleyen “Allah ve Resûlünü incitenlere Allah, dünyada ve ahirette lânet etmiş ve onlar için horlayıcı bir azap hazırlamıştır”(33 Ahzab/57) ayeti de göstermektedir. Çünkü 56.ayette Hz.Peygambere istenen desteği vermeyen ve itaati göstermeyenler onu incitmiş ve eziyet etmiş olurlar...

Bunlar ön bilgi olsun...
Alıntılar : R. İhsan Eliaçık/ Yaşayan Kuran;
             Prf.Dr. İbrahim Sarmış...

Dua ile..

abdulhamit 21.04.2009 20:20:52
Alıntı
Bakın Diyanet vakfının yazdığı ayeti aşağıya yazıyorum sizce burada ne anlatılıyor?

 Ahzap 56:  Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.

ANLAMI AÇIK SANIRIM . FARKLI YERE ÇEKMEK İSTEYEN ÇEKER TABİİ

ÇOK SELAVAT GETİRİRLER. ÇOK DUA EDER VE ÇOK METHEDERLER ANLAMINDADIR

KISACASI BU. AMA AÇMAK İSTERSEK........

halukgta 21.04.2009 23:20:17
Ahzap 56:  Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salâvat getirirler. Ey müminler! Siz de ona salâvat getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.
   
  Gerçekten SU rumuzlu kardeşimizin söylediği gibi burada geçen salâvat sözcüğünden ben de DESTEKLEMEK anlamında söylendiğini düşünüyorum. Yani Allah ve melekleri peygamberini destekler buna yardım eder de diyebiliriz. Devamında Bizlerinde özellikle sağlığında dini yayabilmesi için, aynen peygamberimizi destekleyin ona yardım edin diyor, ama tabiki bu emir sağlığında ve dini yaymasında ona yardımcı olunması adına istenen bir emir. Selam konusuda yine sağlığında onun yakınında olarak, ona saygılı olmanın bir ifadesidir diyebiliriz. Daha açıkca söylemek gerekirse bu ayetin muhatabı o günkü insanlaradır ve onların peygamberimize destek olmaları ve saygılı olmaları istenmektedir.

 Peki, bizler bu ayetten neler anlıyoruz da, hangi sözlere inanıyoruz?

Salâvat dediğimizde bakın ne söylememiz öğretildi bir örnek verelim. Türkçesini yazayım. ( Rabbimizin rahmeti, meleklerinin istiğfarı ve bizim de selamımız Efendimiz Hazreti Muhammed ve ailesi üzerine olsun.) Tabi başka örneklerde var. Bu konular yazılırken örnek olarak verilen ayette yukarıda verdiğim Ahzap 56. ayet. Aslında söylenen bir duadır bunun elbette hiçbir sakıncası yok, ama ayet ile bence bir bağlantısıda yok. Peki, ayette anlatılmak istenenle bu yapılanların bir ilgisi var mı dersiniz? Ayet o kadar kapalı yazılmış ki yukarıdaki mealde, isteyen istediği tarafa çekebiliyor. Aslında bu meali özellikle verdim. Bakın bir başka mealden alıntı yapayım o zaman daha iyi anlaşılabilecek konu.

Ahzap 56: Şu bir gerçek ki, Allah ve melekleri, o Peygamber'e destek verirler/onun şanını yüceltirler. Ey inananlar! Siz de ona destek olun/onun şanını yüceltin ve ona içtenlikle selam verin.

  Benim anladığım kadarıyla, Allah ve melekleri peygamberine destek olup onun muhatap alınmasını istemişler, ayrıca bizlerinde peygamberimize destek olup, ona saygı gösterip onu iyi bir şekilde selamlayın sözünden de, her zaman ona nezaket gösterisi yapılmasını emrediyor. Çünkü bir insana ya da topluma selam vermek o topluma nezaketle hitap etmektir. Bu hareket her ülkede değişebilir, ama anlamı her toplumda aynıdır.
 
