İslami Düşünce Platformu (Arsiv Ana sayfa) => Sorular ve Cevaplar

Konu: Şer Allah’tan mı gelir?

Sayfa: [ 1 ] 2

maxpayna 07.08.2007 01:03:27
Şer-kötülük Allah’tan mı gelir?

Bu konuda eleştiri yapılmaya çalışılan Nisa Suresindeki iki ayettir. Önce bu ayetlere bakalım:

Her nerede olursanız, ölüm sizi bulur; yüksekçe yerlerde tahkim edilmiş şatolarda olsanız bile. Onlara bir iyilik dokunsa: “Bu, Allah’tandır” derler; onlara bir kötülük dokunsa: “Bu sendendir” derler. De ki: “Tümü Allah’tandır.” Fakat, ne oluyor ki bu topluluğa, hiç bir sözü anlamaya çalışmıyorlar? Sana iyilikten her ne gelirse Allah’tandır, kötülükten de sana ne gelirse o da kendindendir. Biz seni insanlara bir elçi olarak gönderdik; şahid olarak Allah yeter. (4 Nisa Suresi - 78/79)

78. ayette tümü Allah katındandır derken, 79. ayete ise kötülüklerin kendinden olduğu bildirilmektedir. Bu iki mealde mana aynı gibi gözükürken, orijinal Arapçasında birbirinden farklı olarak geçen bir kelime vardır. 78. ayette tümü Allah’tandır derken burada Arapça “ indi” (tarafından) kelimesi geçer. Fakat yukarıda mealini verdiğimiz 79. ayette bu kelime geçmez. Bu kelime önemli bir anlam farkı ortaya çıkartır. Her şey Allah tarafından (indi Allah –indillah-) dır. Bu ayetlerin yerine doğru mealleri verilmiş kelimeleri koyduğumuzda var gibi görülen çelişkinin yok olduğu görülecektir:

Her şey sonuçta Allah’ın dilemesi ve takdiriyledir. Başlara gelen kötülükler ise kendi elleriyle kazanılması sonucundadır.

Örneğin bir insan elini ateşe soksa eli yanar. Elinin yanması Allah’ın yarattığı kanunlar gereğidir. Fakat elini yakan buna elini sokandır. Sorumluluk elini sokan insandandır; ama onun elini yakan bu doğa kanunlarını yaratan Allah’tır.
alıntı

EMiREiS 07.08.2007 10:16:59
Teşekkürler maxpayna
Mevlana Hz. bir sözü ile bende katılayım. Kula bela gelmez hak yazmayınca, Hak bela yazmaz kul azmayınca, Hak cezayı kuluna kul ile verir;dini irfan bilmeyen bunu kul etti sanır.

abdulhamit 07.08.2007 16:22:39
Şer her zaman insanın elinin karşılığı kazandığı karşılığa verilen ceza olmayabilir. Bazen de imtihan amaçlı olarak  şer ve hayır da verilebilir. İşte bakın Ayetler açık ve net aşağıdaki gibidir

BAKARA-155. Andolsun ki sizi biraz korku ve açlıkla, bir de mallar, canlar ve ürünlerden eksilterek deneriz. Sabredenleri müjdele.
 


 BAKARA-156. Onlar; başlarına bir musibet gelince, “Biz şüphesiz (her şeyimizle) Allah (C.C) (C.C)’a aidiz ve şüphesiz O’na döneceğiz” derler

ENBİYA-35. Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz

ALİ İMRAN-141. Bir de Allah (C.C) (C.C), iman edenleri arındırmak ve küfre sapanları mahvetmek için böyle yapar.
 
142. Yoksa siz; Allah (C.C) (C.C), içinizden cihad edenleri (sınayıp) ayırt etmeden ve yine sabredenleri (sınayıp) ayırt etmeden cennete gireceğinizi mi sandınız?
 