  Bu konuyu neden açtığıma gelince. Bu ayetten eğer doğru anlamı çıkarmadıysak bazı sözleri de yanlış anlamamıza sebep olacaktır. Bakın salâvat sözcüğü ne anlamlara çekilmiş ki neler söyleniyor.

Peygamberimiz üzerine ömürde 1 defa salâvat getirmek farzdır. Ve adı her anıldığında ona salâvat getirmek vaciptir.(imamı kurtubi)

 "Kıyamet günü insanların bana en yakın olanları üzerime en çok salâvat getirenlerdir"

 "Kim benim üzerime 1 salâvat getirirse Allah onun üzerine 10 salâvat getirir. Kim benim üzerime 100 salâvat getirirse Allah onun iki gözü arasına nifaktan kurtuluş beratı yazar. Ayrıca ateşten kurtulduğuna dair bir beraat yazar. Ve kıyamet günü onu şehitlerle beraber cennete iskan eder"

Efendimiz, “Yeryüzündeki Allah’ın seyyah melekleri ümmetimin salât u selamını bana, hemen anında ulaştırırlar.” (Nesai, Sehv 46) ve “Şüphesiz ki, benim üzerime salâvat getiren kimsenin selamını almak için Allah bana ruhumu iade eder.” (Ebu Davud, Menâsik 96) buyurur

"Duâ sema ile arz arasında durur. Rasulullaha salâvat getirilmedikçe Allah'a yükselmez." (Tirmizi, Altınoluk yayınları Üsve-i Hasene-33)

1- Her dua semaya çıkmadan memnudur. Buna salât vasıl olursa o dua yükselir.
2- Yanında ben anıldığım halde üzerime salât etmeyen kişinin burnu yere sürtülsün. (Müslim)
 

  Yukarıdaki hadisleri ve buna benzer onlarca hadisi nakledenler benim yazdığım Ahzap 56. ayeti örnek veriyorlar. Ne dersiniz bu ayetle yukarıdaki hadislerin bir ilgisi var mıdır sizce?

abdulhamit 22.04.2009 03:03:23
                 HZ MUHAMMED (AS) (SAV )

AHZÂB suresi 56. ayet         

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

Okunuş:  İnnellahe ve melaiketehu yüsallune alen nebiyy ya eyyühellezine amenu sallu aleyhi ve sellimu teslima

 
Diyanet Çevirisi : Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selâm edin.

Diyanet Vakfı : Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.
 
Elmalılı Orijinal : Muhakkak ki Allah ve Melâikesi Peygambere hep salât ile tekrim ederler, ey o bütün iyman edenler! haydin ona teslimiyyetle salât-ü selâm getirin

Elmalılı Sade. 1:  Muhakkak ki, Allah ve melekleri, peygambere hep salat ile ikramda bulunurlar. Ey iman edenler, haydi ona teslimiyetle salat ve selam getirin!
 
Elmalılı Sade. 2 : Gerçekten Allah ve melekleri Peygambere salât ederler. Ey iman edenler! siz de ona teslimiyetle salât ve selâm edin.
 
Ö. N. Bilmen: Muhakkak ki, Allah Teâlâ ve melekleri peygamber üzerine salatta bulunurlar. Ey imân etmiş kimseler! O'nun üzerine salatta, teslimiyetle selâmda bulunun.
 
S. Ateş : Allâh'ı ve melekleri, Peygambere salât etmekte(onun şerefini gözetmeğe, şânını yüceltmeğe özen göstermekte)dir. Ey inananlar, siz de ona salât edin, (onun şânını yüceltmeğe özen gösterin); içtenlikle selâm edin (ona esenlik dileyin).
 
A. Bulaç : Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.

Muhammed Esed:  Allah ve melekleri, şüphesiz, Peygamberi kutsarlar: (o halde) ey iman etmiş olanlar, siz de o'nu kutsayın ve kendinizi (o'nun rehberliğine) tam bir teslimiyetle terk edin!
 