Şer ile insanların sabrı imtihan ile ölçülür, şer 2 türlüdür. birincisi küfre sapanları mahvetmeğe yöneliktir ikincisi ise müminlerin sabrını ölçerek onlarının derecelerini yükseltmek içindir

ALİ İMRAN -186. Andolsun, mallarınız ve canlarınız konusunda imtihana çekileceksiniz. Sizden önce kendilerine kitap verilenlerden ve Allah (C.C) (C.C)’a ortak koşanlardan üzücü birçok söz işiteceksiniz. Eğer sabreder ve Allah (C.C) (C.C)’a karşı gelmekten sakınırsanız bilin ki, bunlar (yapmaya değer) azmi gerektiren işlerdendir

AHZAB-11. İşte orada mü’minler denendiler ve şiddetli bir şekilde sarsıldılar

ZÜMER-49. İnsana bir zarar dokunduğunda bize yalvarır. Sonra ona tarafımızdan bir nimet verdiğimizde, “Bu, bana ancak bilgim sayesinde verilmiştir” der. Hayır, o bir imtihandır. Fakat onların çoğu bilmezler

Evet, bu ayette çoğu bilmezler bunun nasıl olduğunu diyor verilen hayır da ve şer de bazen deneme amaçlı da olabiliyormuş



berfin 08.08.2007 21:57:22
hayır da şer de Allah'tandır amenna.. yalnız dikkat edilmesi gereken bir husus vardır ki o da Allah'ın yaratma eyleminde önce irademizle verdiğimiz kararlar... ve sorumlu tutulacağımız kararlar..... abdülhamit hocamın paylaşımlarına da maxın paylaşımlarına da katılıyorummm

  tartışmaya farklı bir boyut kazandır mak adına bir kitaptan bahsetmek istiyorum
kitap ismi biraz farklı: ALLAH'IN AHLAKİLİĞİ SORUNU; İLHAMİ GÜLER
    aranızda kitabı okuyanlar var mı bilmiyorum.. ama genel özet olarak şundan bahsediyor... Allah kıyameti koparmayacaktır... kıyameti bizzat insanlar kendi elleriyle hazırlayacaklardır...Huh??
     


abdulhamit 08.08.2007 22:09:49
Alıntı
aranızda kitabı okuyanlar var mı bilmiyorum.. ama genel özet olarak şundan bahsediyor... Allah (C.C)  kıyameti koparmayacaktır... kıyameti bizzat insanlar kendi elleriyle hazırlayacaklardır

Çok değerli berfin, allaha çok şükür bu kitabı okumadık. ve yalnızca kuran okurum. Bilemiyorum bu kitabın adını verdiğine göre kitaptan etkilenmiş olmalısın ki, bu beni hiç etkilemedi bile hele hele özet olarak sunduğun bilgiden sonra

Altını çiz. kesinlikle diyorum derken de kuran ayetlerini referans gösterebiliyorum kıyameti insan kendi elleri ile hazırlamayacak kesin ve kesin allaha inandığın gibi kesin ki, Allah (C.C)  kıyameti kesin yalnız o koparacaktır

berfin 08.08.2007 22:26:35
kitaptan etkilendiğim doğru....ama bu tepki yersiz bence.. ve benim gibi etkilenenler karşınıza çıkacak ve bilmeden karşı çıkmış olacaksınız.... bilmek için okumak gerekmez mi? belki benim yaptığım özeti çıkarmayacaksınız da...

  biraz daha bakış açınızı zenginleştiermnin ne gibi bir zararı olabilir anlamadım...

maxpayna 08.08.2007 22:44:00
şöyle düşünebilirmiyiz sizce;

başımıza gelen bazı durumlar bizlerin yaptığı eylemler sonucudur. yani kendi ellerimiz ile yaptıklarımız nedeni ile kötülük dokunur bizlere. misal tedbir alıp sobayı söndürmeyiz ya yangın çıkar ya da zehirlenme olabilir.

başımıza gelen bazı olaylar da ise hiçbir irademiz yada bizim sebep olduğumuz davranış yoktur. bizimle alakası olmayan nedenlerle başımıza kötülük gelebilir. bu ise allahın bizleri denemesi-imtihanı için başımıza getirdiği musibetlerdir ve önemli olan bu musibetler karşısında vereceğimiz isyan ya da sabır tepkileridir. misal evinizin önünde duran arabanız çalınabilir ya da durduk yere yanabilir. trafikte seyrederken birisi gelip size çarpabilir.

ayrıca kıyametin kopması konusunda. nasıl allahın tabiat kanunları belirli sebepler dairesinde devridaim etmekte ise kıyamette bu devirdaim sürecinin sonucunda kopabilir. insanoğlu da tabiat dairesinin içinde bulunduğu için tetikleyici unsur olabilir. küresel ısınma çölleşme gibi dünya içi etkenlerden dolayı kopacak ise insanın etkisi vardır ama evrendeki gezegenlerin sapması sonucu çarpışma (big bang mi diyolarlar) sonucu kıyamet kopacak ise insan seyircidir.  sonuçta  allahın kanunları sebepler ile yürütülür........doğrusunu rabbimizi bilir.

berfin 08.08.2007 23:18:25
size katılıyorum.. ben de bu hususta çok farklı düşüncelere sahip değilim... ama insan ve iradesi devredışı bırakılmamalı... insanın elinde olmayan şeyler olmuyor mu.. tabi ki... örneğin insan doğuştan sakat olabilir.. bu onun elinde değildir ve imtihandır.... ama içkili araba kullanıp sakatlanması da onun bir imtihanı geçemeyip başka bir sınavla imtihan edilmesi değil midir? başımıza gelen herşey iyilik de kötülük de imtihan...
     ben Allah'ı gözardı etmiş değilim... ama sorumluluk kavramının daha net açıklanması ve şer kavramının daha iyi belirlenmesi için bahsettiğim kitabı örnek vermiştim...

     ayrıca hayır şer neye göre... o da çok iyi tartılması lazım... benim için hayır olan bir başkası için şer olabilir.. ya da tam tersi... hayır bildiklerinizde şer, şer bildiklerinizde hayır vardır.. ama siz bilmezsiniz buyurulmuyor mu?  o zaman şer diye bir kavram yoktur.... yani şerrin Allah'tan gelmesi.. Allah'ın kuluna zulmetmesi...

abdulhamit 08.08.2007 23:40:05
berfin
Alıntı
o zaman şer diye bir kavram yoktur

Ne demek yani, sizi kesinlikle hiç anlamıyorum ve görüşlerinizin hiç birine de hiç te katılmıyorum görüşlerinizin hiçbirine. Bakın maxpayna ne güzel izah etmiş ve açıklamış,
Maxpayna sizi anlıyorsa ve anlamışsa o size cevap yazabilir

Ayrıca kardeşim maxpayna diyor ki, kıyametin kopmasna insan unsuru da bulaşacak ve etkili olacak bu da ne demek ? Kıyamet yalnız insan için kopmu yor ki, Tüm melekler ve cinler ve tüm yaşayan canlı varlık ve cansız varlıklar hepsi için kopacak tüm kaainat tümden yok olacak
Yalnız Allah (C.C)ın zatı yalnız o kalacak (AYET)

maxpayna 09.08.2007 00:33:37
Alıntı
berfin
ayrıca hayır şer neye göre... o da çok iyi tartılması lazım... benim için hayır olan bir başkası için şer olabilir.. ya da tam tersi... hayır bildiklerinizde şer, şer bildiklerinizde hayır vardır.. ama siz bilmezsiniz buyurulmuyor mu?  o zaman şer diye bir kavram yoktur.... yani şerrin Allah (C.C)'tan gelmesi.. Allah (C.C)'ın kuluna zulmetmesi...
Ne demek yani, sizi kesinlikle hiç anlamıyorum ve görüşlerinizin hiç birine de hiç te katılmıyorum görüşlerinizin hiçbirine.Maxpayna sizi anlıyorsa ve anlamışsa o size cevap yazabilir
ben de anlamak için dikkatlice baktım sayın abdulhamit.
sayın berfin  o zaman şer diye bir kavram yok demiş ama bir önceki cümlesinde söylediği ayete hayır bildiğinizde şer varddır buyuran allahtır.
demekki şer vardır. ayetin mahiyeti şöyledir ama;
zahirde bize zarar veren bir olay aslında bizi daha ağır bir kötülükten koruyor olabilir. bu konuda bir kıssacık vardı müsadenizle:

adamın biri uçakla seyehat edecek. ama uçağı kaçırıyor. uçağı kaçırdığı için kızarken uçağın düştüğünü duyuyor. bu sefer seviniyor. ama bilmediği bir husus var; eğer o uçakta ölse o ana kadarki yaşayışı ile cennete girecek. ama o andan sonraki yaşamı bozulduğu için cehenneme gidecek. ama bilgisi yok.