Y.N. Öztürk:  Şu bir gerçek ki, Allah ve melekleri, o Peygamber'e destek verirler/onun şanını yüceltirler. Ey inananlar! Siz de ona destek olun/onun şanını yüceltin ve ona içtenlikle selam verin.
 
S. Yıldırım : Muhakkak ki Allah ve melekleri Peygambere hep salat (rahmet ve sena) ederler.Ey iman edenler! Siz de ona salat edin ve tam bir içtenlikle selâm verin.
 
Tefhimü-l Kuran : Hiç şüphesiz, Allah ve melekleri peygambere salat etmektedirler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.
 
Fizilalil Kuran :  Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamberi överler Ey inananlar! siz de O'nu övün, O'na salat ve selam getirin.
 
A. Gölpınarlı : Şüphe yok ki Allah ve melekleri, salavat getirir Peygambere; ey inanlar, siz de ona salavat getirin, tam teslîm olarak da selâm verin.
 
H. S. Yeter : Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.
 
A. Uğur : Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.
 
G. Onan : Şüphesiz, Tanrı ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey inananlar siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.

                 HZ MUHAMMED (AS) (SAV )

Said KOTAN 22.04.2009 09:54:47
İşin enteresan tarafı Seyyid Kutup bir arap olduğu halde, salat kelimesini desteklemek anlamında kullanmamış. Fakat islamoğlu ve öztürk desteklemek anlamında kullanmışlar. Fizilale baktım hep övgü anlamında kullanılmış salat kelimesi. Ben desteklemek anlamını daha tercihe şayan buluyorum.

Selam ve dua ile

halukgta 22.04.2009 10:31:24

Değerli arkadaşım bende aynen böyle yaptım, tüm meallere baktım ve düşündüm salâvat sözünden ne anlaşılıyor? Buraya en başta yazdığınız Diyanet çevirisini alalım.

Diyanet Çevirisi: Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selâm edin.
  Şimdi düşünelim Allah ve melekleri peygamberine ne yapar ya da onun için ne ister? Onun için dua eder mi? Ya da dua ne için edilir onu düşünelim önce. Dua, inandığımız en büyük güçten istekte bulunmaktır. Bu anlam putperestler, güneşe, aya tapanlar içinde geçerli, çünkü onlarda isteklerini dualarını bunlara yapıyorlardı. Bunu da düşündüğümüzde Allah ve melekleri demek ki duadan bahsetmiyor demektir. En büyük güç Allah olduğuna göre Allah dua etmez, ol demesi yeterlidir. Tek bir anlam kalıyor Allah ve melekleri görevlendirilen elçiye yardım ediyor ve destekliyor anlamı kalıyor. Salât sözcüğünden eğer bunu anlıyorsak, ayetin sonunda da bizden bunu istiyor demektir Allah. Yani sizde ona yardımcı olun onu destekleyin anlamı çıkıyor. Selam edin sözünden de ona saygı gösterin onun huzuruna saygıyla çıkın anlamının olduğunu ben anlıyorum. Tabi bu benim düşüncem ve anladığım. Allah yanıltmasın.
 