1- uçağı kaçırıyor . zahirde şerr görünen bir olay
2- uçak düşüyor.  şer gördüğü olay hayra dönüşüyor zira kurtuluyor
3- uçakta ölse idi cennetlikti ama yaşayınca tam tersi oluyor.   şer gördüğü olay aslında hayrınaydı ama tam tersi şerrine neden oluyor.

şimdi bu adam bu ihtimalleri bilebilir mi ? bilemez. o nedenle kendisine şerr görünen olaylar hayır hayır görünen olaylar şerr olabilir.
bu şerr yoktur hepsinde bir hayır vardır anlamına gelmez. zira ayette geçen şerr zahir anlamda başa gelen kötülüktür.

Ayrıca kardeşim maxpayna diyor ki, kıyametin kopmasna insan unsuru da bulaşacak ve etkili olacak bu da ne demek ? Kıyamet yalnız insan için kopmu yor ki, Tüm melekler ve cinler ve tüm yaşayan canlı varlık ve cansız varlıklar hepsi için kopacak tüm kaainat tümden yok olacak
Yalnız Allah (C.C) (C.C)ın zatı yalnız o kalacak (AYET)
sayın abdulhamit ifademi yanlış anlaşılmaması için açayım; eğer dünya içi etkiler ile kopacak ise dünya içi etkinin başında insan gelebilir dedim. ayırca kıyamet yalnız insan için kopuyor gibi bir ifadem yok. insan tetikleyici etkiye sahip olabilir dedim.
bu da iki farklı yoldan olabilir demiştim. eğer kainattaki  evrensel denge bozulup kıyamet kopacak ise bunda insanın dahli yoktur izleyicidir.
ama dünya içindeki  bir takım etkiler sonucu dengenin bozulması ile kıyamet kopacak ise bu dengenin bozulmasında insan faktörünün etkisi vardır. insan koparmıyor kıyameti. kıyametin kopmasında dolaylı etken oluyor dünyayı getirdiği son ile....ayetlere bakalım:

Kehf 18/8
Şüphesiz biz, yeryüzünde olanları kupkuru bir toprak yapacağız.

günümüzdeki küresel ısınma çölleşme kuraklık ve susuzluğu gözlemliyorum. üstüne her yıl geçtikçe kışın karların eskiye nazaran daha az yağdığını amatörce gözlemliyorum ve bu ayet ışığında dünyanın giderek kupkuru toprak olacağı ve bu nedenle yaşanmaz olacağı ve hali ile kıyametin tetikleneceğini düşünüyorum. bu varsayımımdır. asla hüküm değildir.

taha 105
 (Ey Muhammed!) Sana dağların (kıyamet günündeki) halini soruyorlar. De ki: "Rabbim onları toz edip savuracak."

vakıa 7
 Yeryüzü şiddetle sarsıldığı, dağlar parça parça dağılıp saçılmış toz olduğu ve siz de üç sınıf olduğunuz zaman, O, (kimini) yükseltir, (kimini) alçaltır.

mearic 9
 Göğün, erimiş maden gibi ve dağların atılmış renkli yün gibi olacağı günü hatırla.

hakka 15
 Sûr'a bir defa üfürülünce, yeryüzü ve dağlar kaldırılıp birbirine bir çarptırılınca, işte o gün olacak olmuş(kıyamet kopmuş)tur.

müzemmil 14
 Yerin ve dağların sarsılacağı ve dağların akıp giden kum yığını olacağı günü (kıyameti) hatırla.

mürselat 8-10
Yıldızların ışığı söndürüldüğü zaman,Gök yarıldığı zaman,Dağlar ufalanıp savrulduğu zaman,

karia 5   dağlar da atılmış renkli yünler gibi olacaktır.


zilzal 3   Yeryüzü kendine has bir sarsıntıya uğratıldığı, içindekileri dışarıya çıkarıp attığı ve insan, "Ona ne oluyor?" dediği zaman,

inşikak 4  Yer uzatılıp dümdüz edildiği ve içindekileri atıp boşaldığı zaman,

bunlar ve birçok ayette kıyametin nasıl olacağı konusunda bilgi alabiliriz. ayrıca kıyamet hakkında en başta alttaki ayeti unutmamalıyız. zira haddi aşmamamız için bu ayeti hep göz önünde bulundurmalıyız. bizler için kıyametin nasıl ve kimin eli ile kopacağı değil ahirete ne götüreceğimiz önemlidir. bu nedenle sorumluluğumuz ne  ise ona yönelelim inşallah...saygılarımla


araf 187
 Sana kıyametin ne zaman kopacağını soruyorlar. De ki: "Onun bilgisi ancak Rabbimin katındadır. Onu vaktinde ancak O (Allah) ortaya çıkaracaktır. O göklere de, yere de ağır basmıştır. O size ancak ansızın gelecektir." Sanki senin ondan haberin varmış gibi sana soruyorlar. De ki: "Onun bilgisi sadece Allah katındadır. Fakat insanların çoğu bilmiyorlar."

berfin 09.08.2007 09:35:56
  sayın maxpayna açııklamalar gerçekten doyurucu... ama bir konuda yanlış anlaşıldığım ya da anlaşılamadığım görülüyor.. verdiğiniz örnek güzel...hayır ve şer konusunda.. ama benim asıl söylemek istediğim hayır ve şer neye göre belirlenir.... ya da insan başına gelen her şerri hayra çeviremez mi? başa gelen ve şer gibi gözüken herşey hayra dönüştürülebiliyorsa mecazi anlamda şer kavramı ortadan kalkar.....

    şöyle düşünün.... uçak düştü...şer.. düşseydi cennetlik olacaktı - ki bu ifadenin biraz daha açılmaya ihyiyacı var- ama yaşadığı için de sevaplarını artırma ve cennetteki yerini yükseltme ihtimali ortaya çıkmıyor mu? yine bir şer yok aslında.. şer insanın imtihanı başaramaması değil mi?

   başka bir örnek vereyim...sakat doğan insan için bu şer midir? karşıdam öyle gözükür... ama durumunu iyi dğerlendirri sabrederse şer olarak görülen bu durum o kişinin daha çok hayır kazanmasına vesile olmaz mı?

  imtihan var.... bu gerçek.. ve benim kanatim hayır ve şer insanın imtihanı nasıl değerlendirdiğine bağlı... bazen mal şerdir.. bazen fakirlik....... bazen makam şerdir bazen kölelik...

yani hayır ve şer aslında bakış açımızda.... hayatı nasıl değerlendirdiğimizde... ve tercihlerimizin bizi yönlendirdiği sonuçlarda...

  
 

maxpayna 09.08.2007 12:17:35
ama benim asıl söylemek istediğim hayır ve şer neye göre belirlenir.... ya da insan başına gelen her şerri hayra çeviremez mi? başa gelen ve şer gibi gözüken herşey hayra dönüştürülebiliyorsa mecazi anlamda şer kavramı ortadan kalkar.....
sayın berfin şerr ya da hayır biz insanlar açısından zahire göre belirlenir. ve allahın kuranda belirttiği gibi selim aklın belirlediği şer ve hayırlar ortaktır.  insan başına gelen şerri hayıra çevirebilir. ama sizin de bu cümlede itiraf ettiğiniz gibi başa bir şerr gelmektedir.
ve yine mecazi anlamda şer ortadan kalkar demişsiniz. ama zahir olarak şer her zaman şerdir. bu değişmez.
bakın yolda gidiyorsunuz bir kapkaçcı sizin çantayı kaptı uçurdu.belki de sürükledi yerlerde yaralandınız.
siz arkasında aval aval bakakaldınız Smiley  şimdi bu görünüş itibari ile şerr değilmidir. "vardır bunda bir hayır"  deseniz bile sonuçta başına gelen olay şerr bir olaydır. ve ayrıca allahın kuranda dediği gibi  hayır mı şer mi olduğunu SİZ BİLEMEZSİNİZ.
elbette mümine yakışan başına gelen şerr olayda bile ümitsizliğe isyana düşmemek gerekli tedbirleri alarak allaha tevekkül etmektir.