  Yazdığınız ayetlerin bir kısmı salât sözcüğünden kesin bir anlam çıkarmadığı belli oluyor, meal yazarken açıklık getirmeyenler var. Ama birçoğu da söylediğim anlamlara gelebiliyor. Örneğin Elmalılı mealinde salât ile peygamberimize ikramda bulunurlar diyerek söylediğim anlam verilmiş. İkramda bulunmak ona güzel şeyler vermek demektir. Süleyman Ateş de şanını yüceltmek anlamını vermiş. Bir insanın şanını nasıl yüceltirsiniz? Onu büyük bir mertebeye getirip ona güç kuvvet verirsiniz. Örneğin bir insanı Vali yaptığınızda ona destek verip onu güçlendirir ve her şeyi yapması için ortam hazırlamış olursunuz. Yaşar Nuri Öztürk ise açıkça destek anlamını kullanmış. Fizilalil Kuran mealinde de dikkat ederseniz peygamberi övmek anlamını vermiş. Buradan da onu övmekle ona destek olmak anlamını çıkarabiliriz. Destek olmanın çok geniş bir anlamı vardır. Onu birçok yetkilerle donatırsınız, ona itaat edilmesini istersiniz. Ona güvendiğinizi söylemeniz bile bir destektir. Diğer meallere baktığımda salât kelimesinin anlamı çeviride açıklanmadan verilmiş. Ben bunları anlıyorum doğruyu yalnız Rabbim bilir. Eğer bir ayeti doğru anlamadığımız takdirde herkes her yere çeker, bu durumda yanlış sözlere de inanmak zorunda kalabiliriz Allah korusun, bir cevabımda verdiğim hadisler gibi. SAYGILARIMLA  Halukgta

abdulhamit 22.04.2009 13:38:12
Alıntı
Fizilalil Kuran mealinde de dikkat ederseniz peygamberi övmek anlamını vermiş. Buradan da onu övmekle ona destek olmak anlamını çıkarabiliriz. Destek olmanın çok geniş bir anlamı vardır. Onu birçok yetkilerle donatırsınız, ona itaat edilmesini istersiniz. Ona güvendiğinizi söylemeniz bile bir destektir

BANA GÖRE AYETTE

ÖVMEK=METHETMEK=ŞANINI YÜCELTMEK ANLAMI BİRİNCİ DERECEDE BASKINDIR

Tabii bu anlamlardan destek olma anlamı da çıkarılabilir.

Her müslümanın peygamberimizi (sav ) saygıyla anması, onu överek desteklemesi, ona güvenmesi Farzdır

abdulhamit 23.04.2009 13:18:43
AYETE DİKKAT Kİ, BİZDEN PEYGAMBERİMİZE HEM SALAT VE HEM DE SELAM ETMEMİZ  İSTENMİŞTİR.

Salat ile Selam bir arada.


Hz. Peygamber ve diğer Peygamberlere salât ve selâm getirmek, onlara gösterilen bağlılığın, sevgi ve saygının bir tezahürüdür.

"Salât" kelimesi sözlükte "dua, namaz, rahmet" mânâlarına geldiği gibi kendisinden türetilen bazı fiillerde "bereket" mânâsına da gelir.

Kaynaklarda birbirine yakın ve ortak anlamları ifade eden kelime, yerine göre bunlardan birine karşılık olarak kullanılmıştır. Bu sebeple konuyla ilgili Ahzâb Sûresinin 56. âyetine  Salât kelimesinin aslında "rahmetle dua etmek" mânâsına geldiği, Allah tarafından yapıldığında "rahmet", melekler tarafından yapıldığında "Allah'ın rahmetini  istemek" demek olduğu belirtilmiştir.
 
Nitekim melekler bir şahsa salât getirirken, "Allah'ım onu bağışla, ona merhamet et" derler.
Allah'ın Peygambere salâtı, O'nu övmesi ; meleklerin O'na salâtı ise, O'na dua etmeleridir

Sonuç olarak "salât", Allah'tan olunca rahmet, meleklerden olunca mağfiret-i İlâhîyi istemeleri, mü'minler tarafından getirilince de hayırla dua etmek mânâlarına gelmektedir.Tabii bu anlamlardan DESTEKLEMEK ,destek olma anlamı da çıkarılabilir VE ÇIKAR DA

"SELAM" kelimesi de ortak sayılan bir çok mânâya gelmiştir. Daha önce zikredilen Ahzâb Sûresinin 56. âyetinde Hz. Peygambere salât gibi çok selâm etmemiz de istenmektedir. Selâm, sözlüklerde Allah'ın ismi olarak kullanıldığı gibi, selâmlaşmak, kusurlardan beri olmak, emniyet ve sulh mânâlarına da gelir.

Salât ve selâm getirmekten maksat, Hz. Peygamberi yüceltme, ona saygı ifadesidir. Dünyada O'na yapılacak destek, O'nun hatırasını yüceltmek, dini yaymak ve sürekliliğini temine çalışmaktır.

O HALDE BUYRUN NAMAZLARDA YAPTIĞIMIZ GİBİ ONA DUAYA( SALAT VE SELAMA )

Ettehiyyâtü lillâhi vessalevâtü vettayibât. Esselâmü aleyke eyyühen-Nebiyyü ve rahmetüllâhi ve berakâtüh, Esselâmü aleynâ ve alâ ibâdillâhis-Sâlihîn. Eşhedü en lâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve Rasûlüh.

Allahümme salli alâ Muhammedin Ve alâ âli Muhammedin. Kemâ salleyte alâ İbrahim'e ve alâ âli İbrahim'e İnneke hamidun mecidun".

 

irsad83 06.11.2009 16:05:23
s.a
bu ayet bugün tatbiki bir kişi resullullahı yanlış anlamışsa doğru şekilde anlatmaktır.

eylül 15.09.2010 22:51:35
sadece desteklemek olarak yorumlamak ayetin ufkunu daraltıyor sanki. Salat kelimesi Abdulhamit Bey'in vurguladığı gibi daha geniş yelpâzede ve anlam olarak daha derin bir duyuşa sevk ediyor insanı.

Salatın anlamına dar bir bakış gibi geldi bana bu destekleme yorumu.


abdulhamit 16.09.2010 17:44:30
Alıntı
Eylül:
sadece desteklemek olarak yorumlamak ayetin ufkunu daraltıyor sanki. Salat kelimesi Abdulhamit Bey'in vurguladığı gibi daha geniş yelpâzede ve anlam olarak daha derin bir duyuşa sevk ediyor insanı.

Salatın anlamına dar bir bakış gibi geldi bana bu destekleme yorumu.

Sadece desteklemek anlamı verirsek sanırım hataya düşmüş oluruz. Peygamberimizin her adı okunduğunda salat ettiğimizde  ve ona salat edin diyen rabbim sadece ona destek verin anlamında söz mü söylemiştir. Peygamber şu an aramızda değildir. Ayeti bir daha hatırlayalım.

İnnellahe ve melaiketehu yüsallune alen nebiyy ya eyyühellezine amenu sallu aleyhi ve sellimu teslima

MEAL:Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selâm edin.

Peygamber şu an yaşıyor olmadığında göre Allahın ve meleklerin salatı bitmiş midir ? Yoksa devam mı etmektedir ? Ve bizler o hayatta olmadığına göre salat etmeyecek miyiz ?

Ayetten Sadece destek sözünü çıkarmak Eylülün de dediği gibi çok kısır ve dar anlam içeriklidir..


Sözümü tekrarlayayım

BANA GÖRE AYETTE

ÖVMEK=METHETMEK=ŞANINI YÜCELTMEK ANLAMI BİRİNCİ DERECEDE BASKINDIR

Tabii bu anlamlardan destek olma anlamı da çıkarılabilir.