    şöyle düşünün.... uçak düştü...şer.. düşseydi cennetlik olacaktı - ki bu ifadenin biraz daha açılmaya ihyiyacı var- ama yaşadığı için de sevaplarını artırma ve cennetteki yerini yükseltme ihtimali ortaya çıkmıyor mu? yine bir şer yok aslında.. şer insanın imtihanı başaramaması değil mi?

açılması gereken ifadeyi açayım: ölseydi cennetlik olacağına biz karar vermiyoruz. bu örnek bir hikaye ve allahta olan bilgiye dayanarak öyle olabileceğini varsayıyoruz !!!.  yaşadığı için sevapları da artabilir. ama tekrar belirtiyorum afaki konuşuyoruz ve gelekcekte günaha meyledeceği bilgisi var elimizde.bunlar konuyu kavramak için hayal ürünü olan bir hikaye. yoksa kimse bilemez kimin nasıl yaşayıp nereye gideceğini. nasıl bir filmi daha önce izledi iseniz ve oyuncunun başına neler geleceğini filmin sonunu nasıl olacağını biliyorsunuz aynen o hesap.
   başka bir örnek vereyim...sakat doğan insan için bu şer midir? karşıdam öyle gözükür... ama durumunu iyi dğerlendirri sabrederse şer olarak görülen bu durum o kişinin daha çok hayır kazanmasına vesile olmaz mı?

güzel örnek sayın berfin.
insan sakat doğduğu için bu şerrdir.  ama bu insanın kendi eli ile başına gelen değil allah tarafından imtihan edilme nedeni ile verilen şerrdir.
ve allahtan gelen şerre nasıl tepki vereceğiniz önemlidir. (HAŞA) ben niye sakatım ne bicim allahsın sen niye yamuk yarattın beni(HAŞA) diye isyan ederse imtihanı kaybetti demektir. ama sakat halinin allahtan gelen bir imtaihan olduğunu bilir ve zorluklara sırf allah rızası için göğüs gerer ve sabır ile gayret ile yaşarsa inşallah imtihanı kazanmış olur ve allah mükafatını fazla fazla verir inşallah.
bakınız burada şerr bir olaya karşı verilen tepki var. şerr olay sonucu iki davranış seçeneğiniz var. ya isyan edeceksiniz şerrr daha büyük şerre sebep olacak. ya da sabır ile tevekkül edeceksiniz o zaman şerr hayır ile sonuçlanacak.
sounç itibari ile şerr oldugu gibi duruyor. önemli olan şerre karşı vereceğimiz tepkilerdir. hayır daha sonra ortaya çıkar.


  imtihan var.... bu gerçek.. ve benim kanatim hayır ve şer insanın imtihanı nasıl değerlendirdiğine bağlı... bazen mal şerdir.. bazen fakirlik....... bazen makam şerdir bazen kölelik...yani hayır ve şer aslında bakış açımızda.... hayatı nasıl değerlendirdiğimizde... ve tercihlerimizin bizi yönlendirdiği sonuçlarda...

evet dediğiniz gibi mal veya fakirlik şerdir. ama mal ilk başta şer değildir. faydadır sizin için mal. ama malı nasıl tassarruf ettiğinize göre o mal ya şerr ile sonuçlanır ya hayır ile sonuçlanır.  allah malı da imtihan için verir. azıyormu şükrediyormu infak ediyormu.
mal hayırdır  ama hayrı hayırla kullanmaz isek yoldan çıkmamıza ve şerrimize neden olur. suç malda değil bizdedir.

kölelik görünürde şerdir. kimse köleyim hayırlıyım diyemez. ama eğer köle değil de efendi olsa belki o adam azacak. o yüzden köle olması daha iyidir. ama bunu allah dışında kimse bilemez. ve bu nedenle hayırdır şerdir diyemez.
ama zahiri olarak kölelik biz insanoğlu için hayırlı değil kötü- şer bir olaydır başımıza gelebilecek. bunda herkes hem fikir.


abdulhamit 09.08.2007 16:27:37
Alıntı
eğer dünya içi etkiler ile kopacak ise dünya içi etkinin başında insan gelebilir dedim. ayırca kıyamet yalnız insan için kopuyor gibi bir ifadem yok. insan tetikleyici etkiye sahip olabilir dedim.