Her müslümanın peygamberimizi (sav ) saygıyla anması, onu överek desteklemesi, ona güvenmesi Farzdır

Rahmetli 16.09.2010 18:05:40
Peygamberin adının anıldığında ona Salatu Selam'da bulunmak, onun davasına taraf olduğunu, onun izinden gittiğini, ona karşı yapılan sataşmalara karşı onu desteklediğini belirtme anlamındadır. Yoksa gözlerimizi kapatıp, elimizi göğsümüze götürüp bilinen "Salavatı Şerife"yi okumak anlamında değildir.  Allah Peygambere sahiplenin, destek çıkın diyor, biz diyoruz ki Ya Rabbi Peygamberine sahip çık, destek ol!! Tıpkı Fatiha suresini okuyuşumuz gibi. Allah ölünceye kadar bir fatihalık ömür sürdürün diyor, biz öldükten sonra ölülerimize diyoruz "El-Fatiha..."

abdulhamit 16.09.2010 18:19:38
Alıntı
Peygamberin adının anıldığında ona Salatu Selam'da bulunmak, onun davasına taraf olduğunu, onun izinden gittiğini, ona karşı yapılan sataşmalara karşı onu desteklediğini belirtme anlamındadır. Yoksa gözlerimizi kapatıp, elimizi göğsümüze götürüp bilinen "Salavatı Şerife"yi okumak anlamında değildir.  Allah Peygambere sahiplenin, destek çıkın diyor, biz diyoruz ki Ya Rabbi Peygamberine sahip çık, destek ol!! Tıpkı Fatiha suresini okuyuşumuz gibi. Allah ölünceye kadar bir fatihalık ömür sürdürün diyor, biz öldükten sonra ölülerimize diyoruz "El-Fatiha..."

Bu da bir başka güzel yorum.

Salat ve selam etmek Söz ile yeterli değildir. Salat edin anlamında Elbette onun davasına sahip çıkmak onun yolundan gitmek de vardır. Peki Yalnız Hz muhammede mi ? Diğer peygamberler ne oldu ? Onların davaları farklı bir dava mıydı ?

Unutmayalım Peygamberimiz bizim canımızdan da evladır. Anne ve  babamızdan da yakındır. Öz nefsimizden de yakındır. Herhalde onu övmek ve methetmek , ona saygı göstermek dil ile olduğu kadar amellerle ile de olmalı.



abdulhamit 16.09.2010 18:31:41
Alıntı
Abdulhamit:
Unutmayalım Peygamberimiz bizim canımızdan da evladır. Anne ve  babamızdan da yakındır. Öz nefsimizden de yakındır. Herhalde onu övmek ve methetmek , ona saygı göstermek dil ile olduğu kadar amellerle ile de olmalı.

Peygamberimize Salatta öncelikle saygı, saygı ile methetmek, ve dolayısıyla davasına destek vardır. Ona saygılı olun. Nasıl bir saygı bu ?

Onun yolundan gitmek değil midir ? Yalnız bu kadar mı ?  Bir başka dikkat edici nokta ki, onun karşısında sesimizi yükseltmemek de bir saygı ifadesidir. Bir hürmet ifadesi olarak Bir salat ve selam ifadesidir.

"Ey iman edenler! Seslerinizi Peygamberin sesinden fazla yükseltmeyin. Birbirinizle yüksek sesle konuştuğunuz gibi onunla da öylece konuşmayın. Yoksa siz farkında olmadan bütün emekleriniz hiçe iniverir." (Hucurat, 49/2)

Hz. Peygamber (a.s.m) Allah katında öyle yüce bir mevkidedir ki, ona yapılan bir saygısızlık, küfür sayılıp bütün iyi işleri iptal ettirir. Zira ona gösterilen saygısızlık, kendisini görevlendiren Allah’a râci olur. Halbuki başka birine yapılan saygısızlık hakkında böyle bir hüküm verilmemiştir.

Peygamberin huzurunda seslerini ayarlayanlar var ya, işte Allah, içindeki takvâyı ortaya çıkarmak için onların kalplerini sınamış ve onlar bu imtihanı başarmışlardır. Onlara bir mağfiret ve büyük bir mükâfat vardır. Ama sana evinin dışından seslenenlerin ise ekserisi düşüncesiz, mâkul davranmayan kimselerdir."(Hucurat, 49/3 ve 4)



Sayfa: [ 1 ] 2 3