Evet, İşte böyle söylemişsiniz değerli kardeşim maxpayna, açık ve net ifadeleriniz ortada

Benim ifadelerim de açık ve net ortada . görüşlerimi aynen tekrarlıyorum ki, bu görüşlerim kuran ayetleridir. Rabbimizin sözüdür.

Kıyamet saatinin ilmi yalnız allah katındadır ( Bu konu çok büyük bir gaybdır allahtan başka kimse bilemez hatta peygamberler bile )

Ancak dünyada ölümlü olan yalnız insan değildir. Diğer tüm canlılar, yeryüzü, hatta tüm evren de ölümlüdür, yok olacakları bir gün belirlenmiştir. İşte o gün "son gün"dür. O günden sonra dünya hayatı son bulacaktır. Yokoluş günü yalnızca dehşetin yaşandığı, boyutları hiçbir insanın tasavvur edemeyeceği kadar korkunç, aynı zamanda görkemli bir "son gün" olacaktır. Yeryüzündeki herşey yerle bir olacak, yıldızlar silinip dökülecek, güneş körelecektir. O vakte kadar dünya üzerinde yaşamış olan tüm insanlar biraraya toplanacaklar ve bu güne şahit olacaklardır. Bu "son gün" inkarcılar için zorlu bir gündür ve kuşkusuz bu günün sahibi alemlerin Rabbi olan Allah'tır

İnsan eliyle neyi tetikleyecek, yani kıyametin kopmasında ne pay sahibi olabilir ki ?

İnsanın tetiklediği ancak doğal dengeyi bozar dünyada ki hayat şartlarını aleyhine olumsuza çevirir, küresel ısınmada etki sahibi ve tetikleyici olabilir. İklim üzerinde tetikleyici ve aynı zamanda tarım ürünlerinin kuraklıktan etkilenmesi sonucu açlık rızık azlığına tetiklemiş olabilir. Kullandığı kimyasal maddeler ile ve yaptığı savaş ve nükler bombaları ile insanlığı çağlar boyu geriye de götürebilir. Yani eko sisitemi alt üst edebilir ve bundan da en çok kendi zarar görür.Gök yüzündeki ozon tabakasınını delinip çok ciddi hastalıkların çıkmasına neden olabilir ve onları tetikleyebilir. Tüm bunlar insan eli ile meydana gelip, insan unsuru tetikleyici olurken unutmayınız ki hayat ve yaşam yine devam edecektir ama zorluklar ile de olsa bu yaşam belli bir süre daha kıyamete dek devam edecektir.

Ama insanoğlu hayatı tümden yok edemez etse  işte o zaman kıyamet kopmuştur. Hem de insan eliyle kopmuştur diyebilirisiniz.

Ancak hayatı tümden yok etme yetkisi insanlara verilmemiştir. Yaşam Allahın iradesi ve kontrolü altında kıyamete değin devam edecektir. Yaşam ve yaşamın devamlılığı allahın iradesi altındadır. Asıl tetkleyici ve hayata son verici yalnız o allah ve yalnızca kendisi olacaktır

maxpayna 09.08.2007 23:04:02
Ancak hayatı tümden yok etme yetkisi insanlara verilmemiştir. Yaşam Allahın iradesi ve kontrolü altında kıyamete değin devam edecektir. Yaşam ve yaşamın devamlılığı allahın iradesi altındadır. Asıl tetkleyici ve hayata son verici yalnız o allah ve yalnızca kendisi olacaktır

genel olarak size katılıyorum sayın abdulhamit. ben sadece eğer dünya içi nedenler ile kopacak ise diyerek bir varsayıma göre yorum yaptım. zaten onun bilgisi allahın katındadır.    insana yetki verme gibir durumda yok. bilinçli bir tetiklemeden iradeden bahsetmedim. zaten tüm yetki güç irade allahın elindedir.
sonuçta kuranda da belirtildiği gibi yıldızların dökülmesi  vd. kainat varlıklarının da yok olması gösteriyor ki dünya(lar) üstünde allahın gücü kudreti ile olacak bir sondur bu.....saygılarımla

abdulhamit 10.08.2007 17:25:17
Verdiğiniz cevab için teşekkür eder, saygılarımı sunarım


Sayfa: [ 1 ] 2